Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Planul de marketing - Analizarea afacerii
Primul pas in definirea strategiei de marketing este sa analizezi mediul intern al afacerii tale pentru a descoperi care sunt punctele tari si punctele slabe.
O buna cunoastere a afacerii este esentiala pentru conturarea strategiei de marketing potrivite, fiecare afacere fiind unica. De aceea, o buna planificare trebuie sa porneasca de la particularitatile business-ului.Nu exista o strategie care sa functioneze pentru toate firmele dintr-o anumita industrie.
Un mod facil prin care poti descoperi punctele tari este sa raspunzi la urmatoarele intrebari:
• Care sunt ariile in care obtii performante?
• Ce tehnologii, patente, inovatii detii?
• Ce competente valoroase au angajatii tai?
• Care sunt resursele unice pe care le detii?
• Care sunt atributele produselor sau serviciilor tale de care clientii sunt multumiti?
Pentru a descoperi punctele slabe, iti recomandam sa incerci sa raspunzi la intrebarile urmatoare:
• Care sunt ariile in care firma nu obtine performante?
• Care sunt cele mai importante competente care le lipsesc angajatilor tai?
• Cât de stabil este fluxul de numerar?
• Care sunt aspectele de care clientii tai nu sunt multumiti?
• Care sunt tehnologiile, patentele care iti lipsesc?
Dupa ce ai raspuns la aceste intrebari, incearca sa alegi dintre raspunsuri prioritatile pentru business-ul tau. Poti face asta prin eliminarea aspectelor mai putin importante si apoi prin pastrarea celor mai relevante idei pentru business-ul tau la acel moment.
De exemplu, daca in urma analizei descoperi ca angajatii tai nu au suficient timp pentru promovarea unui produs sau serviciu, poti considera acest aspect o prioritate pentru planul tau de marketing.
In etapele urmatoare, poti identifica modalitati prin care sa tratezi aceasta prioritate (angajezi oameni noi, colaborezi cu o agentie de marketing, reduci din activitatile angajatilor etc.).
Articole conexe
Plan de afaceri florarie. Cum incepi o afacere cu flori de vanzare
de Bianca TilaPlan de afaceri cofetarie: Cum iti poti transforma pasiunea intr-un business profitabil
de Bianca TilaPlan de afaceri pentru o berarie. Cum poti impresiona investitorii
de Bianca TilaModel de plan de afaceri. Constituirea unei ferme ecologice cu gaini Brahma
de Idei de afaceriAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit