Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Predictia si creatia, solutia incertitudinii antreprenorilor

de Alexandra Popescu 31 Mai. 2014 2251
37% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
46% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
29% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Poate v-ati intrebat de mai multe ori daca este mai bine sa iti deschizi propria companie sau sa lucrezi pentru altcineva. Exista mai multe moduri de a interpreta aceasta incertitudine, insa cel mai bine este sa explorezi modul in care gandesc antreprenorii. Odata ce vei sti acest lucru, te vei putea compara cu ei si vei putea sa impartasesti abordarile lumii.

 
Antreprenorii folosesc doua tipuri de logica de afaceri pentru a se gandi la incertitudinea cu care se confrunta: 
1. Predictia - analiza trecutului pentru a prognoza viitorul si planul in consecinta 
2. Creatia - a incerca o solutie si a se deplasa inainte bazandu-se pe cat de bine funtioneaza.
 
Daca te intrebi care dintre acestea este cea mai buna abordare, raspunsul ar fi ca fiecare in parte functioneaza. Dar provocarea este sa identifici care stil de gandire il solicita o circumstanta.
 
Utilizarea trecutului pentru a prezice viitorul. De exemplu, daca esti un antreprenor intr-o industrie cum este cea a vanzarii brazilor de Craciun, logica de predictie va functiona bine. Este destul de usor sa analizezi datele din anii precedenti in privinta vanzarilor speciilor de copaci si dimensiunea pentru fiecare zi a anului. 
 
Experienta istorica este una din primele aproximari ale unor astfel de comenzi. Daca ne gandim la alte cazuri in care logica de predictie ar functiona, vei constata ca aceasta este teribila si ca crearea unei logici produce un rezultat mai bun.
 
Cand crearea unei logici da roade. In acest caz, avem ca exemplu povestea lui Max Levchin. El a imigrat in SUA din Ucraina si a urmat Universitatea din Illinois. Ii placea sa construiasca sisteme de operare pentru calculatoare si, dupa ce a absolvit, a decis sa co-fondeze Confinity, o companie care urma sa construiasca sisteme de operare pentru Palm Pilots portabili, care a proliferat in anii 1990. 

Dupa ce a facut asta, a avut doar cativa cumparatori, asa ca s-a hotarat sa construiasca sisteme de operare pentru un alt dispozitiv portabil - portofelul digital. In acest caz, a primit un raspuns in mare parte caldut de la piata. O caracteristica a software-ului sau a generat o cantitate mare de trafic de email de la persoane care au incercat produsul - capacitatea lor de a utiliza produsul pentru a plati anumite lucruri a fost scoasa la licitatie pe eBay.
Max a primit o multime de mailuri prin care era implorat sa faca mai usor de utilizat aceasta moneda de licitatii on-line, insa acesta a construit timp de sase luni sisteme de operare, ignorand mailurile.
In cele din urma a construit functia de moneda de licitatie. 
 
Confinity a fuzionat cu X.com, compania lui Elon Musk’s, si a fost denumita PayPal, doar ca portofelul digital. In 2002, eBay a achizitionat PayPal pentru 1,5 miliarde de dolari.
 
Cele mai bune scenarii utilizate. Crearea unei logici pare ineficienta, dar poate da rezultate excelente in situatii cu mare incertitudine, atat timp cat un antreprenor este fericit cu ideea de a face experimente rezonabile, de a analiza rezultatele si apoi sa incerce din nou, bazat pe feedback. 
 
Daca te afli in situatia antreprenoriala in care trecutul ofera o imagine clara a viitorului, atunci logica de predictie este un mod mai eficient sa iti dai seama ce vei face. 
 
Daca te poti gandi in ambele sensuri si stii cand fiecare mod este adecvat, este posibil sa ai ceea ce e necesar pentru a fi un antreprenor eficient.
 
Sursa: entrepreneur.com
 


Tags: afaceriantreprenorilogica de afaceriafaceri de successfaturi afaceri

Urmareste-ne pe Google News

Articole conexe

Plan de afaceri florarie. Cum incepi o afacere cu flori de vanzare

de Bianca Tila
25 Sep 2024
Un plan de afaceri ofera o imagine detaliata a viitorului business. Obiectivele si strategiile bine gandite sunt asezate strategic in calendar pentru...

Plan de afaceri cofetarie: Cum iti poti transforma pasiunea intr-un business profitabil

de Bianca Tila
05 Sep 2024
Candy barurile pentru evenimente sau micile atentii dulci sunt unele dinte cele mai ravnite lucruri pentru amatorii de dulciuri. Aceasta categorie de...

Plan de afaceri pentru o berarie. Cum poti impresiona investitorii

de Bianca Tila
05 Sep 2024
Nebunia berii artizanala era in plina desfasurare in 2010, iar pasionatii de bere se inghesuiau la berariile locale pentru a le degusta. In Romania,...

INS: Comertul cu ridicata a afisat cifre de afaceri in crestere

de Bianca Tila
22 Nov 2023
In primele noua luni ale acestui an, afacerile din comertul cu ridicata s-au majorat cu 1,4%, ca serie bruta fata de intervalul similar din 2022,...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]