de Bianca Tila
04 Ian. 2024
439
In schema afacerii trebuie sa se regaseasca si promovarea. Aceasta treapta este esetiala in dezvoltarea businessului, avand in vedere ca va asigura vizibilitatea in spatiul online si offline.
Atunci cand incepi o afacere, trebuie sa-ti stabilesti o lista de prioritati. Vrei sa faci campanii care sa-ti genereze expunere sau vrei sa vinzi cat mai mult? In functie de obiectivele stabilite, hotarasti si care sunt canalele de promovare optime pentru modelul tau de afacere.
O metoda buna de promovare daca vrei sa generezi vanzari este Google sau Facebook Ads. Totusi, nu uita ca postarea trebuie insotita de un mesaj pentru a atrage publicul.
In ceea ce priveste platformele sociale, precum TikTok, Instagram, Facebook, Pinterest sau Snapchat, toate au limbaje diferite. Aceeasi reclama nu se potriveste pe toate platformele, insa produsul da. In acest caz de promovare trebuie sa gasesti o prezentare potrivita fiecarei platforme.
Tipuri de canale de promovare
In ceea ce priveste canalele de promovare, acestea se impart in doua: canale de promovare offline si canale de promovare online.
Canale de promovare offline
Atunci cand vrei sa-ti promovezi afacerea in spatiul offline ai mai putine resurse comporativ cu spatiul online. Totusi, aceasta metoda de promovare continua in 2023, fiind destul de eficienta pentru o categorie de varsta mai inaintata care are incredere in clasicele metode.
Canalele de promovare offline te ajuta sa tii mintea ocupa potentialilor clienti din metrou, de exemplu. In acest caz, canale de promovare offline sunt:
- carti de vizita - fluturasi, brosuri
- carti de specialitate
- evenimente de networking
- cupoane promotionale
- promovare prin intermediul partenerilor
- crearea unor comunitati care se intalnesc live
Canale de promovare online
Atunci cand vorbim de online, spatiul este imens, iar perioada pandemica ne-a aratat destul de bine acest fapt. Canalele de promovare online se impart in trei categorii: virale, organice si platite. Toate acestea iti asigura tie, ca antreprenor, o sansa de a aduce un potential client afacerii tale.
Fata de canalele de promovare offline, aici ai sansa de a fi vazut de un numar mult mai mare de oameni. De asemenea, spatiul online a devenit o componenta esentiala in viata noastra, iar orice reclama creativa atrage macar un click.
In acest sens, canalele de promovare online - virale sunt:
- social media - Facebook, Instagram, Pinterest, etc.
- programe de recomandare
- clipuri online
- comunitati online
- concursuri
- integrare cu alte platforme
- crowdfunding
- jocuri, chestionare
Canalele de promovare online - organice
- SEO - optimizarea pentru motoarele de cautare
- content marketing
- optimizarea aplicatiilor din App Store
- instrumente gratuite
- email marketing
- construirea unei comunitati
- parteneriate strategice
- contribuitor de alte bloguri
Canale de promovare online - platite
- reclam offline - bannere, reclama, TV, print
- reclame online - Google, Facebook Ads, Youtube, etc.
- marketing afiliat
- campanii cu influenceri
- radio
- retargeting
- retele de reclame
- sponsorizari
- reclame native
Avantaje si dezavantaje
Principala sursa de promovare in era digitalizarii a devenit marketing-ul online. De cele mai multe ori auzim sau vedem cum vechile metode au fost inlocuite de reclame online, coduri OR si camapnii automatizate. Totusi, promovarea online prezinta si unele dezavantaje.
Dupa clasificare anteriora, social media rezuma intreaga promovare online. Aceasta are diverse tipuri de audienta si stiluri de promovare. Mai exact, Instagram si TikTok sunt doua canale de promovare excelente pentru businessurile care vand exclusiv prin impactul vizual si care au o audienta tanara. In ceea ce priveste Facebook si Twitter, aici lucrurile se schimba, publicul este unul matur si implica adesea continut scris. Acesta ar fi un prim dezavantaj, cu care v-am familiarizat de la inceputul articolului.
Pe de alta parte, promovarea online prezinta numeroase avantaje printre care numarul imens de utilizatori virtuali, aproximativ 2 miliarde in intreaga lume si rapiditatea cu care circula informatia.
In condiiile in care alegeti sa sponsorizati postarile, acestea ajug mult mai repede la publicul tinta, comparativ cu canalele de promovare offline - afise, fluturasi sau orice element printat. Acest mod de promovare este sustenabil, avand in vedere ca nu se foloseste hartie.
Mediul online poate sublinia un faliment clar al businessurilor. Inainte, daca faceai o greseala, posibilitatile de raspandire a informatiei erau reduse, insa acum, un singur review negativ iti poate ruina brandul. Mare atentie la reputatia businessului tau in spatiul online!
de
Bianca Tila Pasionata de zona business, Bianca Tila aduce zilnic in fata cititorilor starea afacerilor de pe piata nationala si internationala. Ofera idei de afaceri rentabile potrivite situatiei actuale, strategii de marketing si modele de afaceri in diverse zone.
Tags: canale de promovareavantaje canale de promovaredezavantaje promovarepromovaretipuri de canale de promovarefacebook adspromovarea afacerii