Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Recrutarea, selectia si integrarea personalului

de Victor Oancea 20 Nov. 2011 7419
3.75 din 6 voturi
RATING UTILIZATORI
59% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Recrutarea, selectia si integrarea personalului sunt procese care, desi sunt strans legate intre ele si multi angajatori le trateaza ca pe un tot, pentru a le putea analiza corect trebuie recunoscut specificul fiecaruia, in scopul de a le eficientiza efectele.

Desi veti fi tentat sa nu dati mare importanta acestui domeniu, realitatea este ca multe erori in cadrul proceselor de recrutare, selectie si integrare sunt costisitoare pentru firma si pot produce disfunctionalitati la nivelul functionarii acesteia.

Recrutarea personalului este activitatea de identificare a persoanelor care au acele caracteristici solicitate de posturile vacante si de atragere a acestora in cadrul organizatiei.

Etapele procesului de recrutare a personalului:
1. Redactarea anuntului de recrutare
2. Publicarea anuntului de recrutare
3. Primirea CV-urilor si a scrisorilor de intentie
4. Completarea formularelor de candidatura
5. Compararea si trierea CV-urilor, a scrisorilor de intentie si/sau a formularelor de candidatura

Selectia personalului este procesul prin care se alege, conform unor criterii, cel mai potrivit candidat pentru a ocupa un anumit post.

Etapele procesului de selectie sunt urmatoarele:
1. Anuntarea si sustinerea interviurilor
2. Testarea candidatilor
3. Luarea deciziei de angajare
4. Acceptarea/respingerea candidatilor
5. Pregatirea inceperii propriu-zise a activitatii angajatului.

Integrarea personalului asigura asimilarea unei persoane in mediul profesional si adaptarea ei la cerintele grupului din care face parte. Integrarea profesionala ia sfarsit atunci cand angajatul este capabil sa isi indeplineasca in mod corect sarcinile postului pe care il ocupa. Aici trebuie sa dati dovada de mult tact si intelegere, insa si de fermitate, deoarece multi angajati nu reusesc sa se integreze nici dupa mai multi ani de activitate in cadrul firmei. Mai rau, daca procesul de integrare nu este corect realizat, acestia pot prelua de la vechii angajati obiceiurile proaste ale acestora.

Etapele procesului de integrare profesionala sunt:
1. Acomodarea noilor angajati la locul de munca
2. Urmarirea integrarii lor
3. Tinerea dosarelor si a rapoartelor adecvate


Tags: recrutarea personaluluiselectia personaluluiintegrarea personalului

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 3.75 din 5 - 6 voturi.


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]