de Andrioae Ruxandra
06 Iun. 2014
2609
Pentru a avea o afacere trebuie mai intai sa ai ideea de baza. Trebuie sa fie o idee care te va motiva in momentele dificile la inceputul afacerii si care va atrage potentialii investitori si clienti.
Majoritatea ideilor care vand tind sa fie importante. Este in regula sa ai in vedere o nisa de risc, majoritatea investitorilor vor sa recupereze idei care au un potential de a atrage o baza larga de clienti. Si unele dintre aceste idei intra in tendintele pietei de afaceri. Biroul de Statistica din SUA prevede faptul ca industria planificarii evenimentelor va creste cu 44% intre 2010 si 2020. Asadar, daca iti doreai sa incepi o afacere in domeniul planificarii evenimentelor, acum ar fi timpul.
Echipa potrivita
Sa spunem ca ai o idee in valoare de 1 milion de dolari; restul va veni de la sine, asa-i? Din nefericire, marile idei esueaza frecvent inainte de a atinge succesul. De exemplu, au avut loc cateva incercari de a lansa o afacere care viza un card digital, o idee inovatoare care se potriveste nevoii unui client, dar nicio companie n-a reusit s-o satisfaca.
Asadar, de ce ai nevoie ca sa iti transformi ideea intr-o afacere prospera?
In primul rand, trebuie sa ai in jur oamenii potriviti. Majoritatea investitorilor nu vor sa acopere veniturile unui singur fondator, asa ca un partener se poate ocupa de profiturile companiei si poate sa vina cu ideile proprii. Vrei ca partenerul tau sa fie cineva care poseda capacitati pe care tu nu le ai.
Daca nu cunosti pe nimeni din jurul tau care poate veni in intampinarea nevoilor tale, atunci cauta pe net, poate exista cineva care vrea sa aiba o afacere si nu gaseste partener, exact ca tine. Ai grija insa pe cine alegi ca si co-fondator al afacerii; bazeaza-te pe criteriul compatibilitatii la nivel personal si mental.
Planul potrivit
Ai deja ideea glorioasa in minte si o echipa entuziasta sa inceapa treaba, deci este timpul sa intalnesti investitorii si sa iti lansezi afacerea, asa-i? Nu atat de repede, insa. Ai nevoie de un plan solid de afaceri inainte sa mergi mai departe. Intreaba-te lucruri elementare in legatura cu compania ta: Cine reprezinta baza clientilor tai? Cum vei scoate profit? Multe companii au intrat in colaps dupa ce au esuat in a se concentra pe demografia clientelei.
In incercarea de a-ti largi baza de clienti, strategiile de vanzare iti vor distrage atentia si iti vei face clientii sa fie confuzi, sa nu mai stie ceea ce le oferi.
Ai nevoie de un plan special pentru a redobandi capitalul investit. Acest lucru se aplica indiferent ca investesti in propria afacere sau ca folosesti fondurile investitorilor. O companie de succes este una profitabila, asadar asigura-te ca marea ta idee se transforma intr-un serviciu sau produs care va fi cautat si achizitionat de clienti.
Nu te bloca in planurile initiale. Libertatea si flexibilitatea sunt cele care diferentiaza inceputurile unei afaceri de rigiditatea corporatista. Daca un plan nu merge, treci la urmatorul. Este o chestiune de timp pana iti vei da seama cum sa iti faci ideile sa fie cumparate, trebuie doar sa incerci. Vei avea un inceput grozav in afacerea ta daca ai un plan, o echipa si o idee pe masura.
Sursa: smallbiztrends.com
Tags: afacerioportunitati de afaceristart in afaceriparteneri in afaceri