Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Strategii de vanzari folositoare sau toxice?

de Ilinca Dobrescu 15 Mai. 2013 2355
Strategii de vanzari folositoare sau toxice?
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
59% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Folosim diverse tactici pentru a vinde. Ne folosim de vina, de sentimente de frustrare, de emotii negative sau de emotii pozitive? Ne folosim de sentimente, emotii si stari pe care le trezim in randul potentialilor si deja existentilor nostri clienti! Insa cat de departe putem merge si ce efecte pot avea deciziile noastre?

Nu spune nimeni faptul ca sentimentul de vinovatie nu vinde cu eficienta extrema! Vinde si vinde foarte mult, insa este aceasta tactica de marketing una care sa returneze rezultate bune timp indelungat? Este aceasta tactica de marketing o investitie buna, pe termen lung?

Majoritatea expertilor in marketing si vanzari ne spun sa ne folosim de beneficii si aspecte pozitive pentru a avea sanse depline pentru incasari consistente! Cu alte cuvinte, impingem in fata beneficiile oferite de produsele si serviciile noastre si mizam pe aspiratiile si motivatiile clientilor si potentialilor clienti.

Un sapun se poate promova cu miza centrala pe faptul ca nu iti usuca tenul, dar indeparteaza cu eficienta orice urma de murdarie. Si ar trebui sa mesajul de promovare construit pe aceste aspecte sa functioneze perfect.

Insa exista si marketeri care vor apela la sentimentul de vinovatie pentru a-si vinde produsele. Te simti vinovat ca nu investesti destul de mult in sanatatea pielii tale si ca iti cumperi produse de calitate indoielnica?

Si exista si marketeri care vor apela la teama si frica. Te temi de substantele daunatoare pe care alte sapunuri le contin? Te temi de eritem si iritatii?

Si tot asa, pricepem ideea. Exista doua categorii de marketeri, cei care mizeaza pe latura pozitiva si cei care mizeaza pe aspecte negative.

Esential de inteles este faptul ca ambele tipuri de abordari convertesc in vanzari, insa vital de constientizat este efectul pe termen lung. La urma urmei, o afacere profitabila nu inseamna nimic daca nu exista si masura temporala. Cu alte cuvinte, degeaba ai incasari de varf acum si peste doua saptamani te trezesti cu fluxul de numerar total dat peste cap fiindca nu mai vinzi nimic.

Asa ca haideti sa privim pe termen lung si sa intelegem ca un produs este asociat cu mesajul transmis. Asa ca un simplu sapun se poate transforma in sansa de a castiga liniste si siguranta ca sanatatea ta este protejata.

Un parfum poate deveni produsul pe care il vei cumpara fiindca vrei sa te simti din nou tanara si atragatoare. Si va avea acest efect pana in momentul in care vei realiza ca el te ajuta prea putin, in mod concret. Este doar o umbra a propriei dorinte, un produs pe care il cumperi pentru a umple un gol.

Asa ca ajungem la concluzii destul de clare. Este esential ca trebuie sa ne masuram promisiunile si sa nu ne departam de tinta propusa. Este esential sa intelegem ca mesajul de promovare devine un o asociere cu produsul si ca de cele mai multe ori este nevoie de un mesaj pozitiv, bazat pe beneficii clare, memorabile!

De asemenea, este vital sa intelegem ca orice strategie de marketing trebuie gandita pe termen lung si testata in prealabil. Si aici exista o serie larga de metode si optiuni, de la focus grup-uri, la sondaje si testari one-on-one.

Mult succes si vanzari de top!

sursa foto: www.sxc.hu


Tags: strategii de marketingstrategii marketingstrategii de vanzaritactici vanzari

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de afaceri cu profit. 7 Afaceri de succes pentru tine
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de afaceri cu profit. 7 Afaceri de succes pentru tine

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de afaceri cu profit. 7 Afaceri de succes pentru tine
Idei de afaceri cu profit. 7 Afaceri de succes pentru tine
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2023







 
[x]