Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Studiu. Romanii nu urmaresc tot timpul reducerile

de Florin Amariei
1443 0 21 Dec. 2021
Plan de afaceri


39% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
52% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

4.75
din 2 voturi
RATING UTILIZATORI

Un nou studiu releva ca romanii nu urmaresc tot timpul reducerile si nici nu le asteapta pentru a-si cumpara lucrurile de care au nevoie sau le doresc cu adevarat.

"Tensiunea ultimilor doi ani si dorinta de revenire la normalitate par sa se vada in indarjirea cu care o buna parte dintre romani isi propun sa faca achizitii de sarbatori, se arata in ultimul sondaj Future Consumer Index, realizat de EY Romania la inceputul lunii decembrie 2021 in randul consumatorilor romani din mediul urban, cu studii universitare si postuniversitare si venituri peste medie.

Conform datelor obtinute, peste o treime dintre respondenti declara ca ar urma sa aloce sume consistente cumparaturilor festive din acest an, respectiv peste 1.500 lei. De asemenea, aproape 57% dintre respondenti au indicat ca nu asteapta campaniile de reduceri pentru a cumpara cadouri pentru Craciun sau Anul Nou. Campaniile de Black Friday, altadata de un succes rasunator in randul cumparatorilor romani, par ca incep sa isi reduca din importanta", arata studiul EY Romania.
 
Practic, este o schimbare totala de optica a consumatorilor in conditiile in care, anul trecut, raspunsurile respondentilor din studiul EY Global variau, destul de echilibrat, intre "economisesc si stochez", "tai adanc in buget", "stau calm" si "hibernez, dar cheltuiesc".
 
Pe de alta parte, reducerile de Black Friday par sa se fi demonetizat in randul cumparatorilor romani: anul acesta, peste 57% dintre respondentii studiului lansat de EY Romania spun ca nu au profitat de zilele cu cele mai mari reduceri din an. Astfel se explica si de ce 43% dintre respondenti au declarat ca au cheltuit mai putin sau mult mai putin decat anul trecut pentru achizitii de Black Friday, precizeaza documentul citat.
 
Cumparaturile online par sa devina noul normal si pentru romani in conditiile in care peste 80% dintre respondenti urmaresc campaniile de reduceri in online, iar majoritatea declara ca isi cumpara echipamentele electrice/electronice, produsele de imbracaminte si incaltaminte, articolele sportive sau echipamentele de sport din magazine virtuale.
 
Cei care nu se confrunta cu migrarea clientilor lor catre online sau nu in aceleasi proportii sunt, asa cum o arata sondajul, farmaciile si supermarketurile/hypermarketurile. Intr-o proportie covarsitoare, majoritatea respondentilor prefera sa achizitioneze produsele alimentare, de curatenie sau produsele farmaceutice din magazinele traditionale.
 
De asemenea, datele studiului arata ca si in urmatoarele sase luni romanii intentioneaza sa isi cumpere produsele alimentare si produsele de curatenie a casei din hypermarketuri/supermarketuri (peste 70%). Aceasta tendinta de achizitie din magazinele fizice, intalnita si la nivel global, e justificata de evitarea cresterii costurilor cu livrarea sau a indisponibilitatii anumitor produse la raft, cauzate de intarzierile lanturilor de aprovizionare.


Florin Amarieide Florin Amariei
Pasionat de extinderea orizontului serviciilor financiare si de schimb alternative, el lucreaza in cadrul IdeiDeAfaceri.ro inca din 2018 pentru a furniza cititorilor numai informatiile care conteaza cu adevarat.

Tags: studiuromanireduceristudiu reduceri romaniblack friday

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul

Rating:
Nota: 4.75 din 5 - 2 voturi.

Articole conexe

Romanii vor sa calatoreasca dupa 15 mai. Ce preferinte au

de Florin Amariei
08 Mai 2020
Romanii asteapta expirarea starii de urgenta pe 15 mai pentru a putea din nou sa calatoreasca, conform unui nou studiu. Iata ce preferinte exista in...

Afacerile online din Romania ar pierde peste 7 milioane de dolari intr-o ora fara internet

de Florin Amariei
13 Ian 2020
Dovada ca aproape toata lumea e pe internet sta in faptul ca intr-o singura ora fara acces la mediul virtual afacerile ar avea de pierdut masiv. Cine...

FMI ofera noi recomandari Romaniei

de Florin Amariei
06 Nov 2019
Fondul Monetar International (FMI) ofera noi recomandari Romaniei, dupa schimbarea guvernului. Politica monetara in Romania trebuie sa ramana una...

Studiu: Cumparaturile de Sarbatori. Cat si pe ce vor cheltui romanii?

de Idei de afaceri
17 Dec 2015
Sarbatorile de iarna inregistreaza in 2016 un trend ascendent comparativ cu anul precedent. Conform unui studiu realizat in orasele mari (+100.000...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2022







 
[x]