Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Studiu. Romanii nu urmaresc tot timpul reducerile

de Florin Amariei 21 Dec. 2021 5034
61% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Un nou studiu releva ca romanii nu urmaresc tot timpul reducerile si nici nu le asteapta pentru a-si cumpara lucrurile de care au nevoie sau le doresc cu adevarat.

"Tensiunea ultimilor doi ani si dorinta de revenire la normalitate par sa se vada in indarjirea cu care o buna parte dintre romani isi propun sa faca achizitii de sarbatori, se arata in ultimul sondaj Future Consumer Index, realizat de EY Romania la inceputul lunii decembrie 2021 in randul consumatorilor romani din mediul urban, cu studii universitare si postuniversitare si venituri peste medie.

Conform datelor obtinute, peste o treime dintre respondenti declara ca ar urma sa aloce sume consistente cumparaturilor festive din acest an, respectiv peste 1.500 lei. De asemenea, aproape 57% dintre respondenti au indicat ca nu asteapta campaniile de reduceri pentru a cumpara cadouri pentru Craciun sau Anul Nou. Campaniile de Black Friday, altadata de un succes rasunator in randul cumparatorilor romani, par ca incep sa isi reduca din importanta", arata studiul EY Romania.
 
Practic, este o schimbare totala de optica a consumatorilor in conditiile in care, anul trecut, raspunsurile respondentilor din studiul EY Global variau, destul de echilibrat, intre "economisesc si stochez", "tai adanc in buget", "stau calm" si "hibernez, dar cheltuiesc".
 
Pe de alta parte, reducerile de Black Friday par sa se fi demonetizat in randul cumparatorilor romani: anul acesta, peste 57% dintre respondentii studiului lansat de EY Romania spun ca nu au profitat de zilele cu cele mai mari reduceri din an. Astfel se explica si de ce 43% dintre respondenti au declarat ca au cheltuit mai putin sau mult mai putin decat anul trecut pentru achizitii de Black Friday, precizeaza documentul citat.
 
Cumparaturile online par sa devina noul normal si pentru romani in conditiile in care peste 80% dintre respondenti urmaresc campaniile de reduceri in online, iar majoritatea declara ca isi cumpara echipamentele electrice/electronice, produsele de imbracaminte si incaltaminte, articolele sportive sau echipamentele de sport din magazine virtuale.
 
Cei care nu se confrunta cu migrarea clientilor lor catre online sau nu in aceleasi proportii sunt, asa cum o arata sondajul, farmaciile si supermarketurile/hypermarketurile. Intr-o proportie covarsitoare, majoritatea respondentilor prefera sa achizitioneze produsele alimentare, de curatenie sau produsele farmaceutice din magazinele traditionale.
 
De asemenea, datele studiului arata ca si in urmatoarele sase luni romanii intentioneaza sa isi cumpere produsele alimentare si produsele de curatenie a casei din hypermarketuri/supermarketuri (peste 70%). Aceasta tendinta de achizitie din magazinele fizice, intalnita si la nivel global, e justificata de evitarea cresterii costurilor cu livrarea sau a indisponibilitatii anumitor produse la raft, cauzate de intarzierile lanturilor de aprovizionare.


Florin Amarieide Florin Amariei
Pasionat de extinderea orizontului serviciilor financiare si de schimb alternative, el lucreaza in cadrul IdeiDeAfaceri.ro inca din 2018 pentru a furniza cititorilor numai informatiile care conteaza cu adevarat.

Tags: studiuromanireduceristudiu reduceri romaniblack friday

Urmareste-ne pe Google News

Articole conexe

Economia Romaniei a inregistrat o crestere in primul trimestru, de 0,1%

de Bianca Tila
16 Mai 2023
Economia Romaniei a afisat o crestere de 0,1%, in primul trimestru al acestui an. Fata de perioada similara a anului trecut, avansul PIB a fost de...

Wizz Air inchide o baza din Romania pe fond economic

de Bianca Tila
10 Ian 2023
Compania aeriana Wizz Air planifica inchiderea bazei din Bacau. Aceasta isi va reloca capacitatea catre alte rute cu o cerere mai ridicata. In...

Bosch Romania este in crestere cu 10% in 2021 fata de 2020

de Bianca Tila
24 Mai 2022
Businessul Bosch a inregistrat cresteri de 10% in 2021 fata de 2020. A incheiat anul fiscal 2021 cu 2,4 miliarde de lei (echivalent a 494 milioane de...

Romanii vor sa calatoreasca dupa 15 mai. Ce preferinte au

de Florin Amariei
08 Mai 2020
Romanii asteapta expirarea starii de urgenta pe 15 mai pentru a putea din nou sa calatoreasca, conform unui nou studiu. Iata ce preferinte exista in...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]