Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Suspendarea activitatii unei firme. Cum poti intrerupe activitatea unui SRL sau a unei PFA si cand e recomandat sa o faci

de Bianca Tila 05 Ian. 2024 519
Suspendarea activitatii unei firme. Cum poti intrerupe activitatea unui SRL sau a unei PFA si cand e recomandat sa o faci
67% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
35% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
47% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

In conditiile in care firma ta nu mai poate acoperi cheltuielile fixe ale societatii, poti opta pentru suspendarea temporara a activitatii. In acest sens, poti reduce valoarea cheltuielilor de functionare ale firmei la zero.

Suspendarea unei firme poate veni si in urma deciziei ANAF, ca urmare a expirarii sediului sau dintr-un alt motiv. Astfel, aceasta devine inactiva fiscal.
 

Suspendarea activitatii unei societati cu raspundere limitata

 
Suspendarea activitatii unui SRL consta in incetarea activitatii economice a firmei pentru o perioada limitata, solicitata de reprezentantul legal.
 
Supendarea activitatii unei firme poate fi facuta de catre Fisc, dar exista si situatii in care SRL-ul isi poate intrerupe activitatea economica, fara a-si inceta existenta.
 
Suspendarea activitatii unei firme nu tine cont de vechimea acesteia. Cele doua situatii care pot duce la suspendarea activitatii unui SRL sunt:
 
- esti la inceput de drum si ai infiintat o firma, insa nu stii ce vrei sa faci concret. Poti opta pentru suspendarea la ONRC si poti solicita regimul derogatoriu la ANAF pentru a nu depune declaratiile pe zero
 
- ai o firma veche si ai nevoie de timp pentru redresare. Poti solicita intreruperea activitatii la Registrul Comertului pentru timpul de care ai nevoie, dar nu mai mult de trei ani
 

Cat dureaza suspendarea unei firme?

 
In ceea ce priveste durata suspendarii, activitatea unei firme poate fi suspendata, la cerere, pentru o perioada de maximum trei ani.
 
Asadar, dupa acest interval de timp firma trebuie sa reia activitatea economica sau sa inceapa procedura de inchidere a firmei.
 
Daca reprezentantii afacerii nu fac nimic, firma va cumula amenzi pentru declaratii nedepuse si impozite neachitate. In plus, Oficiul National al Registrului Comertului poate dizolva firma din oficiu.

Ce se intampla cu firma pe perioada intreruperii activitatii?

 
Daca o firma a fost suspendata, devine inactiva. Mai exact, aceasta nu inceteaza sa existe, ci isi pastreaza personalitatea juridica. Firma suspendata pe perioada intreruperii activitatii:
 
- nu isi desfasoara activitatea pentru care s-a autorizat, deci nu poate emite facturi si nu poate inregistra venituri
 
- mentine conturile bancare si isi gestioneaza sumele detinute in cont
 
- incaseaza bani din facturile emise anterior suspendarii
 
- depune declaratii pe zero
 
- reia oricand activitatea prin reactivare la ONRC, fara a tine cont de perioada solicitata
 

Ce documente sunt necesare pentru suspendarea unei firme?

 
Documentele necesare pentru suspendarea temporara a activitatii societatilor sunt:
 
- Cererea de inregistrare (original)
 
- In cazul suspendarii temporare a activitatii: declaratia pe propria raspundere cu privire la indeplinirea conditiilor de functionare/desfasurare a activitatii, in original, pentru sediul social si/sau sedii secundare sau, dupa caz, la terti, din care sa rezulte ca persoana juridica nu desfasoara la sediul social, la sediile secundare ori in afara acestora, pe o perioada de maxim 3 ani, niciuna din activitatile ce constituie obiectul de activitate

Orice manager de HR trebuie sa cunoasca poblemele care apar in cazul unei concedieri. O simpla eroare de procedura anuleaza masura...click AICI pentru detalii si comenzi<<
 
- Hotararea adunarii generale a asociatilor/actionarilor/decizia asociatului unic privind suspendarea temporara a activitatii sau reluarea activitatii societatii (original);
 

Suspendarea activitatii unei PFA

 
Suspendarea activitatii unui PFA consta in incetarea temporara a activitatii sale economice in calitate de PFA. In toata perioada de suspendare, nu are dreptul de a emite facturi si nici de a inregistra cheltuieli ca PFA.
 
De asemenea, exista anumite situatii in care reglementarile legale permit suspendarea activitatii unui PFA:
 
- perioada concediului de maternitate
 
- voluntar - pauza in activitate, pentru ca mai apoi sa reia
 
La fel ca in cazul SRL-ului, suspendarea activitatii nu poate depasi trei ani. Inainte de expirarea perioadei de suspendare, persoana fizica autorizata trebuie sa se decida daca reia activitatea economica sau daca inchide PFA-ul.
 

Acte necesare pentru suspendarea unei PFA

 
Actele necesare pentru intreruperea activitatii persoanelor fizice autorizate sunt:
 
- Cererea de inregistrare
 
- Declaratia-tip pe propria raspundere cu privire la indeplinirea conditiilor de functionare/desfasurare a activitatii pentru sediul profesional si/sau sedii secundare sau, dupa caz, la terti - formular - detalii;
 
- Daca este cazul, dovada privind imputernicirea persoanei desemnate sa indeplineasca formalitatile legale (original) - detalii;

Cerere de reluarea a activitatii unei firme

 
Dupa o perioada de cel mult 3 ani, firma isi poate relua activitatea. De asemenea, pentru aceasta procedura sunt necesare documentele:
 
- cererea de inregistrare (original)
 
- in cazul suspendarii temporare a activitatii: declaratia pe propria raspundere cu privire la indeplinirea conditiilor de functionare/desfasurare a activitatii, in original, pentru sediul social si/sau sedii secundare sau, dupa caz, la terti, din care sa rezulte ca persoana juridica nu desfasoara la sediul social, la sediile secundare ori in afara acestora, pe o perioada de maxim 3 ani, niciuna din activitatile ce constituie obiectul de activitate
 
- in cazul reluarii activitatii: declaratia pe propria raspundere cu privire la indeplinirea conditiilor de functionare/desfasurare a activitatii, in original, pentru sediul social si/sau sedii secundare sau, dupa caz, la terti

Orice manager de HR trebuie sa cunoasca poblemele care apar in cazul unei concedieri. O simpla eroare de procedura anuleaza masura...click AICI pentru detalii si comenzi<<
 
- hotararea adunarii generale a asociatilor/actionarilor/decizia asociatului unic privind suspendarea temporara a activitatii sau reluarea activitatii societatii (original)
 
- daca este cazul:
 
*la reluarea activitatii, avizul asociatiei de proprietari privind schimbarea destinatiei imobilelor colective cu regim de locuinta, prevazut de Legea nr. 196/2018
 
*dovada privind imputernicirea persoanei desemnate sa indeplineasca formalitatile legale (original)
 


Bianca Tila de Bianca Tila
Pasionata de zona business, Bianca Tila aduce zilnic in fata cititorilor starea afacerilor de pe piata nationala si internationala. Ofera idei de afaceri rentabile potrivite situatiei actuale, strategii de marketing si modele de afaceri in diverse zone.

Tags: suspendare firmasrlpfareluarea activitate

Urmareste-ne pe Google News


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Descarca GRATUIT
"Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim"
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]