de Camelia Diaconu
12 Iul. 2019
5162
Numarul antreprenorilor din Romania a crescut tot mai mult in ultimii ani datorita accesibilitatii fondurilor, menite sa ajute in dezvoltarea afacerilor. Se pun in aplicare tot mai multe idei de business si se dezvolta tot mai multe strategii tocmai pentru a convinge publicul tinta sa aleaga noi produse ori servicii.
Din fericire, in ceea ce priveste promovarea afacerilor, evolutia metodelor este si ea in plina crestere datorita optiunilor variate oferite de mediul online si nu numai. Mai jos iti spunem cinci metode eficiente de promovare, personalizate pentru a atrage cat mai multa vizibilitate.
Organizeaza evenimente speciale
Pentru a obtine vizibilitate, dar si pentru a atrage de partea ta atentia publicului, organizeaza anual cel putin doua evenimente de promovare. Poti castiga popularitatea publicului organizand doua evenimente speciale pe intreg parcursul anului; unul in care sa sarbatoresti activitatea companiei si altul in care sa pui la dispozitie diferite avantaje clientilor. Nu trebuie sa existe o ocazie speciala pentru a-ti evidentia afacerea, ci trebuie sa iti creezi ocazii speciale.
Ofera bonusuri de fidelitate
Relatia cu clientii este partea cea mai importanta a business-ului, asa ca pe masura ce acestia se simt apreciati, vor investi in produsele tale si iti vor aduce notorietate. Pentru a-ti promova afacerea, fidelizarea clientilor este cea mai eficienta optiune. Ofera-le avantaje clientilor fideli ori clientilor care fac mai multe cumparaturi, in functie de o valoare minima. O data cu reducerile sau ofertele personalizate, vei reusi sa ii convingi ca avantajele sunt de partea lor si mai ales ca sunt reale, nu doar oferte standard.
Participa la targuri expozitionale
De regula, targurile expozitionala sunt un prilej excelent de a-ti face reclama. Exista targuri din domenii variate, de la targuri auto, targuri de mancare, pana la targuri de vacanta, de job-uri, etc. Cu ajutorul unui stand expozitional poti atrage foarte usor atentia asupra afacerii tale. Pozitioneaza-l in locul cu cea mai mare vizibilitate catre public si ai grija sa il personalizezi in functie de activitatea companiei, sa te reprezinte cat mai bine. Vei fi mai usor de observat in multime deoarece vei atrage, in mod real, atentia participantilor.
Ofera reduceri
Sa apelezi in mod constant la aceasta tactica nu este tocmai cea mai indicata metoda de promovare. Atunci cand aceasta metoda va inceta si consumatorii vor inceta sa mai fie de partea afacerii tale. O metoda de a atrage atentia clientilor, dar si de a prinde increderea acestora, fara sa creezi o iluzie, este sa oferi la ocazii speciale si anumite reduceri. Spre exemplu, la zilele de nastere ale clientilor fideli sa le oferi un procent de reducere, la achizitionarea unor anumite produse, in functie de costul total, sa oferi o reducere. Tot ce trebuie sa faci este sa iti creezi ocazii speciale care sa iti aduca un plus de valoare in relatia cu clientul.
Investeste in mediul online
Majoritatea oamenilor petrec tot mai mult timp in mediul online si de ce sa nu folosesti acest timp in avantajul tau? Au aparut metode de promovare online, atat in cadrul retelelor de socializare, cat si pe diferite site-uri de reduceri. Poti investi in metode de promovare precum: Instagram Ads, Facebook Ads ori Google Adsword. Eficienta acesteor metode este dovedita, iar principalul avantaj sunt costurile mult mai flexibile si expunerea mult mai mare in randul tinerilor.
Asadar, metodele de promovare a unei afaceri au capatat o complexitate majora in ultimii ani, iar cea mai usoara modalitate de a te face remarcat este sa vii cu ceva diferit in fata competitorilor. Reclama te poate ajuta sa le transmiti in mod direct clientilor informatiile pe care iti doresti ca ei sa le stie despre business-ul tau.
Tags: metode de promovarepromovarea afaceriiidei de afaceri