de Florin Amariei
20 Aug. 2020
1702
Continental are un nou set de anvelope speciale pentru masinile hibride si electrice. Acestea sunt produse in Romania.
Vehiculele cu tractiune electrica si hibrida sunt mai grele decat cele conventionale, pun mai mult cuplu pe drum atunci cand se deplaseaza si, in mod ideal, ar trebui sa fie mult mai silentioase pentru pasageri. Apoi, desigur, exista si asteptarile pe care le are toata lumea de la anvelope: siguranta pe drumurile umede si uscate, manevrarea precisa, distantele scurte de franare, prevenirea acvaplanarii, kilometrajul maxim si, in special important pentru masinile electrice, rezistenta la rulare foarte scazuta. Dezvoltatorii de anvelope de la Continental din Hanovra s-au ocupat de provocare si au proiectat anvelope special pentru masini electrice, autobuze si camioane.
Greutatea mai mare a acestor vehicule se reduce la bateriile lor ce cantaresc mai mult decat un rezervor complet de combustibil pentru un motor cu combustie interna. Vehiculele hibride nu au doar un motor, ci si un motor electric, plus un rezervor de combustibil si baterii puternice la bord. Greutatea suplimentara este compensata prin cresterea capacitatii portante a carcasei anvelopelor, asa cum este indicat in majoritatea acestor pneuri prin simbolul XL de pe peretele lateral.
"Acest lucru este demonstrat si de indicele de incarcare mai mare a anvelopelor", spune Andreas Schlenke, inginer de dezvoltare a anvelopelor la Continental. „In prezent, exista discutii in interiorul industriei pentru a standardiza anvelopele cu capacitati de incarcare si mai mari, care ar avea probabil un symbol „ XL+ ”. Mentinerea uzurii cauzate de cuplul ridicat al cuplului atunci cand deplasati relativ scazut necesita modificari atat pentru designul modelului de rulare, cat si pentru compusul folosit".
Rezistenta la rulare foarte scazuta este obtinuta printr-un amestec de compus al benzii de rulare, modelul si constructia anvelopei – si, in special, peretele lateral - precum si prin mentinerea greutatii totale la un nivel minim. O masina electrica este mult mai silentioasa decat un model cu un motor cu combustie, astfel ca este esential sa fie redus la minim zgomotul produs de pneuri la rulare. Acest lucru poate fi obtinut prin adaugarea unui compus de spuma in anvelopa, folosind ceea ce Continental numeste tehnologia ContiSilent.
Si in fabrica de anvelope din Timisoara, Continental produce anvelope electrice, special construite pentru modele electrice. Modelul Conti.eContact, fabricat in Romania, ofera, pe langa o rezistenta scazuta la rulare, si o performanta excelenta la franare, precum si emisii de zgomot reduse.
La prima vedere, aceste produse speciale arata perfect normale. Modelul benzii de rulare si designul peretelui lateral, precum si informatiile de pe peretele lateral sunt similare modelelor conventionale. Si intrucat aproape toate aceste anvelope pentru vehicule electrice si hibride sunt versiuni originale ale echipamentelor, informatiile obligatorii si standard de pe peretele lateral sunt unite si de un cod OE (original equipment). Continental produce, de asemenea, anvelope pentru vehicule comerciale, adaptate nevoilor de actionare electrica, cum ar fi Conti Urban HA3 pentru autobuze electrice de linie. Intre timp, la Salonul Auto de la Frankfurt din 2018, compania a prezentat o anvelopa prototip pentru camioane electrice, cu un model de rulare si perete lateral special concepute. Potrivit notiunii „inalte si inguste”, oriunde este practic, anvelopele cu un diametru mare pot ajuta la mentinerea rezistentei la rulare. O anvelopa 205/65 R 22, de exemplu, prezinta o rezistenta foarte scazuta la rulare, numai pentru dimensiunile mari.
Prima anvelopa a Continental pentru vehicule electrice, Conti.eContact, a fost prezentata initial in 2012; acest model este in prezent aprobat pentru utilizare pe Smart EQ Forfour. De asemenea, alte serii de modele dezvoltate pentru a satisface cerintele vehiculelor electrice si hibrizilor includ EcoContact 6 cu rezistenta sa la rulare foarte scazuta si performante sigure - o alegere populara ca echipament original pentru modelele electrice si hibride. Si portofoliul Continental include, de asemenea, ultraperformanta SportContact 5 - o anvelopa eficienta din punct de vedere energetic pentru masini electrice mai sportive, cum ar fi Tesla Model S.
de
Florin AmarieiPasionat de extinderea orizontului serviciilor financiare si de schimb alternative, el lucreaza in cadrul IdeiDeAfaceri.ro inca din 2018 pentru a furniza cititorilor numai informatiile care conteaza cu adevarat.
Tags: anvelopemasini hibridemasini electriceromaniacontinental