Ruxandra Hurezeanu a reusit sa gaseasca reteta potrivita pentru o afacere in Herculane si si-a instituit magia.
Mostenind pasiunea pentru domeniul medical de la parintii sai, Rucsandra a studiat medicina atat in tara, cat si in strainatate. Dupa 4 ani de studiu intens asupra texturii produselor cosmetice, a lansat gama de produse Ivatherm, fiind singurul brand in componenta caruia putem gasi apa termala de la Herculane, izvorata in cea mai veche statiune termala din Europa. Cand s-a lansat pe piata din Romania, se batea cu 2-3 jucatori internationali. Odata cu cresterea pretentiilor romancelor in materie de frumusete, a inceput sa aiba mai multa competitie. La opt ani de la infiintare, Ivatherm se numara printre cei mai mari cinci producatori de dermato-cosmetice din tara, iar cremele sale ajung pe rafturile farmaciilor din Ucraina, Egipt, si mai nou, Hong Kong.
Printre studiile urmate de Rucsandra, mentionam: Facultatea de Medicina Generala, Universitatea de Medicina si Farmacie “Iuliu Hateganu”, Masterat in Management Medical (sectiunea Marketing Farmaceutic) – École Supérieure de Commerce de Paris, EMBA Executive Master of Business Administration ASEBUSS – Institutul de Administratie Publica si a Afacerilor Bucuresti, in colaborare cu Universitatea din Washington, Seattle, Doctorat in stiinte medicale, la UMF Carol Davila Bucuresti
A fost timp de sase ani director de marketing si vinzari al companiei farmaceutice Sandoz inainte de a decide sa-si lanseze propria gama de dermocosmetice. In momentul in care a simtit ca a acumulat suficienta experienta si cunostiinte, cu o echipa mica (de numai 15 oameni la inceput), Ruxandra a lansat pe piata primele sale produse. Acum, cu un numar mare de angajati, Ivatherm are o gama larga de produse in toate pietele de produse cosmetice din intreaga lume si se bucura de un mare succes.
Intr-un interviu acordat revistei Unica, fiind intrebata daca pentru ea antreprenoriatul este o optiune responsabila, de ce a facut aceasta alegere si cum il vede: ca pe o optiune sau o alternativa? – Ruxandra a raspuns:
“Pentru mine, antreprenoriatul n-a fost o alegere initiala, nu este o profesie, ci doar o optiune care vine pe parcursul unei cariere. Cred ca studiul universitar aprofundat al unui anumit domeniu, apoi experientele multiple in companii mai mici, mai mari sunt necesare pentru a crea un serviciu sau un produs unic, diferentiat, care sa aduca valoare adaugata. Sigur, un produs sau un serviciu de calitate nu e suficient. Trebuie sa gasesti clienti, o piata de desfacere, sa construiesti un branding recognoscibil, sa-l marketezi bine si, nu in ultimul rand, sa construiesti si sa conduci o echipa performanta. (…)
(…) Cand ai propria ta companie, poti sa-ti oferi mici libertati atragatoare la prima vedere. Sa te trezesti la ce ora vrei, sa faci sport in timpul orelor de birou sau sa lungesti un pranz cu o prietena pe care n-ai mai vazut-o de mult, toate par a fi un lux. Ceea ce-i diferentiaza insa pe antreprenori de angajati este capacitatea de a-ti asuma responsabilitati. „Responsabilitatea este pretul maretiei“ spunea Winston Churchill. Este vorba de responsabilitatea fata de banii investiti, fara de echipa pe care o angajezi si fata de timpul tau.
Succesul apartine intotdeauna oamenilor curajosi si vizionari. Viziunea inseamna a vedea potentialul proiectelor si al oamenilor. „Ceea ce in ziua de azi este dovedit a fost pe vremuri doar imaginatie“, spunea William Blake. Cand oamenii sunt lipsiti de viziune, cad prada victimizarii personale si intra intr-un vartej descendent. Pretul platit insa pentru a-ti transforma viziunea in realitate este „disciplina“. Trebuie sa faci fata aspectelor dure si pragmatice ale realitatii zilnice. Disciplina uneste viziunea cu asumarea angajamentelor.
Nu in ultimul rand, pentru a crea ceva trainic, e nevoie de pasiune. Aceasta iti da energia, entuziasmul si puterea de convingere. Aceste trei caracteristici sau trasaturi – responsablitatea, disciplina si pasiunea – sunt absolut necesare antreprenorilor sau marilor oameni care, prin ceea ce fac, au o influenta asupra celorlalti. In ce ma priveste, satisfactia mea profunda nu vine din obtinerea unui rezultat anume, ci din experienta drumului parcurs.
Asa cum spunea Cervantes, „mai frumos e drumul decat hanul“. Oamenii, ideile, solutiile, fiecare etapa in drumul pe care am pornit ma motiveaza in fiecare zi si ma aduc mai aproape de visul meu de acum sapte ani: sa ofer femeilor sanatate si frumusete prin produsele pe care le creez. La fel si lucrul cu echipa mea de cercetare de aici si din Franta, pentru crearea de produse performante. Imi place si faptul ca, prin specificul domeniului meu, am ocazia sa intalnesc oameni interesanti, care imi sunt modele si surse de inspiratie, fie ca e vorba de medici, farmacisti sau redactori de presa. Am invatat, in timp, sa ma bucur de frumusetea fiecarei zile, sa fiu mereu recunoscatoare pentru ceea ce am.