de Bianca Tila
30 Iun. 2022
813
OMV Petrom prezinta in Raportul de Sustenabilitate pentru anul 2021 performanta non-financiara a companiei in directiile strategice ale acestui sector.
Cea mai mare companie integrata de energie din sud-estul Europei a publicat Raportul de Sustenabilitate pentru anul precedent. In acesta, OMV precizeaza directiile strategice precum transformarea catre un viitor cu emisii reduse de carbon, derularea de operatiuni in mod responsabil, grija fata de oamnei si comunitati si valorificarea inovatiei si a digitalizarii.
Anul precedent a subliniat companiei necesitatea unui sector puternic si diversificat in ceea ce priveste securitatea aprovizionarii cu energie.
"2021 a fost un an in care pandemia de COVID-19 a continuat sa perturbe vieti, societati si industrii. Preocuparile legate de securitatea aprovizionarii cu energie au devenit, de asemenea, mai reale ca niciodata, evidentiind inca o data necesitatea unui sector puternic si diversificat. Pentru noi, la OMV Petrom, anul trecut a fost unul important, odata cu lansarea Strategiei noastre pentru 2030. Pornim pe o cale ambitioasa de transformare pentru un viitor cu emisii mai reduse de carbon, cu sustenabilitatea integrata pe deplin in planurile noastre de afaceri", spune Christina Verchere, CEO OMV Petrom.
Anul trecut, OMV Petrom s-a clasat in top 3% producatori din industria de petrol si gaze din lume in evaluarile de risc ESG. Acest clasament a fost realizat de Sustainalytucs, o agentie independenta de cercetare, rating si analiza din sectorul mediului, social si al guvernantei corporative. Cu acest rezultat, compania a confirmat standardele interne si performanta non-financiara.
De asemenea, in raportul realizat se afla si progresul businessului in conformitate cu recomandarile emise de Grupul operativ pentru publicarea informatiilor financiare referitoare la schimbarile climatice.
Viitor cu emisii reduse de carbon
Compania este de parere ca una dintre cele mai importante provocari globale este schimbarea climatica. Strategia 2030 a OMV Petrom include ca parte integrata sustenabilitatea, urmarind sa transforme businessul pentru a contribui la obiectivele de decarbonizare. De asemenea, compania doreste sa deruleze aceasta strategie in acelasi timp cu aprovizionarea neintrerupta cu energie. In implementarea strategiei, compania va investi aproximativ 11 miliarde de euro pana in anul 2030, din care 3,7 miliarde de euro vor fi alocati pentru investitii in energie cu emicii scazute si zero de carbon.
Aceasta strategie vizeaza si neutralitatea catre emisiile de carbon din operatiuni pana in 2050. Reducerea emisiilor de carbon din operatiunile proprii pana in 2030 este cu 30%, fata de anul 2019. Datorita investitiilor sustinute din ultimii ani, intensitatea emisiilor de carbon a scazut cu 11% in 2021, comparativ cu 2019.
Oamenii si comunitatile
Pentru sustinerea capacitatii companiei sunt necesare cateva aspecte: diversitate, incluziune, accesul la programe de dezvoltare. In ceea ce priveste forta de munca, prezenta femeilor in functii de conducere a ajuns la 31%, lucru ce arata angajamentul pentru diversitate.
Angajatii OMV Petrom au beneficiat de pregatire in dezvoltarea abilitatilor si cunostintelor. Timpul estimat a fost peste 110.000 de ore.
De asemenea, businessul a sprijinit initiative sociale in toate comunitatile in care era prezenta cu aproximativ 11 milioane de euro. Sprijinul a fost prezent prin accesul la servicii de asistenta medicala, educatie si protectia mediului. OMV Petrom a cheltuit 90% din total cu furnizorii nationali, in ceea ce priveste impactul economic pe plan local.
Digitalizare
In simplificarea proceselor de munca, procesarea datelor si in imbunatatirea experientei clientilor este esentiala digitalizarea. OMV Petrom a implementat un sistem electronic de arhivare la nivel de companie, integrat cu semnatura electronica pentru reducerea consumului de hartie. Astfel, compania a redus cu peste 37% numarul documentelor printate, anul trecut.
de
Bianca Tila Pasionata de zona business, Bianca Tila aduce zilnic in fata cititorilor starea afacerilor de pe piata nationala si internationala. Ofera idei de afaceri rentabile potrivite situatiei actuale, strategii de marketing si modele de afaceri in diverse zone.
Tags: omv petromemisii reduse de carbonoamenii si comunitatiledigitalizare