de Alexandra Popescu
04 Iul. 2014
3443
Ideile bune de afaceri vin pe neasteptate sau sunt cautate indelung. Poate fi doar o sclipire sau poate ca un simplu articol ti-a dat cea mai buna idee. Insa, o alta modalitate care ajuta mult in astfel de cazuri este social media.
Retelele sociale, pe langa faptul ca permit companiilor sa isi creasca vizibilitatea si gradul de popularitate, le ridica profilul, permit promovarea produselor si serviciilor, dar le si angajeaza cu clientii, ajuta si la exprimarea opiniilor despre branduri sau la oferirea unor opinii despre acestea. Social media reprezinta o modalitate foarte eficienta de primire a feedback-ului.
Pe langa toate acestea, canalele sociale ajuta la gasirea celor mai bune idei de afaceri. Iata 5 tactici care te pot ajuta sa ai acea sclipire.
1. Trending topics
Trending topics au ajuns sa reprezinte intersectia dintre stiri si social media si apar pe Facebook si pe Twitter reprezentate, de multe ori, prin hashtag. Sunt o manifestare a zumzaielii social media si a conversatiei in general.
Acest lucru poate ajuta foarte mult. Daca asculti si acorzi atentie subiectelor in trend , ai putea culege informatii importante si utile pentru un inceput al unei solutii, care poate reprezenta viitoarea ta mare afacere.
2. Pagini populare
Pinterest si Instagram ne ofera instantanee despre ceea ce ii intereseaza pe oameni si despre ceea ce ii incanta prin intermediul paginilor populare. Exploreaza mai multe pagini de acest fel si vei gasi informatii valoroase care iti pot inspira idei mari pentru a ajunge la clientii potentiali. Antreprenorii pot reflecta la ceea ce consumatorii ar cumpara.
3. Platforme crowdfunding
Celebrele site-uri Indiegogo si Kickstarter sunt o sursa mare de unde poti descoperi noi tendinte, produse si servicii. Intreprinderile si start-up-urile navigheaza pe aceste site-uri pentru oportunitati de finantare. Determinand ce afaceri au fost finantate si de ce este interesat publicul larg, poti obtine o noua perspectiva in privinta a ceea ce cauta consumatorii, ce ii intereseaza si pentru ce sunt dispusi sa plateasca.
4. Emisiunile TV si ecranul secund
Fiind cufundati in era digitala, ecranul secund devine din ce in ce mai popular. Ecranul secund (calculatorul, laptopul sau dispozitivele mobile) sunt folosite pentru a interactiona cu experienta mass-media. Emisiunile TV, de asemenea, ofera perspective multiple asupra unei afaceri, dau exemple si poti vedea exact despre ce este vorba. Poti viziona interviuri cu oameni de afaceri puternici care dau sfaturi si, astfel, poti avea o idee mai buna.
5. Paginile in trend
Daca mai sus ma refeream la canalele social media cele mai accesate, aici trendul se refera la StumbleUpon si Flipboard, care au o multime de subiecte din toate industriile si care au fost clasificate special. Poti vedea care sunt ideile cele mai in trend si poti vedea si ce spun oamenii despre ele.
Sursa: entrepreneur.com
Tags: afacerisocial mediaretele socialeidei de afaceripromovare afaceresfaturi afacerisfaturi social media