de Alexandra Popescu
03 Aug. 2014
3721
Social media nu se limiteaza doar la Facebook, LinkedIn, Twitter, Google+ sau Tumblr, ci se extind tot mai mult. Intr-adevar, cele dintai sunt mai importante, mai cunoscute si mai folosite, insa noile platforme sociale care apar pe piata au o putere mare de extindere, asa cum s-a intamplat si cu Instagram, Snapchat, Vine sau Pinterest.
Intreprinderile mici pot gasi site-urile mai putin cunoscute ca pe o oportunitate de extindere si de a ajunge la clienti noi. Aici exista concurenta mai mica. Asa ca ar trebui sa dedici cateva ore pe saptamana testarii si explorarii acestor puncte.
In continuare sunt prezentate 5 platforme social media mici, dar promitatoare.
1. Sulia
Sulia este o retea diferita, fiind segmentata in subiecte pentru a face mai usoara conectarea la retelele pe care utilizatorii le doresc. Membrii pot alege din diferite domenii, precum politica, arte si divertisment, sport sau afaceri. Utilizatorii servesc drept curatatori de continut, fotografii postate, link-uri si povesti interesante etc. pentru a angaja alti membri. Atunci cand vad un post interesant, pot alege sa ii dea like, sa comenteze sau sa il distribuie pe Facebook. De-a lungul timpului, utilizatorii Sulia au castigat incredere, care a fost acordata de alti membri ai site-ului.
2. ShareBloc
ShareBloc a inceput ca un sistem de livrare de continut numit VendorStack, punand continut laolalta si organizandu-l pentru cititori. Dupa mai multe transformari, site-ul s-a reinventat ca ShareBloc, o retea de livrare de continut B2B axata pe sprijinirea profesionistilor de a invata si de a creste.
Este nevoie de o mai mare abordare bazata pe continut. Utilizatorii sunt incurajati sa isi prezinte propriile articole si sa impartaseasca continut interesant gasit pe internet. Rezultatul este o comunitate de afaceri care ii ajuta pe ceilalti sa creasca.
Site-ul a fost cumparat de LinkedIn.
3. Pheed
Pheed se concentreaza pe continut vizual, permitand utilizatorilor sa distribuie videoclipuri, fotografii si emisiuni in direct, precum si continut bazat pe text. Utilizatorii au o varietate de optiuni de abonament, variind de la un pret de 1,99 de dolari la 34,99 de dolari pe luna.
Unul dintre beneficiile acestei platforme este baza de utilizatori fideli. Site-ul are o optiune pay-per-view care permite companiilor sa vanda inregistrari video de la seminarii sau tutoriale, castigand atat din expunere, cat si din venituri.
4. Bubblews
Aceasta retea incearca sa perturbe Facebook si alte retele prin repartizarea veniturilor cu cei care posteaza pe site. Co-fondatorul platformei, Arvind Dixit, sustine ca el stie ca oamenii petrec ore din timpul lor pretios in fiecare saptamana populand site-urile social media cu informatii. El crede ca ar trebui platiti pentru asta.
Mai mult de 200.000 de oameni s-au inscris deja. Dixit admite ca multi nu au multi urmaritori si nu fac multi bani, inca. Cu toate acestea, el considera ca este un model care permite oamenilor sa faca bani de pe urma interactiunilor sociale.
5. Learni.st
Aceasta platforma se listeaza ca un crowdsourcer al cunoasterii, servind ca un loc de intalnire pentru utilizatori pentru a posta continut placut cu alti membri. Aceasta extinde conceptul Pinterest al fotografiilor fixate pe perete. Learni.st satisface proprietarii de afaceri mici interesati sa devina lideri in industriile respective.
Prin folosirea platformei poti crea panouri cu continut adaptat industriei tale, atragand followeri care iti impartasesc interesele.
Sursa: entrepreneur.com
Tags: afacerisocial mediaretele socialemarketingplatforme noi social media