de Alexandra Popescu
25 Aug. 2014
4072
LinkedIn este numita si "cea mai larga retea profesionala din lume" si s-a pozitionat ca una dintre cele mai mari 3 proprietati must-play din social media. Pentru persoanele care cauta sa isi extinda influenta si reteaua, obiective importante mai ales pentru antreprenori si startup-uri, LinkedIn este o platforma importanta, care trebuie luata in considerare.
Aceasta retea sociala nu numai ca ofera cele mai recente informatii relevante pentru industrie si jucatori, dar permite membrilor sa isi prezinte realizarile si gandirea de leadership, care ar fi putut fi lasate intr-un birou sau pe un blog personal.
La fel de important este ca multi antreprenori si start-up-uri fac greseli. Aici sunt prezentate 7 greseli si sfaturi in privinta utilizarii platformei LinkedIn.
1. Nu esti pe LinkedIn
Chiar daca sistemul raporteaza mai mult de 250 de milioane de utilizatori din intreaga lume, LinkedIn a dobandit reputatia ca fiind, in primul rand, un instrument pentru cei care cauta locuri de munca. Aceasta platfortma este considerata un fel de baza de date online de CV-uri. De aceea, multi antreprenori nu o vad ca pe un instrument de marketing si de creare de retele la fel cum vad Facebook, de exemplu. Unii ii acorda o valoare mica, iar altii il evita total. Asta este o greseala. In primul rand, daca nu esti deja pe LinkedIn, trebuie sa iti faci cont neaparat.
2. Sa ai un profil gol sau imprastiat
Inscrierea nu este suficienta, nu lasa lucrurile goale. Avand in vedere ca intregul sistem este conceput pentru a conecta oamenii, este bine sa le spui oamenilor cat mai multe despre tine. Nu trebuie sa adaugi doar ceea ce faci acum, ci si ceea ce ai facut in trecut, cu cine si la ce scoala ai fost. Daca ai nevoie de ajutor in completarea profilului, obtine-l. Pentru un antreprenor, spatiile goale din profilul de LinkedIn este ca si cum ar lasa banii pe masa.
3. Nu te conectezi la grupuri
Chiar si utilizatorii cu profiluri robuste nu profita pe deplin de grupurile platformei. Grupurile sunt locurile unde se afla expertii, insiderii si clientii. Acolo vei gasi oameni pe care doresti sa ii cunosti si te pot gasi persoanele cunoscute. Daca nu esti intr-un grup care ti se potriveste si unde sa gasesti oamenii care te intereseaza, creeaza chiar tu unul. Nu numai ca va rezolva problema, dar este o modalitate buna pentru a demonstra problemele de leadership si piata.
4. Ignori influencerii
O parte a procesului de maturare LinkedIn este instrumentul de stiri – Pulse – o modalitate usoara de a gasi, urmari si a te conecta cu liderii care conteaza pentru tine si afacerea ta.
5. Postezi prea putin
Cu mai mult de 60 de milioane de vizitatori lunar, LinkedIn are o raza de actiune egala sau poate chiar mai mare decat multe institutii media de top. Si crearea unor caracteristici care conecteaza inseamna pentru continutul tau ca este mult mai probabil sa fie vazut de oamenii care conteaza. Daca produci continut relevant pentru afacerea ta, postarea acestuia pe LinkedIn este o idee buna. Si daca ai capacitatea de a dezvolta continut exclusiv pentru LinkedIn, este si mai bine.
6. Sa o faci personal
Daca ai de gand sa postezi continut pe LinkedIn, asa cum ar trebui, nu o face personal. Aceasta este o greseala pe care o fac unii antreprenori. LinkedIn nu este Facebook, este un instrument de afaceri. Asa ca fotografiile cu pisica sau unele comentarii ar trebuie evitate. Continutul profilului tau trebuie sa fie despre afacere, ideile tale si piata in care activezi.
7. Vanzarea
Nu vinde pe LinkedIn. Aceasta platforma ar trebui sa fie folosita ca una de thought-leadership, stiri din industrie si anunturi profesionale. In plus, te poti vinde pe tine ca fiind un membru bun al comunitatii si poti sa oferi opiniile tale de expert, care sunt importante pentru oamenii care conteaza pentru tine.
Sursa: inc.com
Tags: afaceriantreprenorilinkedinretele socialesocial mediasfaturi antreprenori