Intr-o lume in care informatia este abundenta, brokerii incearca intotdeauna sa faca bani gasind un avantaj care intarzie sa apara. Unii profesionisti din lumea finantelor se bazeaza pe Twitter sau pe alte platforme sociale pentru a invinge competitia.
Pietele au cazut drastic anul trecut, atunci cand cineva a spart un cont de Twitter si a trimis informatii false despre o explozie petrecuta la Casa Alba, doar ca sa demonstreze ce impact are o propozitie atunci cand in spatele ei se afla milioane de dolari.
Twitter a dezvoltat comunicarea intre multe industrii; in Chicago, brokerii negociaza viitoare contracte asupra oricarui produs, incepand de la porumb la carne de porc sau la suc de portocale. Unii brokeri iau legatura cu oamenii care traiesc sau fac afaceri din ceea ce cultiva, astfel ca fermierii posteaza pe Twitter informatii despre ceea ce cultiva si produsele rezultate.
Altii, in schimb, folosesc Twitter pentru mai multe idei constructive: stirile noi, informatiile cele mai importante sau evenimentele globale dau buzna pe Twitter inaintea sa fie comunicate de mass-media.
"Sistemele noastre pot analiza si pot determina un Tweet in mai putin de o secunda de la momentul in care o persoana posteaza", spune Paul Hawtin, fondatorul firmei de investitie si de management Cayman Atlantic.
Potrivit acestuia, "analizarea unor date nestructurate face ca Twitter sa aiba un avantaj inaintea celorlaltor manageri de investitie". Hawtin a lucrat la fundatie ocupandu-se de analizarea tweet-urilor in ordinea importantei sau in ordinea unor pareri pozitive sau negative legate de negocieri.
Prima sa companie a fost infiintata in iulie 2010, cand datoriile SUA au cauzat un dezechilibru pe pietele financiare, fortand astfel ca fundatia ce avea o investitie de 25 de milioane de dolari sa dea faliment dupa o luna.
Hawtin si-a incercat norocul a doua oara in acelasi an. "Trebuia sa investim 8,3 milioane de dolari pentru noua companie si am pus deoparte in jur de 1,5 milioane de lire", spune el. Daca prima tentativa a esuat, conturile Cayman Atlantic au aratat ca firma a returnat 23.8% din investitii.
Twitter pare sa fie un caz special in domeniul platformelor de socializare. Potrivit lui Hawtin, "oamenii posteaza discutiile despre evenimentele care se petrec in realitate, pe cand Facebook este mult mai personal, adresandu-se in special familiei si prietenilor".
Cei din Asia cred despre americani ca sunt abia la inceputul investitiilor, pentru ca unele decizii nu numai ca nu se bazeaza pe evenimente din lumea reala sau pe modele matematice, ci pe analize din social media. Hawtin, fondatorul Cayman Islands da replica: "Suntem in mijlocul unei explozii de informatii. Urmarea trendurilor a fost folosita drept strategie de business mai mult de un secol si asta formeaza esenta investitiilor noastre. Ceea ce ne face pe noi diferiti de orice alt trend in materie de date sunt informatiile pe care noi le folosim".
Avand profit de sute de milioane de dolari, Twitter si alte platforme de social media pot deveni cele mai puternice forte din lumea finantelor.
Sursa: edition.cnn.com
Tags: afacerisocial mediatwitterbrokeriplatforme socialetwitter broker