de Alexandra Popescu
27 Sep. 2014
4979
Pe vremea cand David Bowie era cel mai mare star, un ziarist rock a incercat sa il intervieveze, un interviu cu el pe acea vreme fiind imposibil. Starul respingea fiecare reporter care incerca sa ii descopere controversata personalitate, viata amoroasa bizara sau hiturile sale muzicale. Insa ziaristul mai sus amintit a avut o abordare diferita.
El a observat ca fieare melodie a lui David continea saxofon. Dupa mai multe cercetari, a descoperit ca Bowie se joaca cu saxofonul pe toate albumele lui. In plus, a dovedit ca saxofonul a fost primul instrument invatat vreodata de artist si acesta i-a aprins dragostea pentru muzica.
Inarmat cu aceasta cunoastere, jurnalistul a contactat oamenii lui Bowie, insa inainte de a se intalni cu el a reusit sa divulge fara sa vrea ca subiectul articolului avea sa fie jocul sax. Cei care se ocupau de Bowie cunosteau cat de mult ii placea sa discute despre acest subiect, rareori abordat, asa ca jurnalistul a primit o programare.
Interviul avea sa fie un succes. Au vorbit despre fiecare subiect, Bowie impartasindu-i si gandurile cele mai intime si sentimentele. Articolul a intrat in istorie ca o piesa minunata a jurnalismului rock.
In afaceri, ca si in jurnalism, obtinerea succesului este o afacere mare. Ai putea avea cele mai bune idei, produse sau servicii, insa daca nu le poti obtine in fata oamenilor care te pot conecta la cumparatori, investitori sau facilitatori, afacerea ta va esua. Intr-un fel, obtinerea accesului este mai usoara ca oricand. Spre deosebire de zilele in care trebuia sa dai foc scrisorilor dactilografiate, instrumentele social media, cum ar fi Twitter, iti ofera posibilitatea de a comunica cu persoane importante intr-un mod care ar fi fost de neconceput in urma cu un deceniu. Asta este vestea buna.
Vestea proasta este ca aproape toata lumea are aceleasi idei ca tine. Poti paria ca fiecare influencer, executiv si lider cu o prezenta in social media se confrunta cu un baraj de tweet-uri si solicita revenirea cu o agenda.
Din fericire, exista o alta solutie. Cand jurnalistul rock l-a abordat pe Bowie pentru a-l intreba despre jocul sau cu saxofonul, el a decis sa interactioneze cu el nu ca si cum ar fi fost un star rock, ci ca si cum ar fi fost o simpla persoana. Oamenii proeminenti au interese personale la fel ca oamenii de rand. Jurnalistul a recunoscut acest lucru si l-a folosit in avantajul sau. Aceasta abordare este una demna de urmat.
Acorda atentie tweet-urilor, postarilor si comentariilor de la cineva pe care ti-ai dori sa il cunosti care nu sunt legate direct de problemele de afaceri. Acestea ar putea fi despre o echipa de sport preferata, un cantaret sau o carte. Ar putea fi chiar glume care tradeaza un anumit tip de umor. Daca gasesti oricare dintre aceste interese comune, conecteaza-te pe retelele de socializare. Vei fi surprins cum conectarea la nivelul intereselor comune duce la discutii profunde pe probleme de afaceri mai tarziu. In plus, legatura creata va fi considerabil mai puternica.
Exista si un catch. Trebuie sa fii cu adevarat interesat de subiectul prin care te conectezi. In cazul lui Bowie, acestia au avut o dragoste comuna pentru saxofon. Rezultatul a fost o cariera care a crescut foarte mult.
Sursa: inc.com
Tags: afaceriantreprenorisocial mediacontacte antreprenorisfaturi afaceri