Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Cum se propaga emotiile pe retelele sociale
Buna sau proasta dispozitie nu este contagioasa doar in viata reala, ci si pe Internet, dupa cum arata un studiu recent realizat de cercetatori americani pe baza analizei datelor de pe Facebook si publicat de revista Plos One (Detecting Emotional Contagion in Massive Social Networks).
Existau unele indoieli, dar iata confirmarea stiintifica: Buna sau proasta dispozitie este contagioasa si pe retelele sociale. Acest fenomen este bine cunoscut in viata reala. Un sentiment poate cu usurinta sa se propage de la o persoana la alta, prin empatie sau mimetism. Din acest motiv, de exemplu, majoritatea companiilor isi instruiesc vanzatorii sa aiba intotdeauna zambetul pe buze. Dar nu era evident a priori ca acest fenomen se aplica de asemenea pe Internet.Cultura de sofran
Cultura castravetelui anti-diabet
Pasii catre o afacere de succes Berea Artizanala
Cercetatorii de la Universitatea din California (San Diego) au prezentat recent o metoda de studiere a propagarii starilor de spirit in retelele sociale. Ei au analizat date anonimizate: mai mult de un miliard de actualizari ale statutului realizate de peste 100 de milioane de utilizatori de Facebook intre ianuarie 2009 si martie 2012.
Rezultatele studiului arata ca emotiile se propaga si in reteaua virtuala, independent de distanta care-i separa pe utilizatori. Astfel, ei au putut verifica faptul ca o zi ploioasa in New-York genereaza in medie 1.500 de mesaje negative aditionale printre utilizatorii newyorkezi. Acestora vin sa li adauge 700 de mesaje negative create de amici din alte orase, prin efect de contagiune. Vremea ploioasa face sa creasca deci numarul de postari negative cu 1,16% si le reduce pe cele pozitive cu 1,19%. Pentru a spori obiectivitatea experimentului, autorii au exclus mesajele legate de schimbarea vremii.
Alta concluzie este ca buna dispozitie are o actiune virala mai puternica decat proasta dispozitie. Astfel, un mesaj pozitiv publicat de un utilizator conduce in medie la alte 1,75 actualizari pozitive in cadrul retelei de prieteni. Acest nivel scade la 1,29 in cazul mesajelor negative. Se observa de asemenea influente incrucisate: fiecare mesaj pozitiv face sa descreasca numarul de mesaje negative in retea, si invers.
Potrivit autorilor, emotiile ar putea fi difuzate pe scara larga prin intermediul mediei sociale care afecteaza starea de spirit in mod sincron si pe o scara foarte larga, ceea ce creste numarul de oameni fericiti sau nefericiti din lume.
"Putem vedea mari explozii emotionale in toata lumea, ceea ce poate duce la fluctuatii semnificative in orice domeniu de activitate, de la politica, la pietele financiare" - spun oamenii de stiinta.
Articole conexe
Meta reduce abonamentele la Facebook
de Bianca TilaFacebook vrea sa inchida sectiunea de stiri
de Bianca TilaFacebook si Instagram au luat o decizie. Noi restrictii pentru tineri
de Bianca TilaMeta isi antreneaza AI-ul cu ajutorul postarilor publice de pe Facebook si Instagram
de Bianca TilaAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit