de Camelia Diaconu
26 Mai. 2020
9489
Te-ai gandit pana acum cat de important este mediul online pentru afacerea ta? Cum te poate ajuta o retea de socializare sa iti promovezi cat mai bine business-ul? Iata de ce sunt atat de importante retelele de socializare atunci cand esti la inceputul unei afaceri!
Dezvoltarea internetului in ultimii ani a facut ca, o mare parte din populatia tarii, indiferent de zona, statut social ori cultura, sa isi petreaca timpul pe diferite retele de socializare. In prezent, internetul, este resursa cea mai valoroasa, care contine informatii din orice domeniu, dar si cea mai simpla modalitate prin care poti invata lucruri.
Cum te poate ajuta internetul si in promovarea afacerii si care este legatura retelelor de socializare? Ei bine, deschiderea unei afaceri, indiferent de domeniul despre care vorbim, presupune promovare. Pentru a te cunoaste un public cat mai mare si variat, ai nevoie de un plan de marketing, care sa acopere un target cat mai mare. Asa ca, aici intervin retelele de socializare. Cine nu a auzi de Facebook, Instagram ori LinkedIn? Fiecare dintre ele are rolul sau si iata cum trebuie sa le cunosti:
Facebook face parte din categoria retelelor sociale cu un impact ridicat asupra publicului de orice varsta ori cultura. Aici gasesti intotdeauna oameni din toate colturile tarii, legi prietenii cu ajutorul internetului si gasesti cele mai bune solutii de comunicare prin intermediul chat-ului pus la dispozitie de catre Facebook. Pe langa acest aspect, Facebook-ul este si o modalitate inedita prin care iti poti promova afacerea. Poti alege carui tip de pubic sa te adresezi, in functie de sex, varsta, nationalitate, profesie. De exemplu, poti sa alegi sa iti promovezi restaurantul prin intermediul unei pagini de facebook, care sa apara in primul rand persoanelor pasionate de mancare, sub orice forma a ei. Tu iti stabilesti publicul prin criteriile pe care le selectezi inca de la inceputul inregistrarii.
Instagram-ul este tot o retea de socializare, care se imbunatateste pe zi ce trece. Daca la inceput puteai doar sa vizualizezi profilele prietenilor, acum, pe Instagram, poti sa gasesti foarte simplu cele mai bune restaurante, cafenele, florarii, librarii, vinarii, etc. Poti sa comunici pe chat, dar si sa iti promovezi afacerea. Este o cale usoara prin care, cu ajutorul fotografiilor, poti deveni tu, ca si antreprenor, cunoscut ori afacerea ta.
Profilul de LinkedIn este calea cea mai usoara prin care, ca si companie, poti gasi cei mai buni angajati. Este o platforma in care se gasesc foarte usor job-uri din orice dominiu, chiar si din orice tara. Daca afacerea ta are nevoie de angajati, trebuie doar sa iti faci un update profilului companiei, in care sa specifici cu ce se ocupa si care este targetul pe care isi doreste sa il atinga si sa incepi sa cauti colaboratori. Ca sa iti gasesti cei mai buni angajati, iti selectezi publicul tinta in functie de profilul companiei tale. Fiecare persoana care isi doreste un job, va avea trecuta experienta in profilul de LinkedIn si astfel, iti va fi foarte usor sa gasesti persoanele potrivite, in functie de post.
Sa nu uitam ca si un site te ajuta sa iti promovezi foarte bine afacerea. Indiferent de domeniul in care ai ales sa iti croiesti un drum, un site de prezentare, iti va evidentia afacerea si te va ajuta sa iti atragi public. Trebuie sa ai un site complet, care sa ofere informatii utile fiecarui consumator, care intra pe pagina ta sa se informeze. Un restaurant sau o cafenea, are nevoie de un site, care sa fie transparent, sa ofere informatii despre locatie, contacte, produse si preturi.
Tags: retele de socializarecum sa iti promovezi afacereade ce sa te promovezi online