de Andrioae Ruxandra
04 Sep. 2014
4636
Daca esti proprietarul unei mici afaceri, probabil ca esti deja activ in social media, iar in caz ca nu, ar fi bine cel putin sa te gandesti sa devii activ. Fie ca platforma ta favorita este Facebook, Twitter sau Google+, exista lucruri pe care trebuie sa le eviti atunci cand vrei sa dezvolti o comunitate bazandu-te pe relatiile create in social media.
Iata ce NU este indicat sa faci atunci cand utilizezi social media in afaceriŞ
1. A abandona un plan
Multi antreprenori devin activi in social media doar pentru ca "trebuie" sau ca oricine o face, uitand de fapt faza cercetarii si a planficarii. Ca orice alta activitate de marketing, este nevoie de timp pentru a cunoaste retelele in care vei activa, pentru a atinge obiective inteligente in propriul tau interes si pentru a dezvolta un plan de actiune pentru atingerea scopurilor afacerii.
2. A minti sau a induce in eroare
Retelele de socializare se comporta ca un joc de popularitate. Sunt persoanele "cool", sunt grupurile arhi-cunoscute care si-au facut fani si persoanele care nu prea au treaba cu restul celor implicati. Poate fi tentant sa creezi o persoana falsa sau sa fii mai putin autentic decat 100% original in ceea ce priveste distribuirea informatiilor pe Facebook, de exemplu, doar ca sa iti poti creste popularitatea. Nu este o idee buna si nu numai ca iti va afecta reputatia, dar si brandul pe termen lung.
3. A ignora in general
Purtandu-te ca si cand ai fi singura persoana din domeniul tau va duce rapid catre un esec. Chiar daca prezenta ta in social media este pentru ca brandul tau sa fie in regula si nu pentru tine personal, o sa descoperi ca vei fi mai interesant atunci cand vei adauga putina personalitate in interactiunile tale.
4. Spamarea fanilor si a cercurilor de prieteni
Spamul nu este doar pentru e-mail, ci si pentru social media. Poti deranja fanii sau prietenii din cercurile tale online prin repetarea excesiva a unor mesaje sau a unor postari care nu au nicio legatura cu tine. Nu trimite virusi oamenilor care ti-au dat like sau follow.
5. A fi vulgar, insuportabil si agresiv
Unul dintre cele mai mari pericole existente in social media, mai ales in cercurile de afaceri, este momentul in care oamenii isi ataca competitorii prin intermediul invectivelor si printr-o atitudine agresiva. Cand utilizezi social media pentru afacerea ta, este vital sa ramai neutru si sa eviti tentatia de a te razbuna si de a arata in public cat de nervos esti. In cazul in care ai angajati care se ocupa si de social media, ar trebui sa le spui ce au voie sa posteze si ce nu.
6. A distribui mult mai mult decat este necesar
Cand utilizezi social media pentru afacere, trebuie sa lasi putin din personalitatea ta sa iasa la iveala, pentru ca este o modalitate buna de a purta discutii si de a lega prietenii. Totusi exista o linie subtire intre a fi implicat intr-o discutie si in a imparti mult prea multe lucruri. Lucrurile mai personale se spun in mesajele private, nu in vazul tuturor.
7. A te promova pe tine insuti in permanenta
Propria promovare si promovarea afacerii tale este partea acceptabila a motivului pentru care esti prezent in social media, dar instrumentele de promovare difera. In timp ce ar trebui sa impartasesti experientele tale si valoarea afacerii tale, a produselor si serviciilor tale.
Retine faptul ca exista diferite tipuri de a utliliza social media si nu exista reguli speciale, trebuie doar sa eviti aceste 7 lucruri care pot dauna imaginii tale si a afacerii.
Sursa: sbinformation.about.com
Tags: afacerimarketingmarketing afacerisocial mediafacebookpromovare afacere