O cercetare LinkedIn arata ca 81% din afacerile mici sunt concentrate pe social media, iar 94% dintre ele folosesc asta in scopuri de marketing. Social media a devenit din ce in ce mai prezent, iar mai toate companiile mici folosesc Facebook si Twiter ca principale platforme de comunicare, uneori mai mult decat propriile site-uri. Poate si din cauza ca aceste doua platforme sunt si cele ma folosite si accesate dintre toate.
Social media ajuta foarte mult companiile sa se dezvolte. 91% dintre companii sustin ca s-a dezvoltat contient, iar bugetul lor a crescut cu trei sferturi in decursul anului trecut. Intreprinderile mici vad social media ca pe o pista de lansare. Nu prea se ocupa de aspectele firmei lor, fiind mult mai interesati ca aceasta sa fie cunoscuta, sa aiba impact si sa ia avant.
Social media, insa, are si anumite chichite de care trebuie sa tinem cont. Multi antreprenori nu tin cont cand sa posteze pe o astfel de retea, ci doar tin cont de ce trebuie postat, unde si de ce. Chiar daca ai cel mai bun continut, ora la care postezi s-ar putea sa nu fie cea potrivita, iar clientii sa nu iti viziualizeze postarea.
SumAll.ro, firma care ofera o analiza a datelor pentru diferite companii, a analizat fiecare retea de socializare si a obtinut intervalele orare pe care poti posta pe fiecare, astfel incat sa ai impact.
- Twiter are intervalul de impact intre orele 1 si 3 PM
- Facebook este activ intre 1 si 4 PM
- Tumblr intre 7 si 10 PM
- Instagram are trafic mai mare intre 5 si 6 PM
- Pinterest intre 8 si 11 PM
- Google+ este active intre 9 si 11 AM
Conform datelor, twiterii isi impartasesc gandurile dupa-amiaza in general. Pe facebook stau, de obicei, oamenii care au o zi de munca mai usoara, iar timpul liber il dedica acestuia. Pe Tumblr timpul sa citesti bloguri mici este mai mare, asa ca aici cele mai bune ore sunt acelea in care oamenii nu lucreaza. Pinterest, insa, este mult mai activ in weekend, asa ca atunci trebuie sa accentuam postarile.
Toate aceste date sunt facute in functie de oamenii care lucreaza si in functie de orele la care ei sunt activi pe retelele de socializare. In cazul studentilor, lucrurile stau putin diferit, acestia nu mai au orele de munca intre 9 si 5, iar timpul petrecut pe aceste retele este mai mare. In special seara studentii folosesc social media in diferite scopuri.
Antreprenorii ar trebui sa tina cont de aceste ore pentru ca munca lor sa fie vizualizata si apreciata, iar oamenii sa fie conectati cu ei in permanenta. De asemenea, si continutul trebuie sa fie unul bun, care sa atraga, ca altfel oamenii nu vor mai dori sa acceseze site-ul tau daca sunt dezamagiti. Trebuie sa ii tii mereu conectati, sa le transmit ceea ce este intresesant si ii captiveaza pentru a creste. Desigur, exista si exceptii.
Tags: afacerisocial mediaretele de socializarefacebooktwiter