Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Marketing viral cu "Like" si "Tweet"
S-a dovedit ca marketingul viral a crescut mult afacerile online fara asistenta din partea altor forme de publicitate. Totusi, este neclar cum se pot folosi strategiile marketingului viral impreuna cu vanzarea produselor online.
Acest articol dezbate folosirea butoanelor “Like” pe Facebook si “Tweet” pe Twitter pentru a face produsele cat mai cunoscute.
Cultura castravetelui anti-diabet
Magazin Online - cum sa pornesti propria ta afacere online
Ghid practic pentru realizat felicitari de lux
Marketingul viral este esential pentru afacerile mici deoarece permite informatiilor si produselor de pe site-uri sa se raspandeasca pe internet, ajungand la noi potentiali clienti cu costuri de publicitate foarte mici sau chiar zero.
Pentru aceia dintre voi care nu sunteti familiari cu conceptul de marketing viral, acest tip de marketing inseamna publicitate transmisa din vorba in vorba pe internet. Cineva gaseste anumite informatii pe site-uri, si daca ii plac, le da mai departe prin intermediul retelelor sociale sau prin e-mail. Altii de pe aceleasi retele fac acelasi lucru, deci raspandesc astfel informatii si produse pe internet.
Strategiile marketingului viral sunt “responsabile” pentru cresterea multor afaceri online, unele dintre ele neapeland niciodata la alte forma de marketing. Un exemplu excelent ca marketingul viral a crescut mult o firma pe internet este Hotmail. Hotmail nu a folosit nicio strategie de marketing in afara de a introduce un rand in care vorbeau despre serviciile lor de e-mail gratis la finalul fiecarui mail care era trimis utilizatorilor site-ului.
Clientii Hotmail au trimis mailul mai departe oamenilor din adresele lor si astfel s-a raspandit vorba despre Hotmail in mod viral, iar utilizatori noi si-au creat la randul lor conturi folosind Hotmail. Deci, marketingul viral a crescut semnificativ numarul utilizatorilor Hotmail si poate dezvolta si afacerea ta mai repede decat orice alta forma de marketing.
In timp ce este dovedit ca afacerile online pot fi facute cunoscute usor cu ajutorul marketingului viral, nu este atat de simplu sa vezi cum cineva care vinde produse palpabile poate apela la strategii de marketing viral. Raspunsul consta in folosirea butoanelor “Like” pe Facebook si “Tweet” pe Twitter, butoane care te ajuta sa apari peste tot. Aceste butoane ofera oricarei persoane care gaseste un produs interesant oportunitatea de a da “share” acelui produs tuturor celor care folosesc aceeasi retea sociala, acest lucru facandu-se foarte simplu.
Daca aceste butoane sunt plasate strategic, si contin linkuri care sa duca vizitatorii in pagina produsului respectiv, ele dau sansa afacerii de a se folosi de avantajul marketingului viral.
In general, utilizatorii retelelor sociale prefera sa fie prieteni sau sa urmareasca persoane care sunt interesate de aceleasi lucruri ca si ei; de aceea, de cele mai multe ori, vor considera folositoare aceleasi produse. Acest interes comun sta la baza strategiilor de marketing viral. Noi potentiali clienti sunt pusi in fata produselor sau informatiilor despre diferite produse de oameni care sunt deja familiarizati cu produsul, deoarece au conturi pe aceeasi retea sociala.
Indiferent ca e vorba de un prieten sau de un membru al familiei cu care sunt conectati pe Facebook, sau ca e un specialist pe care il urmaresc pe Twitter, cu siguranta este vorba de cineva in care au incredere. O marturie sau o recomandare aduc intotdeauna mai multa credibilitate unui produs decat orice alta forma standard de publicitate. Daca un produs este bine recomandat de cineva de incredere, utilizatorii de internet sunt mult mai dispusi sa acorde timp si energie pentru a analiza produsul. Daca si ei il gasesc interesant sau folositor la randul lor, il vor impartasi si altora, si astfel planul de marketing viral incepe sa functioneze.
Pentru ca marketingul viral sa functioneze bine, procesul de raspandire al produselor sau informatiilor tale trebuie sa fie simplu si rapid. Cei mai multi utilizatori nu vor pierde timp pentru a da “copy” unui link sau unei pagini, ca mai apoi sa dea “paste” intr-un mail pe care sa il trimita contactelor sale. Totusi, ei vor da “share” continutului tau daca pot face asta fara sa paraseasca site-ul, ceea ce “Like” si “Tweet” le permite.
Atentia sporita pe parcursul dezvoltarii site-ului iti va permite sa utilizezi aceste intrumente din retelele sociale in avantajul tau si astfel vei ajunge la mai multi consumatori decat ai fi crezut vreodata ca este posibil.
de Ana Steinberg
Articole conexe
Spotify anunta proiecte noi. Compania vrea sa vanda cursuri online
de Bianca TilaNoi planuri in zona online. Elon Musk discuta cu Amazon.com despre un potential parteneriat
de Bianca TilaFragmente din codul sursa au fost postate online. Twitter a facut plangere
de Bianca TilaMagazin online. Promovarea prin Social Media
de Idei de afaceriAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit