de Bianca Tila
10 Iun. 2022
958
Spotify va continua expansiunea in zona audio cu carti in acest format, dupa ce a realizat investitii masive in podcast-uri. Aceasta este noutatea cu care vine aplicatia vine pe piata.
Dupa muzica si podcast-uri, cartile audio urmeaza sa fie al treilea pilar al afacerilor Spotify. Sefii companiei cred cu tarie ca acesta va fi drumul aplicatiei, avand in vedere ca acest fapt le-au transmis si investitorilor. Intr-o sedinta cu acestia, executivii Spotify au sustinut o prezentare despre urmatoarea nisa pe care urmeaza s-o atace in viitorul apropiat, cartile audio.
In prezent, nu se cunosc informatii despre actiunile exacte din aceasta zona ale companiei suedeze sau legate de momentul in care Spotify va intra pe aceasta nisa. Cert este ca mutarea va avea implicatii majore in ceea ce priveste serviciul de streaming, precum si piata de carti audio.
In general, pe aceasta piata de audiobook-uri, tarifele sunt ridicate. Abonamentele pentru carti audio variaza in jurul a 15 dolari pe luna la Apple, Amazon si Google. Asadar, cel mai probabil, Spotify va oferi un abonament separat pentru audiobooks. Scumpirea abonamentelor premium prin includerea cartilor in oferta generala ar putea genera scaderi. Mai exact, din cauza scumpirii cei care folosesc aplicatia doar pentru muzica pot renunta la abonamente.
Aceasta intrare a companiei pe zona de carti audio nu este o supriza, avand in vedere ca anul trecut Spotify a cumparat Findaway, o platforma spcializata in publicarea, distribuirea si monetizarea cartilor audio. Insa, aceasta achizitie nu a fost finalizata pana acum.
Spotify a procedat la fel, prin aceeasi strategie expansiva pe care a pus-o in practica si in cazul podcast-urilor. Atunci, compania a inceput sa cumpere studiouri care i-au oferit acces atat la continut, cat si la tehnologia specifica.
Piata cartilor electronice a crescut cu 25% in anul 2021, ajungand sa valoreze 1,6 miliarde de dolari, potrivit Edison Research. Aceasta piata de audiobooks o depaseste pe cea a podcast-urilor, estimata la 1,4 miliarde de dolari.
Spotify
Spotify este un furnizor de servicii de streaming audio si media. Acesta a fost fondat in aprilie 2006 de catre Daniel Ek si Martin Lorentzon.
La momentul de fata, este cel mai mare furnizor de servicii audio din lume, cu peste 381 de milioane de utilizatori activi lunar, inclusiv 172 de milioane de abonati platitori, in septembrie 2021. Spotify este listata la Bursa de Valori din New York prin intermediul unui holding cu domiciliul in orasul Luxemburg, Stofity Technology SA.
Aplicatia Spotify ofera muzica si podcast-uri inregistrate cu drept de autor digital restrictionate. De asemenea, sunt stocate peste 70 de milioane de melodii, de la case de discuri si companii media.
Din octombrie 2021, Stotify este prezent in 180 de tari, utilizatorii putand cauta muzica in functie de artist, album sau gen.
de
Bianca Tila Pasionata de zona business, Bianca Tila aduce zilnic in fata cititorilor starea afacerilor de pe piata nationala si internationala. Ofera idei de afaceri rentabile potrivite situatiei actuale, strategii de marketing si modele de afaceri in diverse zone.
Tags: spotifyaudiobookscarti audio