de Bianca Tila
13 Iul. 2022
747
Autoritatea italiana pentru protectia datelor a avertizat aplicatia asupra incalcarii regulilor Uniunii Europene de confidentialitate. TikTok amana modificarile aduse acestei politici pentru publicitate directionata.
Aplicatia TikTok a suspendat modificarile aduse politicii de confidentialitate pentru publicitate directionata, in cadrul zilei de ieri. Autoritatea de reglementare a UE investigheaza respectarea regulilor de protectie a datelor impuse, transmite Reuters.
Autoritatea italiana pentru protectia datelor a avertizat aplicatia despre o presupusa incalcare a regulilor privind confidentialitatea utilizatorilor. In ultimele saptamani, TikTok a transmis utilizatorilor ca va oferi publicitate directionata incepand cu data de 13 iulie. Acest aspect este introdus fara a cere consimtamantul pentru utilizarea datelor stocate pe dispozitive, potrivit agentiei italiene.
De asemenea, TikTok a spus ca actiunile sale sunt in interesele legitime ale companiei, insa institutia a demonstrat ca o astfel de baza legala nu este in conformitate cu regulile Uniunii Europene.
"Ne straduim sa construim o experienta personalizata pentru comunitatea noastra si, in acelasi timp, ne angajam sa respectam confidentialitatea utilizatorilor nostri... si sa functionam in conformitate cu toate reglementarile relevante.
Evaluarea notificarii recente a Agentiei Italiene pentru Protectia Datelor este inca in desfasurare si nu putem comenta mai mult", a spus un purtator de cuvant al TikTok.
Agentia italiana si-a rezervat dreptul de a impune restrictii nespecificate in cazul in care aplicatia nu isi retrage modificarile de politica anuntate, in special in randul adolescentilor. Publicitatea neadecvata s-ar putea indrepta catre minori, avand in vedere problemele din trecut ale aplicatiei cu acuratetea varstelor utilizatorilor sai, conform agentiei italiene.
Comisia pentru Protectia Datelor din Irlanda a fost informata cu privire la aceasta modificare, fiind principalul organism de reglementare al UE pentru TikTok si alte firme de internet de top. Businessurile ce activeaza si opereaza in UE pot fi sanctionate cu amenzi de pana la 4% din veniturile globale pentru incalcarile vietii private.
"In urma discutiilor cu DPC de ieri (11 iulie), TikTok a fost de acord sa intrerupa aplicarea modificarilor pentru a permite DPC-ului sa-si efectueze analiza", a spus DPC intr-un comunicat.
De asemenea, agentia a ridicat aceasta problema cu toate celelalte autoritati de supraveghere a datelor din Uniunea Europeana. In acest sens, TikTok a anuntat ca intrerupe modificarile politicii sale de confidentialitate in Europa. Aplicatia a tinut sa-si apere planurile de publicitate directionata.
"Credem ca publicitatea personalizata ofera cea mai buna experienta in aplicatie pentru comunitatea noastra si ne aduce in conformitate cu practicile din industrie si asteptam cu nerabdare sa interactionam cu partile interesate si sa abordam preocuparile acestora", a spus un purtator de cuvant TikTok.
Autoritatea italiana pentru protectia datelor a fost multumita de decizia luata de aplicatie. DPC are deschise doua anchete in TikTok, cu privire la procesarea datelor personale ale copiilor si transferurile de date cu caracter personal catre China.
de
Bianca Tila Pasionata de zona business, Bianca Tila aduce zilnic in fata cititorilor starea afacerilor de pe piata nationala si internationala. Ofera idei de afaceri rentabile potrivite situatiei actuale, strategii de marketing si modele de afaceri in diverse zone.
Tags: tiktokconfidentialitatedate personale