de Bianca Tila
09 Iun. 2022
1012
Comisia Europeana cere o informare mai buna a consumatorilor in ceea ce priveste aplicatia de mesagerie, WhatsApp. Se doreste o instiintare clara a politicilor sale in materie de date si la actualizarile conditiilor sale de furnizare a serviciilor.
Reteaua de cooperare in materie de protectie a consumatorilor si Comisia Europeana au transmis o noua scrisoare catre WhatsApp. Prin aceasta, aplicatia este invitata sa ia masuri pentru a raspunde preocuparilor ramase asupra actualizarilor privind conditiile sale de furnizare a serviciilor. De asemenea, este mentionata si politica de confidentialitate, precum si informarea consumatorilor asupra modelului lor de afaceri, potrivit unui comunicat al CE.
Reprezentantii Comisiei Europene cer ca aplicatiei sa arate modul in care intentioneaza sa comunice orice actualizari viitoare ale conditiilor sale de utilizare. De asemenea, se subliniaza faptul ca acest aspect trebuie explicat clar consumatorilor pentru a intelege implicatiile unor astfel de actualizari si sa poata alege in mod liber daca doresc sa utilizeze in continuare WhatsApp.
De asemenea, i se solicita companiei sa clarifice daca obtine venituri din politicile comerciale referitoare la datele utilizatorilor.
"WhatsApp trebuie sa se asigure ca utilizatorii inteleg ceea ce accepta si modul in care datele lor cu caracter personal sunt utilizate in scopuri comerciale, in special pentru a oferi servicii unor parteneri de afaceri.
Ma astept in continuare ca WhatsApp sa respecte pe deplin normele UE care protejeaza consumatorii si drepturile lor fundamentale", a declarat Didier Reynders, comisarul pentru justitie.
Multe actualizari ale conditiilor de utilizare efectuate in 2021 au fost problematice, ceea ce a condus la o prima scrisoare din partea Comisiei Europene, in ianuarie 2022. La cel moment compania a demonstrat informarea utilizatorilor cu privire la actualizarile facute.
"Conform CE, o prima scrisoare catre companie a fost trimisa in ianuarie 2022, deoarece mai multe actualizari ale conditiilor de utilizare efectuate in 2021 au fost problematice pentru consumatori. Ca raspuns, WhatsApp a demonstrat ca a furnizat utilizatorilor informatiile necesare cu privire la astfel de actualizari, inclusiv prin intermediul unor notificari in aplicatie sau al serviciului sau de asistenta", scrie Mediafax.
WhatsApp are la dispozitie o luna pentru a demonstra autoritatilor de protectie a consumatorilor ca practicile sale respecta legislatia UE asupra protectiei consumatorilor.
"Cu toate acestea, informatiile sunt furnizate de WhatsApp intr-un mod insistent si sunt considerate insuficiente si derutante pentru utilizatori. WhatsApp are acum la dispozitie o luna pentru a le demonstra autoritatilor de protectie a consumatorilor ca practicile sale respecta legislatia UE privind protectia consumatorilor", se arata in comunicatul CE.
WhatsApp
Aplicatia poate fi folosita atat pe smartphone-uri, cat si pe desktop cu o conexiune la internet. De asemenea, utilizatorul are optiunea de a folosi WhatsApp pentru a trimite SMS-uri.
Aplicatia a fost creata de WhatsApp INC. in Mountain View, California. In februarie 2014, WhatsApp a fost achizitionat de Facebook Inc. pentru aproximativ 19 miliarde de dolari. La nivel global, a devenit cea mai folosita aplicatie de mesagerie instant.
In ianuarie 2018, WhatsApp a lansat o versiune business a aplicatiei. Aceasta este destinata intreprinderilor mici si mijlocii si poarta numele de WhatsApp Business. Astfel, comunicarea firmelor cu clientii care folosesc versiunea standard este facilitata.
de
Bianca Tila Pasionata de zona business, Bianca Tila aduce zilnic in fata cititorilor starea afacerilor de pe piata nationala si internationala. Ofera idei de afaceri rentabile potrivite situatiei actuale, strategii de marketing si modele de afaceri in diverse zone.
Tags: whatsappcedatele consumatorilor