Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
15 mituri despre afaceri
Exista multe idei preconcepute, mituri, sfaturi proaste si minciuni impachetate frumos referitoare la succesul in afaceri. Majoritatea zvonurilor sunt lansate de oameni care n-au avut niciodata curajul de a incepe un business pe cont propriu.
Din pacate, alte mituri sunt conservate de cei care au demarat o afacere, au esuat si apoi si-au cautat o scuza. Sunt sigur ca esti familiarizat cu miturile urmatoare. Fiecare dintre noi poarta o parte din vina, in situatia in care am impartit aceste sfaturi proaste cu bune intentii, fara sa stim ce se ascunde in spatele lor. Am crezut in ele, dar invatand din experientele celorlalti, ne-am dat seama ca “ne inchinam” in fata unei religii distorsionate a business-ului. Multe defintii sunt false. Uneori, unii ne-au spalat creierele fara ca noi sa stim. O sa insirui 15 dintre cele mai comune mituri legate de afaceri.
Propriul meu plan de afaceri
Cresterea prepelitelor japoneze
3 culturi profitabile - Goji Merisoare Aronia
1.DACA ESTI PRIMUL, AI SUCCESUL GARANTAT. Uz de fals. Sa luam exemplul lanturilor de fastfood McDonald’s si Subway. Subway detine in prezent mai multe restaurante in toata lumea, decat McDonald’s. in ciuda acestui succes, cifra de afaceri a « Mecului » este superioara celei inregistrate de concernul Subway. Primul loc este relativ. Nu uita asta !
2.CA SA AI SUCCES, TREBUIE SA VINZI IEFTIN. Explicati-mi succesul marcilor Mercedes, Ferrari sau Bentley. Nu-s marci ieftine, dar se vand pe banda rulanta. Caracterul ieftin nu-ti aduce neaparat clienti pe banda rulanta. Daca esti zgarcit in investitii, afacerea ta va sfarsi in final pe butuci. Ai nevoie de servicii de calitate, care costa, nu neaparat de preturi mici si servicii ineficiente.
3.SUNT UN BUCATAR PRICEPUT SI AR TREBUI SA-MI DESCHID UN RESTAURANT. Unul dintre cele mai frecvente mituri in afaceri. Prietenii tai ti-ar putea spune: “Hei, masa asta a fost delicioasa! De ce nu-ti deschizi un restaurant?” Nu-ti trebuie doar o reteta si o masa. Ai nevoie de contabilitate, un plan de afaceri, abilitatea de a controla angajatii, de a plati taxe, de a realiza un buget. iti place sa gatesti sau sa conduci o afacere? Nu conteaza doar materia prima, ci si marketingul.
4.CLIENTUL ARE MEREU DREPTATE. Nu, nu are. Uneori, trebuie sa-l indrepti pe calea cea buna. Nu-i da dreptate doar ca sa-ti mearga afacerea. Clientii au nevoie de sfaturi, de consultanta si se asteapta sa-i ghidezi pe drumul cel bun, nu neaparat sa le dai dreptate, doar ca sa-i storci de bani. tine minte ca exista un revers al medaliei!
5.MI-AM DESCHIS UN MAGAZIN SI OAMENII VOR DA BUZNA INAUNTRU SA CUMPERE DE LA MINE. Abordarea de genul “If you build it, they will come” e una dintre cele mai uzate mituri pe care l-am auzit. Construiesti un hotel si astepti sa vina clientii la tine? Doar pentru ca exista acolo o magaoaie de cladire, cu firme luminoase? NU! Oamenii vin daca stiu unde sa vina. Publicitate. Marketing. Promovare. Trebuie sa afle ca existi.
6.AVEM O IDEE BUNA. TOTI VOR “TRAGE” LA NOI. Ok, s-ar putea sa ai dreptate, dar vor cumpara oamenii de la tine? Ori vin doar sa viziteze magazinul sau sa ia o brosura? Daca laudele la adresa afacerii tale nu sunt urmate si de “O sa cumpar cate ceva”? Ideea ta de business poate sa fie buna pentru tine, dar proasta pentru alti ochi.
7.AFACEREA NOASTRA E MAI BUNA, DECI VOM AVEA SUCCES. Multi credeau ca Beta e o caseta mai buna decat VHS, dar VHS a ramas lider de piata. Calitatea e importanta, dar nu mai importanta decat marketingul si timing-ul. Ce zici de Apple? Azi avem tablete PC si iPhone-uri. Apple a lansat produsul potrivit la timpul potrivit.
8.UN PERSONAL MAI MARE VA ACCELERA RITMUL AFACERII MELE. Mai mult personal poate sa insemne o accelerare sau dimpotriva, o stagnare sau chiar o diminuare a afacerii tale. Putini oameni, dar harnici sau multi oameni, dar lenesi? Alege.
9.SUNTEM PRIETENI BUNI. AR TREBUI SA SEMNAM UN PARTENERIAT DE AFACERI. E mai bine ca unii prieteni sa-ti ramana doar prieteni, nu si parteneri de afaceri. N-o sa mearga. Banul e ochiul dracului. De exemplu, amicii tai s-ar putea sa aiba pareri diferite de-ale tale in privinta business-ului. inainte de a semna un parteneriat pentru afacerea ta, inarmeaza-te cu un avocat bun. Chiar daca oamenii nu profita intotdeauna unul de celalalt, “se pot intampla multe lucruri”.
10.ESECUL E RAU. ESECUL E OPUSUL SUCCESULUI. Un mit pe care-l avem scris cu markerul pe frunte inca din copilarie si ne urmareste pana la maturitate. Esecul. Buhuhu! De cate ori a esuat Lincoln, in incercarea sa de a deveni presedintele Americii? De cate ori au incercat Byrd si Peary sa ajunga la Poli? Esecul devine o problema doar cand renunti la a mai incerca. in rest, e doar antrenament pentru viitorul succes. Ce nu te omoara, te face mai puternic! si-n afaceri.
11.CUNOSTINTELE INSEAMNA PUTERE. Atunci, cei care citesc o mie de carti pe an sunt cei mai puternici oameni din lume. Tot respectul pentru cei cultivati-reprezinta adevarata valoare, dar daca aceste cunostinte nu sunt APLICATE, discutam doar despre un Potential. Nimic mai mult.
12.FIECARE CLIENT E LA FEL DE VALOROS. In afaceri, unii clienti valoreaza mai mult decat altii. stiti asta. Unii platesc mai multi decat altii, au un context mai bun, sunt mai seriosi.
13.IN AFACERI, CONTEAZA DOAR PROFITUL. Da, profitul e important, dar cash flow-ul e si mai benefic. Pe investitori nu-i intereseaza cat de bine arata raportul tau financiar, ci daca o sa ai bani sa-i platesti. Nu-ti incalca insa principiile morale, in afaceri, doar ca sa scoti ceva bani.
14.E MAI BINE SA AI MAI MULTI CLIENTI, DECAT MAI PUTINI. Stiai ca unele companii dau faliment din cauza numarului mare de clienti si a faptului ca nu mai poate onora comenzile? Asta e o perspectiva destul de deprimanta in afaceri. Uneori, vei fi nevoit sa refuzi unii clienti. E o decizie grea, dar necesara, atunci cand vrei sa pastrezi buna relationare cu restul clientilor.
15.CAND AI TOTUL IN AFACERI, NU TI SE POATE INTAMPLA NIMIC. Gresit. Un imperiu financiar trebuie cladit incontinuu. Nu exista pauze. Un singur moment de ezitare iti poate aduce locul 2. Sau 3. Sau 4. Din varful muntelui, poti sa cazi la baza. Vigilenta e un cuvant-cheie in afaceri.
Articole conexe
Rentabilitatea intreprinderii. Cum pot masura succesul afacerii mele
de Bianca TilaCum trebuie sa arate un plan de afaceri pentru un salon de infrumusetare
de Bianca TilaAfaceri cu melci. Cum poti incepe acest business
de Idei de afaceriStrategia antreprenorului in afaceri
de Idei de afaceriAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit