3 greseli pe care nu trebuie sa le faci in marketing

de Silviu Marian Banila
2603 0 15 Oct. 2020
Start in afaceri


37% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
46% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
29% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

4.07
din 7 voturi
RATING UTILIZATORI

Pentru a-ti urmari activitatea este indicat sa ai un plan de marketing pe care sa il urmezi si sa discuti cu specialisti despre reactia pe care o primesti de la consumatori.

De asemenea, evita sa faci aceste 3 greseli de marketing:

1. Asteptarea rezultatelor imediate
De multe ori, antrepenorii sunt dezamagiti ca, dupa o campanie de promovare, impactul asupra vanzarilor nu este vizibil imediat.
Unele instrumente de marketing nu au raspuns instantaneu.

In cele mai multe situatii dureaza pana cand clientul receptioneaza mesajul si achizitioneaza efectiv un produs sau serviciu.

2. Plasarea marketingului mai presus de produse si servicii

Atunci cand promovezi produse si servicii fara valoare pentru clienti risti sa pierzi bani. Desigur, pe piata sunt multe produse promovate intens care par fara valoare. insa atat timp cat acestea se vand bine, inseam na ca aduc beneficii pentru clienti. Cu alte cuvinte, cei care stabilesc valoarea unui produs sunt clientii.

Riscul de a pierde bani apare atunci cand investesti bani in marketingul unor produse si servicii care nu prezinta interes pentru clienti. Unii antreprenori cred ca daca isi bombardeaza clientii cu slogane si cupoane de reduceri fara sa acorde atentie produselor si serviciilor pe care le produc vor avea vanzari record.

Totusi, cresterea vanzarilor datorate acestor eforturi de marketing sunt artificiale si de scurta durata. Oamenii isi dau seama la un moment dat de lipsa de valoare a ofertei. Strategia poate functiona doar in cazul in care vrei sa scapi repede de un lot de produse si atunci cand vrei sa renunti la un anumit brand.

3 . Lipsa diferentierii intre clientii „buni“ si clientii rai
Dupa cum probabil stii deja, nu toti clientii sunt la fel de profitabili. De exemplu, unii clienti pot abuza de serviciile post-vanzare si, in final, ajung sa aduca pierderi. Pe de alta parte, alti clienti sunt fideli si cumpara frecvent produsele si serviciile tale, asigurandu-ti un nivel stabil al vanzarilor.

Este indicat sa ii identifici pe cei profitabili si pe cei care iti aduc mai putini bani pentru a indrepta investitiile de marketing in directia corecta.



Tags: marketinggreseli de marketigclienti

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul

Rating:
Nota: 4.07 din 5 - 7 voturi.

Articole conexe

3 idei de afaceri profitabile care tin cont de nevoile de baza ale potentialilor clienti

de Redactia Ideideafaceri
14 Aug 2020
Chiar daca in Romania, dar si pe plan international, majoritatea businessurilor au fost afectate de pandemie, in anumite domenii s-au inregistrat...

7 lucruri pe care sa nu le faci. Sunt deranjante pentru clienti

de Florin P. Amariei
16 Sep 2019
Stim cu totii ca afacerile nu pot exista fara clienti, asadar e bine sa ii ai tot timpul in centrul atentiei tale si al afacerii pe care o...

Reguli importante pentru orice start-up in relatia cu clientii

de Camelia Diaconu
02 Aug 2019
Intreg efortul de a incepe si a dezolta o afacere poate fi inutil daca nu dezvolti de la bun inceput o relatie buna cu clientul. Daca ai clienti...

Coada care atrage clientii - o metoda utila la debutul afacerii

de Vasile Coman
06 Iun 2016
Coada la vanzarea unui produs atrage clientii, este un lucru stiut. Unii intreprinzatori chiar recurg la anumite trucuri pentru crearea artificiala a...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
5 Idei de Afaceri cu investitie MINIMA si profit MAXIM + Model de Plan de Afaceri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

5 Idei de Afaceri cu investitie MINIMA si profit MAXIM + Model de Plan de Afaceri

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Rentrop ∧ Straton
Citeste Raportul Special GRATUIT
5 Idei de Afaceri cu investitie MINIMA si profit MAXIM + Model de Plan de Afaceri
5 Idei de Afaceri cu investitie MINIMA si profit MAXIM + Model de Plan de Afaceri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2020







Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"5 Idei de Afaceri cu investitie MINIMA si profit MAXIM + Model de Plan de Afaceri"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016