de Florin Amariei
25 Feb. 2020
3304
"Disrupt or be disrupted" spun antreprenorii americani de cariera. Am pastrat aceasta informatie in memorie si am gasit metoda ideala de a va ajuta sa raspundeti acestor provocari din domeniul afacerilor din anul 2020.
Nu e usor sa incepi o afaceri.
Nu e usor sa fii extrem de creativ.
Nu e usor sa iti ajungi competitia din urma si, mai ales, s-o depasesti.
Natura umana, insa, ne-a demonstrat de-a lungul timpului ca foarte putine lucruri sunt imposibile pentru cei cu adevarat increzatori in propria lor capacitate de a reusi.
Iata, asadar, 4 modele de afaceri brizante cu care sa iti transformi modul de a face business in Romania anului 2020.
1. Freemium
Este din ce in ce mai folosit de afacerile care vand un produs sau un serviciu care se adreseaza celor care vor sa incheie un abonament sau se angajeaza sa plateasca luna de luna pentru a avea accesul nerestrictionat.
Spotify, Canva, LinkedIn sau
PortalResurseUmane (afacere din Romania) sunt exemple clare prin care se incearca retentia clientului prin oferirea unui "sneak peek". Astfel, persoana respectiva primeste acces complet gratuit la o parte sau la intregul produs/serviciu si decide daca acesta merita banii sai.
Este o metoda de popularizare a afacerii prin castigarea increderii potentialului client, iar folosind-o vei avea de castigat si tu, si cel care plateste.
2. Produse sau functionalitati gratuite
E greu pentru un antreprenor care investeste timp, energie si bani intr-o afacere sa inceapa sa ofere bucati gratuite din ea. Masura aceasta, insa, poate veni in avantajul tau.
Google si Facebook sunt exemplele perfecte pentru acest tip de afacere, insa tu poti gandi la o scare mai mica. Ofera transport gratuit pentru anumite oferte lunare sau trimestriale. Poti chiar alege sa pui in practica si metoda 2+1 gratis.
Daca te bazezi pe alt tip de vanzare, atunci poti pune bazele personalizarii ofertelor. Pentru asta va trebui sa iti cunosti audienta si sa ai la indemana cele mai eficiente metode de promovare, cum sunt acestea de
AICI!
3. Experienta basic vs. premium
O alta metoda prin care poti obtine bani este sa oferi doua tipuri de acces la produsul sau serviciul tau: de baza si avansat.
Din cand in cand, ofera varianta premium celor mai activi utilizatori/clienti pentru o perioada limitata de timp. Odata ce vor vedea toate avantajele, ii vei avea drept clienti recurenti.
4. Vinde timp
Pentru un oarecare motiv nimeni nu mai are rabdare in ziua de astazi si toata lumea e intr-o continua graba. Bineinteles, aceasta afirmatie este valabila pentru centrele urbane aglomerate unde competitia pentru a ajunge in varf este acerba.
Uber sau Amazon Prime se numara printre cele mai elocvente astfel de afaceri.
Exemplu: Ai gasit mai multi oameni care prefera laptele de vaca proaspat neprocesat, dar cu garantia curateniei si a calitatii? Asigura-te ca primesc zilnic laptele la birou sau acasa contra unui abonament lunar sau a unei subscriptii bilunare.
Noi iti dorim succes!
de
Florin AmarieiPasionat de extinderea orizontului serviciilor financiare si de schimb alternative, el lucreaza in cadrul IdeiDeAfaceri.ro inca din 2018 pentru a furniza cititorilor numai informatiile care conteaza cu adevarat.
Tags: modele de afaceriafaceri brizantedisruptivefreemium