de Andrioae Ruxandra
01 Iun. 2014
2688
Viata unui proprietar de afacere poate fi un adevarat roller coaster. Nu exista o harta care sa ghideze antreprenorul, iar capcanele ascunse sunt la fiecare colt al afacerii. Chiar daca a gresi este o metoda buna pentru a invata, mai bine inveti sa le eviti.
In randurile de mai jos ai 7 capcane pe care le poti intalni la inceputul afacerii:
1. Nu subestima un plan de afacere
Daca vrei sa-ti lansezi o mica afacere, este tentant sa sari peste pasul scrierii unui plan de afacere formal. Oricum, planul tau de afacere necesita timp, pregatire si o strategie de marketing efectiva pentru a-ti materializa viziunea.
Planificarea ta ar trebui sa se concentreze in jurul a cateva intrebari esentiale:
• In ce mod satisface afacerea mea nevoia clientului?
• Reprezinta afacerea mea o oportunitate de marketing?
• Ce costuri implica lansarea afacerii?
• Cand va fi posibil sa imi sponsorizez chiar eu afacerea, din venituri proprii?
De adaugat si faptul ca nu trebuie sa te gandesti inca la o strategie de iesire din afacere, atunci cand esti la inceput. Iti doresti ca si copiii tai sa conduca firma intr-o zi? Vrei s-o vinzi? Este periculos sa te gandesti la aceste intrebari de la inceput, asa cum componentele cladirii companiei tale (ca structura legala) ar trebui sa depinda de venitul tau final.
2. Nu alege structura gresita a afacerii
Structura legala a afacerii tale afecteaza cantitatea taxelor pe care le platesti, angajatii beneficiaza de ceea ce le oferi tu, cantitatea actelor cu care lucrezi etc.
In SUA, cele trei structuri de business foarte des intalnite sunt:
• LLC, echivalentul in limba romana a SRL (Societate cu Raspundere Limitata);
• Societatea S - o corporatie de tip S reprezinta o structura speciala de afaceri, care este capabila sa evite impozitarea dubla, pentru ca nu este necesar sa plateasca impozit pe venit si taxe pe baza profiturilor companiei. Toate castigurile sau pierderile sunt trecute direct in grija actionarilor acesteia din urma;
• Societatea C - reprezinta o conditie impusa unei afaceri pentru distingerea acestei entitati de celelalte, asa cum profiturile companiei sunt separate de proprietari in subcapitolul C din Codul administratiei fiscale americane.
Aceste trei entitati protejeaza drepturile personale ale proprietarilor de responsabilitatea juridica. Unii antreprenori fac cateva greseli banale, asa ca poate e mai indicat sa consulti specialisti in domeniu in legatura cu ce ti se potriveste cel mai bine intr-o situatie speciala.
Proprietarul unei afaceri creeaza o societate de tip C, apoi descopera ce inseamna "impozitare dubla", cand trebuie sa indosarieze cele doua impozite si taxele personale. Notarul il avertizeaza sa aleaga societatea de tip S.
Doi prieteni se incurca in platirea taxelor pe masura parteneriatului, chiar daca au stabilit sa aloce profituri intre 72-75% din primul an. In locul societatii de tip S, s-a format o societate de tipul SRL, care poate avea mai multa flexiblitate cand vine vorba despre divizarea taxelor si a impozitelor. Marea greseala a micilor oameni de afaceri este ca esueaza in crearea unei entitati legale de afaceri.
3. Nu alege alt oras in care nu locuiesti inainte de a-ti inregistra tipul de societate la stat
Multi proprietari de afaceri din SUA se gandesc ca ar trebui sa aleaga intre Delaware, Nevada sau Wyoming atunci cand vine timpul formarii unei societati SRL. Si da, sunt state populare in SUA datorita taxelor putine si ieftine. Micilor afaceri le este recomandat sa se inregistreze in statul in care sunt prezente, acolo unde locuiesti si unde lucrezi. Altfel, pot interveni complicatii daca vei opera "in afara statului", si acest lucru include:
• dificultati in deschiderea unui cont in banca;
• obligatia de a inregistra un agent;
• bani pentru a functiona ca "entitate straina" in propriul tau stat.
4. Nu subestima importanta numelui afacerii
O afacere incepe cu un nume. Este piatra de temelie a identitatii companiei si creeaza intreaga poveste. Gandeste-te la ceea ce e mai important pentru tine si afacerea ta. Care este primul lucru la care vrei sa se gandeasca un client in ceea ce priveste afacerea ta?
De exemplu: o tanara companie aflata pe terenul consultarilor financiare poate fi mai ingrijoratoare decat credibilitatea si, asadar, alegerea unui nume la intamplare.
Este bine sa verifici daca numele unei afaceri este valabil inainte de a da comanda unor carti de vizita; nu vrei sa te afli pe drumul gresit al unei dispute legate de marca inregistrata.
In majoritatea cazuzilor, nu ai nevioe de un avocat pentru a verifica daca un nume este valabil, poti face asta in cativa pasi fara ajutor:
• cauta online nmele afacerilor inregistrare cu acordul statului in care locuiesti;
• alege o marca inregistrata valabila in toata lumea
5. Nu trebuie sa cazi in capcana discounturilor
La inceput, prea multe companii tinere simt presiunea unui discount ale carui preturi sa promoveze afacerea. Achizitiile clientilor sunt importante, acestia sunt atrasi de preturi mici si de reduceri. Recomandabil insa ar fi sa le arati clientilor cat sunt de valorosi pentru tine, decat doar sa reduci preturi.
6. Nu trebuie sa faci nimic impotriva intuitiei tale
Intuitia este o parte critica in ceea ce priveste luarea deciziilor si este importanta in afaceri asa cum este importanta in oricare parte a vietii tale. Negocierile afacerii tale depind de relatii, fie ca este vorba de parteneri, angajati sau distribuitori. Ai nevoie sa citesti oamenii cu care esti implicat .
7. Nu te teme de esec
In final, daca te temi sa esuezi, probabil ca nu risti deloc. Esecul este practic un ritual de trecere pentru antreprenorii de succes. Lectiile valoroase pot fi invatate doar din greseli si aceste lectii nu se pot invata la un curs de antreprenoriat. Daca ai emotii in legatura cu ceea ce s-ar putea intampla, gandeste-te la oportunitatile si sansele pe care le lasi in urma fara macar sa incerci. A incerca (indiferent de consecinte) este primul pas spre succes.
Sursa: smallbiztrends.com
Tags: afaceri micistart in afaceristart-upantreprenoriplan de afaceri