de Alexandra Popescu
30 Aug. 2014
5095
O afacere de curierat poate fi una potrivita pentru noii jucatori, mai ales ca sunt foarte multe locuri pe aceasta piata. Asa ca, cel mai bun mod pentru a incepe una este sa explorezi optiunile disponibile.
Poti utiliza un serviciu de curierat in mai multe moduri. Te poti alia cu o firma de curierat deja existenta si poti subcontracta afacerea ta. Cand subcontractezi, faci munca de teren pentru clientii companiei tale. Aceasta este esenta rolului pe care il ai. Tu asiguri transportul si forta de munca necesare pentru a distribui si ridica pachete.
Subcontractarea este o optiune ideala pentru persoanele cu un know-how limitat al industriei si este modul perfect pentru a usura drumul catre lumea serviciilor de curierat. De asemenea, este optiunea cea mai putin costisitoare, insa vine cu un catch. Adevarul este ca nu vei cheltui foarte mult, insa nici nu vei castiga prea mult. Aceasta optiune iti ofera cel mai mic potential de profit si de crestere.
Sa incepi o afacere cu servicii de curierat de la zero iti ofera, insa, un potential mai mare de profit. De asemenea, iti ofera posibilitatea sa iti extinzi afacerea mult mai rapid comparativ cu subcontractarea. Dar trebuie sa ai mai mult capital initial.
Intr-o afacere de curierat proprie, decide-te cu privire la coletele pe care doresti sa le livrezi. Vrei ca serviciul tau sa fie limitat la plicuri si colete mici? Vei include si incarcaturi mari? Desigur, decizia ta va depinde de capacitatea de depozitare a vehiculelor de transport. Vrei sa livrezi marfuri sensibile, cum ar fi produse chimice medicale sau industriale? Pentru aceasta, echipa ta trebuie sa cunoasca manipularea acestor substante. Vrei sa livrezi marfuri perisabile? Avand in vedere ca acest tip de marfa este sensibila in timp, resursele de transport si forta de munca trebuie sa fie adecvate. Trebuie sa ai mereu un echipaj disponibil in aceste momente.
Capacitatea de a oferi o mare varietate de marfuri va spori potentialul de castig. Cu toate acestea, asteapta-te sa petreci mai mult timp la inceput. La furnizarea de marfuri perisabile, de exemplu, ar putea fi necesar sa investesti in camioane frigorifice. Un exemplu in Romania este o firma de curierat care se ocupa cu transportul de mancare, haine si alte lucruri pentru studentii din provincie, care locuiesc in zone departate si orase din nordul, centru sau vestul tarii si nu numai.
Decide-te cu privire la campul zonei de servicii. Cu alte cuvinte, defineste limita de destinatie a coletului. Pana in care parte a globului vei livra? Te vei limita doar la o singura tara? Ai resurse pentru a oferi serviciile la nivel international? Trebuie sa tii minte ca, cu cat este mai larg domeniul de aplicare geografic, cu atat suma pe care trebuie sa o investesti in start-up este mai mare.
Trebuie sa iei in considerare si factorii de stabilire a listei de preturi. Primele lucruri pe care trebuie sa le iei in considerare sunt numarul de kilometri si cantitatea de benzina care va fi consumata de la un punct la altul sau daca esti de acord sa accepti livrari de la punctul B la punctul A.
Totusi, pentru a incepe o astfel de afacere trebuie sa ai o oarecare experienta in domeniu. Singurul mod pentru a face asta este sa experimentezi acest lucru in cadrul unei alte companii. Astfel iti vei dezvolta simtul privind modul in care functioneaza sistemul.
Sursa: startupbizhub.com
Tags: afaceriidei de afacericuriercurieratafacere curieratantreprenorioportunitati de afaceri