Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Afaceri cu dischete la inceputul anilor 90

de Mirela Rosu 14 Ian. 2009 3455
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
61% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

 Iti trebuie, desigur, ceva curaj ca sa iti dai demisia de la locul de munca fara sa ai niciun plan de rezerva. Dar inginerul T.G. exact asta a facut, in 1993. Considerand ca sansele de afirmare profesionala la intreprinderea la care lucra erau prea mici, a decis pur si simplu sa plece de-acolo si sa incerce ceva pe cont propriu. Ce anume? Nu stia inca.



Pentru inceput, a devenit un fel de agent comercial – aproviziona cu marfa diverse magazine alimentare din Bucuresti. Era de fapt un intermediar, pentru ca activa independent, fiind autorizat ca persoana fizica. Activitatea aceasta a demarat-o mai mult ca sa inceapa de undeva, dar ea s-a dovedit destul de OK, astfel ca in cateva luni T.G. a acumulat un mic capital si a putut sa abordeze un domeniu mai apropiat de pregatirea sa: comercializarea de componente de calculatoare si consumabile. Tot ca intermediar. Norocul lui a fost sa gaseasca cativa fosti colegi de facultate care erau importatori directi de astfel de produse si care au fost de acord sa ii dea marfa pe credit.

Problema furnizorilor era asadar rezolvata, iar pentru desfacere a gasit, de asemenea, diversi cunoscuti care activau ca reselleri pe aceasta piata. Foarte bine a mers atunci vanzarea de dischete (Maxel, Verbatim) si lucrul acesta s-a simtit in evolutia afacerii: “Am angajat cativa oameni, am cumparat o masina, ne-am mutat intr-un sediu nou. Din pacate insa, dupa cca un an, afacerea a intrat in impas: resellerii sabilisera relatii directe cu importatorii si eu, ca intermediar, nu imi mai gaseam locul.

Trebuia fie sa fiu si eu reseller, dar asta insemna sa am o oferta mult mai diversa decat ceea ce aveam la ora aceea, fie sa devin eu insumi importator, dar nu aveam nici forta financiara, nici cunostintele necesare pentru asa ceva.”

Exact atunci a aparut N.C., fost angajat la un distribuitor Verbatim, care a fost de acord sa se asocieze cu T.G. si sa se ocupe impreuna de import. N.C. a adus in firma know-how, contacte cu furnizori externi, precum si un capital. “Cel mai important a fost know-how-ul”, spune T.G. “Eu nu aveam cunostinte despre cum se deruleaza importurile, cum se contacteaza potentialii parteneri externi, cum se intretin relatiile de afaceri. N.C. a reusit foarte repede sa incheie contracte foarte avantajoase pentru firma noastra.”

Primul astfel de contract a fost pentru un transport de dischete in valoare de 6.000 de marci germane, o suma destul de consistenta pentru anul 1995. Desfacerea nu era o problema: “Eu aveam formata o retea si acum, fiind importator direct, aveam posibilitatea sa ofer si niste preturi mai bune pentru reselleri. Ca urmare, vanzarile au mers destul de bine, pana spre sfarsitul lui 1998.”

La un anumit moment, cei doi asociati au simtit ca ar fi oportuna diversificarea ofertei cu produse de birotica si papetarie. Asa ca au luat legatura cu firma Medium din Germania, una dintre cele mai mari firme in domeniu. “Am plecat singur in Germania, ca sa reducem cheltuielile”, povesteste T.G. “A fost prima mea iesire in Vest, foarte dificila pentru ca presupunea sa fac ceva ce nu mai facusem pana atunci: sa negociez cu un partener strain.

Din fericire, persona cu care m-am intalnit si cu care avusesem numeroase contacte telefonice inainte, mi-a usurat mult sarcina. Nu era un om de afaceri tipic, rece si distant. Dimpotriva, a venit in intampinarea stangaciei mele care, probabil, era evidenta si mi-a oferit sprijinul prin preturi bune si volume de tranzactie mai mici.” Astfel, afacerea a mers. In perioada 1997-1998, firma lui T.G. si N.C. ajunsese sa detina 60% din piata mediilor de stocare din Romania.



Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Rentabilitatea intreprinderii. Cum pot masura succesul afacerii mele

de Bianca Tila
17 Apr 2024
Viata de business nu se refuza doar la a comercializa un produs, ci are in compozitia sa elemente cheie, strategii de marketing, evaluarea ideii de...

Cum sa alegi senzorul de temperatura potrivit pentru afacerea ta - ghid complet

de Idei de afaceri
04 Apr 2024
In domeniul industrial, monitorizarea si controlul temperaturii sunt aspecte esentiale pentru asigurarea functionarii eficiente si sigure a...

3 recomandari pentru a-ti incepe cu dreptul propria afacere

de Bianca Tila
20 Mar 2024
De la inceput afacerea ta trebuie structurata intr-un mod care va avea sanse sa produca bani, nu sa inregistreze pierderi. Principalul tau atunci...

Greseli pe care sa le eviti atunci cand incepi un business

de Bianca Tila
21 Dec 2023
Demararea unui business este provocatoare, insa la inceput de drum esti predispus multor greseli. Stim cu totii ca un lucru nou nu iese perfect din...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]