Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

"Afacerile mici sunt baza unei economii"

de Cristian Gerea 20 Mar. 2007 4785
61% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Jim Bagnola este consultant international pe probleme de afaceri. Intreprinzator, fost detinator al functiei de vice-presedinte in cadrul a trei mari corporatii din S.U.A., Jim calatoreste acum peste tot in lume si sustine seminarii unde impartaseste managerilor experienta sa vasta in domenii ca: tehnici de conducere, relatia cu clientii, managementul stresului, pregatirea profesionala a angajatilor.



Este membru al National Speakers Association si detine diploma de Certified Speaking Professional care il pozitioneaza in topul primilor 500 de consultanti la nivel mondial.

Colaborarea sa cu firma Human Peformance Development International din Bucuresti i-a permis sa cunoasca bine Romania si realitatile mediului de afaceri autohton. Cum se vede acest mediu din afara? Unde ar trebui sa fie mai atenti intreprinzatorii romani? Pe ce se bazeaza succesul in afaceri? Iata cateva intrebari la care Jim Bagnola a oferit raspunsuri interesante.

Idei de AFACERI: Dle Bagnola, nu sunteti la prima vizita in Romania si, probabil, v-ati format deja o parere despre felul cum merg afacerile aici. Care ar fi aceasta parere?
Jim Bagnola: Ca sa fiu cat mai sugestiv, as asemana mediul de afaceri din Romania cu un vulcan gata sa erupa. Nu atat datorita oportunitatilor de aici (oportunitati exista peste tot in lume), cat mai ales faptului ca romanii au o abilitate naturala de a stabili usor relatii inter-umane. Stiu sa se faca placuti, iar pentru o afacere, aceasta abilitate este vitala. Sa nu uitam ca definitia afacerilor chiar asa suna: atingerea anumitor scopuri in timp ce construiesti relatii cu alte persoane. Asta e cheia.

Idei de AFACERI: Optimismul dvs. se refera la afacerile mici sau la cele mari?
Jim Bagnola: In primul rand, la cele mici. Ca o paranteza, cei mai multi oameni nu stiu ca economia S.U.A. este sustinuta de afacerile mici, nu de cele mari. Afacerile mici sunt baza unei economii si, din cate cunosc, la fel stau lucrurile si in Romania.

Idei de AFACERI: Multi se plang ca e foarte greu sa pui pe picioare o afacere, chiar si una de dimensiuni reduse...
Jim Bagnola: Usor nu are cum sa fie. Inceputul e intotdeauna o etapa dificila, dar iti dai seama ca esti pe drumul cel bun atunci cand oamenii te cauta, telefonul suna. Nu vezi inca rezultate spectaculoase, dar simti ca iti recuperezi investitia initiala, ca te apropii de "break even point", adica de acel punct dincolo de care afacerea incepe sa aduca profit. Ca drumul pana la acest punct dureaza sase luni, un an sau doi depinde de specificul afacerii, dar important este sa nu renunti prea repede. Trebuie sa ai rabdare cu tine insuti si sa nu te astepti ca totul sa mearga struna de la inceput.

Idei de AFACERI: Care este cea mai frecventa greseala pe care o face, de obicei, un intreprinzator aflat la inceput?
Jim Bagnola: Principalul lucru pe care un intreprinzator trebuie sa il aiba in vedere este sa mentina cheltuielile cat mai scazute. Se intampla adesea ca oameni cu idei bune sa ramana mult prea repede fara bani.

Iar aici, in Romania, am remarcat ca cei care incep o afacere vor imediat sa aiba un birou luxos, sa fie imbracati bine, sa conduca masini scumpe, sa para ca au un succes deplin cand, de fapt, nu il au. Este un interes major pentru a-i impresiona pe ceilalti. Dar daca pierzi bani cautand sa faci impresie, va fi foarte greu sa obtii o infuzie de capital atunci cand vei avea nevoie.
 
Idei de AFACERI: Ati vorbit de "oameni cu idei bune". Cum se poate identifica o buna idee de afaceri?
Jim Bagnola: Toti intreprinzatorii care fac afaceri fac, de fapt, aceeasi afacere: rezolva probleme ale clientilor lor. Nu conteaza domeniul, reteta e universala. Trebuie doar sa te gandesti: "Ce ma deranjeaza? De ce anume as avea nevoie?" Si astfel identifici o problema care, cu siguranta, nu e numai problema ta, apoi cauti o cale sa o rezolvi.

Creativitatea oamenilor in a rezolva probleme este incredibila si, de multe ori, solutiile nici nu sunt grele. Cineva a observat, de exemplu, ca e foarte incomod sa apuci si sa tragi afara servetelele umede dintr-o cutie atunci cand ajungi la fundul cutiei, asa ca a inventat o cutie al carei fund se ridica automat pe masura ce servetelele se consuma.

Altcineva a remarcat modul in care ghimpii unui ciuline erau prinsi de tesatura pantalonilor sai si a imaginat un produs similar pentru inchiderea hainelor, gentilor, incaltamintei - banda velcro. Uneori, nu trebuie nici macar sa inventezi, ci doar sa inovezi. Iei ceva de aici, ceva de dincolo, pui totul la un loc si gata! - ai un produs nou.

Idei de AFACERI: Ati identificat, in Romania, o oportunitate de afaceri pe care ar putea-o exploata un mic intreprinzator?
Jim Bagnola: Da, cred ca da. De exemplu, pe mine, personal, ma deranjeaza in Romania numarul mare de fumatori. Eu nu sunt fumator si chiar am probleme cand merg in locuri publice si aerul e aproape irespirabil din cauza fumului de tigara (si nu cred ca e doar problema mea).

Ei bine, o companie americana produce un "purificator personal de aer", un dispozitiv pe care ti-l pui la gat si care purifica aerul aflat imediat in fata ta, pe care il inspiri. Cred ca un astfel de produs ar putea fi importat si comercializat in Romania.

Apoi, iata o alta problema: am vazut in parc un gratar unde se frigeau rulouri din carne (mititei, n.r.) si oameni stand la coada, asteptand zece minute si apoi plecand pentru ca dura prea mult. Cum e posibil asa ceva? Un intreprinzator american ar fi adus imediat inca unul sau doua gratare ca sa nu piarda clientii...

Idei de AFACERI: Credeti ca franchisingul, ca sursa de idei deja verificate pe alte piete, este oportun in Romania?
Jim Bagnola: Franchisingul functioneaza bine atunci cand nivelul de trai al populatiei este ridicat. Franchisingul merge atunci cand oamenii au bani. Iar din punctul de vedere al intreprinzatorului, este bun atunci cand stii deja sa conduci o afacere, ai experienta ca om de afaceri, stii ce inseamna a scoate un produs sau serviciu pe piata, dar nu ai ideea.

Altcineva are o idee buna si esti dispus sa platesti ca sa afli cum foloseste respectivul acea idee pentru a scoate bani cu ea, care este sistemul prin care o face sa functioneze. Dar nu cumpara o franciza daca nu esti un intreprinzator cu experienta. Chiar daca ti se arata cum se face, asta nu inseamna automat ca si tu vei putea sa faci.

Idei de AFACERI: V-ati referit pana acum la calitatile personale ale intreprinzatorului. Exista insa vreun alt element de care depinde in mod esential succesul in afaceri?  
Jim Bagnola: Da: concurenta. Wal-Mart, de exemplu, este cel mai mare retailer din lume, dar acolo unde vine Wal-Mart micile afaceri dispar (din acest motiv, in Germania nici nu a fost lasat sa patrunda). Nu se poate concura cu Wal-Mart: practica preturi mici si isi permite acest lucru deoarece achizitioneaza cantitati foarte mari de marfa de la furnizori.

Au o politica foarte dura de negociere - merg la furnizori si spun: "Iti oferim atat. Daca iti convine, bine, daca nu, ne ducem la concurenta." Imi place ca Wal-Mart angajeaza multi oameni, dar nu imi place ca elimina afacerile mici. Companiile mari sunt cu numele, cu imaginea, dar mai putin la vedere sunt afacerile mici si ele fac in realitate economia sa mearga.

 



Urmareste-ne pe Google News

Articole conexe

Afacere cu microplante. Cum poti obtine profit dintr-un spatiu mic

de Bianca Tila
05 Iul 2024
Cultivarea microplantelor este o afacere simpla, cu o piata imensa. De asemenea, puteti testa aceasta idee pe balconul apartamentului, veti obtine in...

Rentabilitatea intreprinderii. Cum pot masura succesul afacerii mele

de Bianca Tila
08 Mai 2024
Viata de business nu se refuza doar la a comercializa un produs, ci are in compozitia sa elemente cheie, strategii de marketing, evaluarea ideii de...

Cum sa alegi senzorul de temperatura potrivit pentru afacerea ta - ghid complet

de Idei de afaceri
04 Apr 2024
In domeniul industrial, monitorizarea si controlul temperaturii sunt aspecte esentiale pentru asigurarea functionarii eficiente si sigure a...

3 recomandari pentru a-ti incepe cu dreptul propria afacere

de Bianca Tila
20 Mar 2024
De la inceput afacerea ta trebuie structurata intr-un mod care va avea sanse sa produca bani, nu sa inregistreze pierderi. Principalul tau atunci...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]