de Florin Amariei
25 Nov. 2019
3563
Pozitionarea corecta a companiei face diferenta.
La fel cum CNP-ul este o secventa unica de identificare a unei persoane fizice, brandul este rezultatul unei combinatii de atribute: nume, ambalaj, pret, reputatie, reclama, care dau identitate produsului sau serviciului pe care il oferi si fac mai usor posibila alegerea de catre clienti. Cand produsele sau serviciile sunt similare, orice mod de diferentiere este critic.
Pe langa pret, o pozitionare corecta a ofertei companiei tale este esentiala pentru a ajunge la consumator. Pe scurt, brandul e ceea ce „promitem” clientilor pornind de la simplul produs ori serviciu si aducand in ecuatie toate aspectele necesare unei experiente deosebite.
Branding. O situatie practica
Sa ne gandim la urmatoarea situatie practica: o artera comerciala. Magazine unul langa altul, toate cu aceleasi marfuri. Ce ar putea diferentia magazinul detinut de dvs. de cel al vecinilor? Preturile? Promotiile? Legatura personalizata cu comunitatea locala? Programul adaptat clientilor, poate non-stop? Vitrina si felul cum este aranjata? Servicii suplimentare prin aparate de incasat facturi? Toate acestea sau fiecare dintre ele, pot diferentia oferta magazinului fata de celelalte. Sunt posibile, numai din enumerarea de mai sus, foarte multe combinatii. Asadar puteti adauga diverse avantaje ofertei voastre pentru a lua fata competitiei.
Un plus important pe care poti sa-l aduci afacerii tale este s-o pozitionezi in mintea clientilor prin atribute precum calitatea deosebita, respectarea riguroasa a termenelor, disponibilitatea de a raspunde sesizarilor clientilor prin corectarea si adaptarea serviciilor, flexibilitatea, adecvarea si consecventa.
Importanta unui brand
In concluzie, procesul de pozitionare pe piata este la fel de important pentru o afacere de dimensiuni mici sau medii, cat si pentru companiile consacrate. Nu uita ca, inainte de toate, brandingul inseamna definirea unei identitati atat pentru organizatie (antreprenor, angajati), cat si pentru lumea exterioara acesteia. La fel ca si organizatia, brandul tau va evolua, iar managementul acestuia va reprezenta un proces continuu ce necesita timp, resurse si implicare.
Despre definirea brandului
Adopta o declaratie de principii, care sa contina misiunea, viziunea si scopul companiei tale. Este o declaratie publica prin intermediul careia anunti valorile in care crezi, cine esti si ce faci. Transpune acest mesaj intr-o forma vizuala, accesibila. Oamenii care vor cumpara de la tine vor sa stie ca banii lor nu sunt aruncati la intamplare.
Forma vizuala a marcii
Cea mai sintetica forma de a exprima diferenta pe care compania ta o ofera este, in mod ideal, un logo. De fapt, majoritatea persoanelor identifica brandul prin logo, iar cu timpul clientii tai iti vor recunoaste valorile companiei, acolo unde este aplicat logo-ul. Insa logo-ul este doar un element de identitate, parte a brand-ului. Acestui logo trebuie sa ii atasezi in mod practic diverse valori, care sa ii faca pe clienti sa te perceapa diferit in sens pozitiv fata de concurenta.
Despre comunicarea brandului
Informarea publicului in legatura cu comportamentul tau in afaceri si cu declaratia de principii, se poate face prin instrumentele cu care lucrezi in mod curent. Foloseste site-ul companiei, o deviza imprimata pe brosuri, pliante, carti de vizita, dar si comportamentul angajatilor. Activitatea de vanzari, de relatii cu clientii, cu furnizorii, interactiunile angajatilor, cat si comunicarea prin marketing, transmit despre ce ai de oferit. Trebuie sa fii consecvent, ordonat si organizat.
Confirmarea brandului
Dupa ce vor afla de produsele tale, consumatorii vor testa si evalua calitatea acestora, iar asta va determina increderea pe care o vor avea in brandul tau. Produsele sau serviciile pe care le oferi sunt primele care trebuie sa sustina imaginea dorita de firma ta, la fel cum o va face o eventuala asociere a brandului tau cu anumite valori sau persoane.
Concluzii
Priveste pozitionarea ca pe un efort pe termen lung si nu ca pe un simplu instrument de marketing. Nu ezita sa apelezi la serviciile unor profesionisti in dezvoltare strategica, branding, creatie vizuala, webdesign sau marketing pentru a realiza o comunicare eficienta si convingatoare a avantajelor pe care le oferi clientilor. Si, foarte important, nu uita sa iti asiguri proprietatea intelectuala asupra propriului brand!
de
Florin AmarieiPasionat de extinderea orizontului serviciilor financiare si de schimb alternative, el lucreaza in cadrul IdeiDeAfaceri.ro inca din 2018 pentru a furniza cititorilor numai informatiile care conteaza cu adevarat.
Tags: brandingafaceri de succeslucruri de stiut afacere