Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Care sunt cele mai frecvente greseli ale antreprenorilor incepatori si CUM pot fi evitate

de Idei de afaceri 18 Ian. 2023 324
Care sunt cele mai frecvente greseli ale antreprenorilor incepatori si CUM pot fi evitate
5 din 2 voturi
RATING UTILIZATORI
37% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
46% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
29% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Administrarea unei afaceri nu este usoara, mai ales in vremuri de criza. Competitia este acerba. Dezvoltarile tehnologice se indreapta spre tine cu o viteza nemaintalnita.

Produsele si serviciile tale necesita dezvoltare constanta. Probleme cu stafful, contabilitate, marketing, program, planificare si gestiune. Ai destule pe cap. Pentru a reusi, trebuie sa-ti prioritizezi activitatile. 
 
Provocarea consta in faptul ca prioritatile asteapta linistite sa le asezi dupa bunul plac. Evita urmatoarele greseli ale antreprenorilor de orice fel, dar cu precadere incepatori.
 

Nu ai reusit sa edifici o identitate buna pentru afacerea ta

 
Demararea unei afaceri noi reprezinta o explozie masiva de adrenalina. Totul este nou si te incanta. Totusi, daca nu pornesti inca de la inceput cu dreptul, intreaga ta afacere se va “surpa”. Susan a fost incantata sa demareze o noua afacere. Timp de 21 de ani a lucrat pentru alti oameni, a urmat instructiunile lor si le-a umflat conturile bancare. Sotul lui
 
Susan, Bob, a adus cunostintele tehnice necesare afacerii; Susan s-a ocupat cu partea de contabilitate. Sase luni dupa deschiderea afacerii, un client l-a abordat pe Bob, oferindu-i o oportunitate majora. Jobul ii scotea din zona de confort, dar le promitea un profit excelent. Bob a lucrat zi si noapte, reusind sa indeplineasca solicitarile clientului. Sase luni mai tarziu, Susan a primit o scrisoare din partea unui avocat, care-l reprezenta pe clientul respectiv. 

Acesta sustinea ca Bob a fost neglijent in executarea lucrarii si ameninta cu un proces; pentru a nu-i ataca pe cale juridica, clientul cerea “daune” de 100.000 dolari. Bob si Susan s-au sfatuit rapid cu un avocat. Acesta le-a spus insa ca bunurile lor sunt la mare risc, deoarece nu au administrat afacerea ca si corporatie sau companie.
 
Cum ar fi putut evita cei doi o asemenea problema? Cand infiintezi o companie, trebuie sa o protejezi. Aceasta este separata de tine. Toate activele companiei raman la companie.
 
Toate activele tale raman la tine. Infiintarea unei companii in toata regula iti ofera numeroase avantaje. Acestea creeaza venituri, deoarece proprietarii detin un bun concret, pe care-l pot vinde (actiuni). Daca nu dispui de asa ceva, pericolul te va urmari la usa.
 

Nu ai reusit sa te tii de cuvant in privinta punctului 1…

 
A doua greseala “letala” in afaceri tine tot de prima. Proprietarii de afaceri, antreprenorii, nu reusesc sa pastreze o limita intre companie si afacerile personale. Daca nu separi cele doua elemente, nu vei avea o afacere prospera. Ron era incantat sa demareze o noua afacere. Nerabdator sa-si protejeze activele personale, Ron a intocmit toate actele necesare companiei sale.

Afacerea a crescut intr-un ritm frumos. Cand banii au inceput sa vina, Ron era fericit ca isi plateste ipoteca si taxele universitare ale fiului sau. Roy si sotia, Jean, ii scoteau pe vecini la cina, pe banii companiei (cardul corporate). Din cauza faptului ca Ron si sotia sa nu au renuntat la acest comportament, afacerile au luat o turnura nefericita. Ron a redus cheltuielile, dar nu a reusit sa plateasca facturile companiei. Creditorii au inceput sa bata la usa lui. A urmat, bineinteles, falimentul.
 
Trebuie sa iti tratezi afacerea ca pe o afacere adevarata. Compania si finantele personale reprezinta doua lucruri separate. Deschide conturi separate pentru ambele entitati. Intalneste-te mereu cu actionarii, directorii si contabilii. Mentine aceste formalitati, care iti asigura siguranta.
 

Nu ai reusit sa-ti divizezi afacerea

 
Cand administrezi mai multe afaceri, ale aceleeasi companii, le pui pe toate la un loc. Gresit. Trebuie sa compartimentezi activitatea. Fratii Pete si Fred au crescut impreuna. Au intrat amandoi in lumea afacerilor. Fred a importat mobila ieftina din Orient, pe care a vandut-o cu Pete. Clienti au fost colegii de clasa. Dupa absolvire, fratii au deschis un mic magazin de mobila. Acestia au facut o echipa excelenta si afacerea lor a prosperat, determinand si alte oportunitati. Si-au extins operatiunile, creand divizii foarte profitabile, care au sustinut divizia de vanzari.
 
Contactele lor straine i-au pus in legatura cu producatorii straini de haine si au inceput sa importe vestimentatie. Hainele erau populare in randul tinerilor. Curand, fratii au deschis un al doilea magazin. Pe masura ce profiturile au crescut, cei doi frati au cumparat fiecare noi spatii de retail pentru magazinele lor. Au obtinut chiar si credite pentru dezvoltare. Dar moda s-a schimbat. Initial, fratii au crezut ca scaderea se datoreaza vanzarilor; au redus preturile, dar tot nu beneficiau de clienti. 
 
In cele din urma, au fost nevoiti sa inchida magazinul de haine. Din fericire, magazinul de mobila a ramas profitabil si banii veneau in mod constant. Banca a avut insa alta idee. Fred si Pete aveau un credit de 500.000 de dolari cand banca a refuzat sa il refinanteze si i-a obligat pe frati sa isi achite datoria. Pete si Fred au gresit cand au considerat ca afacerile lor sunt unul si acelasi lucru. Fiecare business face bani dupa cum stie.
 

Nu ai folosit un agent statutar calificat

 
Asumarea de catre tine a rolului de agent statutar al companiei poate avea consecinte devastatoare daca nu cunosti rigorile legii. Anne a infiintat o scoala de gatit. O societate cu raspundere limitata. Trei ani mai tarziu, Anne inca se intreba de unde vine acest succes. Acesta a fost insa spulberat cand Anne nu a putut sa cumpere produse/servicii cu ajutorul cardului de debit al scolii.

Anne facuse un depozit substantial cu o zi inainte si stia ca in cont sunt suficienti bani. Cand a sunat la banca, Anne a aflat ca acel cont fusese blocat. Antreprenoarea s-a panicat: in ziua urmatoare, trebuia sa plateasca salariile. Dupa cateva ore de investigatii, Anne a descoperit de ce nu functiona contul: Miranda, receptionista scolii, nu isi achitase ratele.
 
Creditorul a dat-o in judecata si a obtinut o hotarare privind intrarea in incapacitate de plata impotriva Mirandei. Creditorul a incercat sa colecteze banii de la angajator… scoala. Din pacate, autoritatile i-au trimis documentele lui Miranda. Pentru a nu fi concediata, femeia a distrus documentele. Din cauza faptului ca scoala nu a raspuns la citatii, creditorul a obtinut un ordin judecatoresc impotriva institutiei. In final, situatia s-a rezolvat, la insistentele Annei. Nu trebuie sa fii agentul statutar al companiei tale; exista persoane specializate in acest sens.
 

Nu ai stabilit un acord de cumparare-vanzare

 
Toate lucrurile bune au un final. Steve si Harold au administrat 5 ani un magazin online. Fiecare detinea jumatate din companie; Steve se ocupa de finante, iar Harold era concentrat asupra vanzarilor si a marketingului. Au facut echipa buna si afacerea a prosperat. Chiar daca aveau scopuri comune, la un moment dat, situatia s-a schimbat.
 
Harold voia sa extinda inventarul din magazin; Steve dorea sa se concentreze asupra liniilor existente de productie. Cei doi nu au ajuns la o concluzie. Harold a cumparat produse noi fara ca Steve sa-si dea acordul. Steve s-a razbunat pe Harold. Fiecare vroia sa iasa din afacere, dar nu stia cum. Harold a zis ca ii va vinde jumatatea lui din afacere lui Steve pentru un milion de dolari. Steve a angajat un evaluator, care a estimat ca respectiva companie valoreaza 1,5 milioane dolari.

Harold nu a fost de acord cu evaluatorul. In disperarea de cauza, Steve l-a dat pe Harold in judecata, pentru a dizolva compania. Vanzarile au inceput sa scada. 8 luni mai tarziu, fiecare cheltuise 100.000 de dolari la judecata. In final, Harold a fost de acord sa isi vanda partea din companie catre Steve pentru 150.000 dolari.
 
Un acord de vanzare-cumparare furnizeaza un cadru legal pentru situatiile in care unul dintre proprietarii afacerii moare, este rapus de boala, falimenteaza, divorteaza sau se retrage.
 

Nu ai reusit sa finantezi acordul de buy-sell

 
Un acord de buy-sell ar trebui sa dispuna de o sursa de finantare, care sa permita proprietarului supravietuitor sa cumpere participatia celui decedat. Aceasta finantare survine prin asigurari de viata. Daca acordul nu este finantat in mod corespunzator, protectia partilor implicate este minima.
 
Revizuieste mereu acordul buy-sell, alaturi de consilierul tau legal. Asigura-te ca acesta indeplineste toate rigorile legii.
 

Nu ai reusit sa creezi un plan bun de mostenire

 
Pe masura ce business-ul tau devine tot mai valoros, vrei sa te asiguri ca ai avut grija de apropiatii tai. Verifica intotdeauna planul de succesiune, vezi daca este aplicabil in continuare. Exista doua lucruri certe pe lumea asta: moartea si taxele. Daca nu dispui de un plan de mostenire bun, mostenitorii tai vor plati taxe inutile dupa ce treci la cele sfinte.
 

Nu ai reusit sa implementezi bunele practici in privinta angajatilor

 
Practicile tale de angajare reprezinta cheia succesului afacerii tale. Daca nu ai grija de angajatii tai, te poti alege cu un proces. Prudenta este cuvantul de ordine. Practicile intra in vigoare chiar dupa ce ai angajat primul om in companie. Revizuieste-ti practicile si asigura-te ca ai grija de angajatii tai!
 

Nu ai reusit sa pastrezi confidentialitatea datelor in companie

 
In fiecare seara, angajatii pleaca de la biroul companiei tale cunoscand informatii pretioase care te-ar putea scoate din business. Nu poti preveni aceasta competitie, dar trebuie sa previi scurgerile de informatii.
 

Nu ai reusit sa protejezi bunurile intangibile ale companiei tale

 
Activele intangibile reprezinta un adevarat tezaur. Patente, marci, drepturi asupra proprietatilor intelectuale, secrete comerciale. Aceste active intangibile determina daca afacerea ta va avea sau nu succes. Stiai ca 75% din valoarea unei companii listate la bursa provine din activele intangibile? Peste 90% din noua tehnologie este protejata prin secrete. Dezvolta un plan prin care poti inventaria secretele care circula prin compania ta.
 
Avertizeaza-i pe angajati ca “nu e de joaca” cu asemenea elemente. Cere-le sa semneze acorduri de confidentialitate atunci cand ii angajezi.


Idei de afaceride Idei de afaceri
Redactia Idei de afaceri este formata dintr-un colectiv de 3 autori cu experienta in domeniile care formeaza intreaga sfera a lumii afacerilor. Ei va livreaza cele mai importante si relevante noutati.

Tags: antreprenorafacerigreseli antreprenor

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 2 voturi.

Articole conexe

Viata de antreprenor. Cum se obtin comenzile?

de Idei de afaceri
22 Dec 2022
Aceasta este partea cea mai chinuitoare a discutiei pentru amandoi. Nelinistea ta este usor de inteles, la fel si a lui. Pana acum totul s-a...

Start in afaceri. Bariere la intrarea in afaceri ecologice

de Idei de afaceri
08 Dec 2022
Barierele la intrare sunt acele conditii care fac dificila sau imposibila intrarea unei firme pe piata. Daca firmele concurente din zona...

Viata de antreprenor. Cum gasesc clienti?

de Idei de afaceri
24 Oct 2022
Pietele marilor companii sunt formate dintr-un numar imens de oameni. Pentru acestea este o adevarata bataie de cap sa gaseasca metode efective si...

Afaceri cu lumanari. Etapele procesului de confectionare

de Idei de afaceri
18 Oct 2022
Dintre toate metodele de confectionare a lumanarilor, cele care folosesc ceara topita cunosc cea mai larga raspandire, datorita usurintei in lucru,...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de afaceri cu profit. 7 Afaceri de succes pentru tine
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de afaceri cu profit. 7 Afaceri de succes pentru tine

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de afaceri cu profit. 7 Afaceri de succes pentru tine
Idei de afaceri cu profit. 7 Afaceri de succes pentru tine
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2023







 
[x]