Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Ce dificultati intampina antreprenorii in initierea si consolidarea afacerii
Conform unui studiu realizat de Consiliul National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania in randul antreprenorilor, peste 86% din participantii la sondaj au afirmat ca s-au confruntat cu bariere/piedici administrative la initierea, derularea sau consolidarea afacerii.
Asadar, printre barierele administrative care i-au afectat cel mai mult acestia au mentionat in principal procedurile indelungate si complicate de autorizare, costurile administrative ridicate si numeroase taxe parafiscale.Ghid practic pentru realizarea de felicitari decupate
Cultura de sofran
Magazin Online - cum sa pornesti propria ta afacere online
Potrivit sondajului, 63,3% au mentionat procedurile indelungate de autorizare/inregistrare, 60% lipsa solutiilor eGovernment (informatii actualizate accesibile pe internet, posibilitatea descarcarii de formulare, de completare si transmitere online, inclusiv pentru plata taxelor), 56,7% numeroase taxe parafiscale (56,7%), 53,3% costuri administrative ridicate, 40% procedurile complicate de autorizare/inregistrare si 30% perioada mica de validitate a licentelor, cu reluarea procedurilor.
Mai mult, peste 80% dintre respondenti au considerat necesara infiintarea unui departament de debirocratizare in cadrul ministerului de resort si in celelalte ministere, sub coordonarea Secretariatului General al Guvernului, pentru identificarea si simplificarea sarcinilor administrative cu care se confrunta mediul de afaceri, care sa stabileasca masuri trimestriale de debirocratizare.
Iata ce au solicitat respondentii:
- adoptarea unor masuri specifice, precum simplificarea procedurilor fiscale si comasarea lor;
- desfiintarea licentelor necesare functionarii agentilor de turism si inlocuirea cu sisteme moderne de garantare a banilor avansati de client pentru servicii turistice;
- simplificarea procedurilor de infiintare a unor puncte de lucru secundare;
- utilizarea de declaratii unice care sa includa toate informatiile necesare;
- deschiderea unor birouri unice de informare si inregistrare/procesare de solicitari persoane juridice si persoane fizice la nivelul administratiilor locale care sa asigure ulterior derularea procedurilor la nivelul Consiliilor Judetene si ministerelor competente, pentru cererile cetatenilor si persoanelor juridice.
Articole conexe
Estimarea corecta a costurilor unui start-up
de Idei de afaceriMinistrul Finantelor anunta continuarea Start-Up Nation, desi a taiat bani de la MMACA
de Florin Amariei5 Reguli de aur pentru succesul unui start-up
de Camelia DiaconuReguli importante pentru orice start-up in relatia cu clientii
de Camelia DiaconuAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit