de Florin Amariei
29 Mar. 2021
10552
Pandemia cauzata de noul coronavirus SARS-CoV-2 a lovit in mediul de afaceri la nivel global. Exista, insa, cateva idei care acum merg mai bine ca niciodata. Iata 4 dintre ele.
Traim vremuri cel putin interesante, daca putem sa le categorisim astfel. Prioritatile oamenilor se schimba de la o zi la alta, iar eforturile depuse la nivel international pentru a ne proteja de raspindirea bolii Covid-19 isi lasa amprenta asupra modului in care percepem schimburile comerciale. Cu toate astea, exista o serie de afaceri care au reusit sa depaseasca acest moment de criza si chiar sa aiba rezultate mai bune ca-n anii trecuti.
Mai mult ca niciodata, internetul a devenit un spatiu vital pentru business. Cine nu era pana acum prezent online, acum trebuie neaparat sa fie gasit in acest mediu. Coronavirusul a accelerat digitalizarea in mediul privat si, culmea, a reusit sa duca la o crestere a ecommerce-ului. Ramane de vazut daca preferintele clientilor vor fi schimbate pentru totdeauna sau daca acest lucru este valabil temporar, insa schimbarile de paradigma de la nivel international ne arata ca toti antreprenorii trebuie sa fie inovativi.
Iata care sunt cele 4 idei de afaceri care merg cel mai bine acum si, totodata, sunt variantele cele mai bune pentru o investitie in acest moment.
1. Restaurantul tripartit
Un exemplu extraordinar de adaptabilitate vine din Seattle, SUA. Proprietarii restaurantului Canlis au inteles ca pandemia va schimba fluxul de clienti si pretentiilor acestora se vor modifica intr-un mod dramatic, asadar au luat o decizie importanta pentru a putea ramane activi: au impartit activitatea in trei parti:
-
drive-through doar pentru burgeri;
-
covrigarie;
-
mancare pentru intreaga familie cu livrare proprie.
Toate cele trei unitati sunt apropiate si comunica in permanenta pentru a asigura ca tot stocul este utilizat corect si rapid.
Decizia curajoasa de transformare nu doar ca a dus la supravietuire si pastrarea tuturor angajatilor, ba chiar a condus la un profit neasteptat de mare in plina criza si in plina schimbare a obiceiurilor de consum. Aveau 115 angajati in martie, iar in luna mai mai angajasera inca 5 persoane!
2. Plimbare virtuala pe traseele inchise
O aplicatie a reusit sa ofere (in timp record) din nou oamenilor blocati in case ocazia de a se plimba pe strazile lor preferate sau chiar sa viziteze locuri noi. Streetify s-a folosit de GMaps si a virtualizat aparitia afacerilor complet gratuit din UK, SUA, Canada, India si Australia.
Cei care descarca aplicatia pot sa viziteze drumurile lor preferate si sunt intampinati de oferte personalizate, de branding original si de experienta imbunatatita de cumparaturi virtuale.
Creatorii au oferit o realitate augmentata intr-o forma mai putin avansata, insa de mare efect pentru companiile care-si doresc sa poata fi in continuare vazute.
3. Lansari de produse live pe social media
E drept ca reteaua vasta de influenceri a pierdut enorm de mult odata cu instaurarea pandemiei si a regulilor de izolare, insa cativa dintre acestia au reusit sa puna la cale o noua metoda de marketing eficient: lansarea sau prezentarea de produse LIVE, cu sau fara script prealabil.
Companiile se folosesc de astfel de servicii pentru a-si populariza produsele, iar persoanele sau afacerile care se ocupa de implementare continua sa isi asigure un cashflow decent chiar si acum.
Metoda aceasta poate fi folosita si de afacerile prezente online, insa pentru a beneficia de un grad de awareness ridicat e important sa puteti ajunge la un public cat mai diversificat. Acest lucru poate fi facut cu ajutorul celor care au multi followeri activi sau cu postari sponsorizate. Un ghid util care va poate scapa de necesitatea platilor suplimentare pentru publicitate catre diverse persoane puteti gasi
AICI, unde aflati cum sa va optimizati vanzarile rapid si cu costuri minime.
4. Copywriting
Mai mult ca niciodata, afacerile au nevoie de copy excelent care sa le asigure un trafic din care pot obtine vanzari. Este unul dintre cele mai solicitate servicii in aceasta perioada, iar preturile deja au crescut.
Poti si tu sa pui bazele unei astfel de afaceri, daca iti place sa scrii sau ai cunostinte despre domenii diverse pe care le poti pune cu usurinta intr-un .docx sau .odt.
Noi iti dorim succes!
de
Florin AmarieiPasionat de extinderea orizontului serviciilor financiare si de schimb alternative, el lucreaza in cadrul IdeiDeAfaceri.ro inca din 2018 pentru a furniza cititorilor numai informatiile care conteaza cu adevarat.
Tags: coronavirusidei de afaceriafaceri pandemieafaceri coronavirusidei de afaceri criza virus