Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Cum evaluam o idee de afaceri?
Oamenii de afaceri fac foarte des greseli atunci cand isi aleg ideea de afaceri si acest lucru se intampla din cauza ca nu detin capacitatea de a o evalua in mod obiectiv. Pasiunea pentru un anumit domeniu, entuziasmul de a intra in afaceri si alt factori distrug doza de realism pe care trebuie sa o implicam in procesul de evaluare a ideilor de afaceri. De aceea, antreprenorii ar trebui sa detina sprijinul profesionistilor pentru a decide cat de fezabila si de profitabila este o idee de afaceri.
Majoritatea antreprenorilor care esueaza in afaceri nu fac greseli in faza de start-up, ci, in fapt, esueaza sa isi analizeze si sa isi evalueze ideea de afaceri si oportunitatile sale de la bun inceput.Inainte ca un antreprenor sa isi demareze afacerea, ideea de afaceri trebuie sa treaca printr-o serie de teste si intrebari pentru a se decide daca este o oportunitate viabila.
Iata cateva intrebari esentiale care sa va spuna cu ce fel de idee de afaceri aveti de-a face:
1. Ideea de afaceri pe care o detineti rezolva o nevoie clara de pe piata?
2. Exista destula cerere pentru produsul dvs pe piata?
3. Producerea acestui produs este fezabila din punct de vedere economic?
4. Va exista destul ROI(Return On Investment) pentru aceasta afacere?
Acestea sunt doar cateva intrebari esentiale care va pot spune daca este cazul sa porniti la drum sau sa va orientati catre alta idee de afaceri. Daca raspunsul la intrebari este unul satisfacator puteti trece la pasul al doilea din procesul de evaluare, si anume la modelul RAMP(Return, Advantages, Market, Potential) de evaluare, model proiectat de Ryan P.Allis, un marketer notoriu.
Return – Intrebarea cea mai mare pentru orice om de afaceri este cea referitoare la incasari si la profit. Cu ajutorul unui profesionist puteti sa stabiliti care va fi nivelul profitabilitatii afacerii dvs in anii care urmeaza.
Advantages – Ganditi-va la calitatile unice ale afacerii dvs. Ce aduceti in plus fata de celelalte? Ideea dvs este unica si detine un nivel minim al competitiei?
Market – Piata pe care va veti desfasura activitatea este o chestiune care va va afecta profitabilitatea afacerii. Ganditi-va cine vor fi consumatorii carora va veti adresa. Afacerea dvs rezolva anumite nevoi existente pe piata? Mai aveti loc pe piata pentru produsele dvs, chiar daca acestea sunt de calitate? Ce nivel competitional exista pe piata?
Potential – In momentul in care va evaluati afacerea trebuie sa va ganditi la potentialul sau. Veti obtine avantaje materiale indeajuns de mari? Considerati ca se poate mari piata consumatorilor carora va adresati produsul in asa masura incat sa va dezvoltati afacerea in mod avantajos?
Evaluarea unei idei de afaceri cere destul efort si se implica resurse materiale de cele mai multe ori pentru date concrete si realiste. Acest lucru este recomandabil deoarece se poate sa porniti la drum cu o idee neinspirata si sa cheltuiti si mai multi bani incercand sa o faceti sa mearga, in loc sa stiti de la bun inceput ce alta oportunitate v-ar fi meritat mai mult atentia si capitalul.
Articole conexe
Vicepremier: Nu mai putem investi in proiecte IT uriase
de Florin AmarieiProiectul Critbiz ofera programe gratuite de antreprenoriat si fonduri nerambursabile
de Florin AmarieiIncepator in afaceri? Iata cum sa iti croiesti un drum profitabil
de Camelia DiaconuAtunci cand transformi pasiunea intr-un proiect de succes
de Camelia DiaconuAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit