Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Cum incepi o afacere cu servicii de ingrijire - babysitting si oldsitting
"Simt ca afacerea se va dezvolta si ca piata se va largi pentru ca sunt tot mai multi oameni care isi permit sa apeleze la aceste servicii, de babysitting" Mihai Stanculescu, partener asociat la agentia Blu Servicii.
Startul in afacerea cu servicii de ingrijire a copiilor„Inainte de a ne apuca sa punem in practica ideea de a deschide o firma de babysitting, am facut o cercetare a pietei si am constatat cu surprindere ca exista o concurenta, destul de fragila – este adevarat, dar exista.
Ghid practic pentru realizarea de felicitari decupate
3 culturi profitabile - Goji Merisoare Aronia
Afacere la cheie cu flori in ghiveci
Cultura de sofran
Activau cateva firme, destul de putine, care se imparteau in doua categorii: unele care se ocupau strict de babysitting si altele, cele specializate in recrutare si plasare de personal, care, printre altele, ofereau si acest serviciu”, isi aminteste Mihai Stanculescu, asociat impreuna cu Ionut Babos la agentia Blu Servicii, specializata in babysitting, oldsitting si menaj.
Firma a inceput sa functioneze la inceputul anului 2003, dar pregatirile demarasera cu un an inainte, cand tinerii intreprinzatori (aveau atunci 21 de ani) au inceput sa se documenteze despre acest gen de activitate. Au studiat cum functioneaza afacerea in strainatate – unde ea exista de zeci de ani de zile si unde sunt deja companii consacrate in domeniu, cu servicii la cele mai inalte standarde. Au inceput cu un capital de aproape 1.000 euro, din care aproape jumatate de suma a reprezentat plata in avans a chiriei pentru garsoniera in care era sediul agentiei.
Ei erau singurii angajati, ajutati si de un contabil pentru intocmirea actelor si a situatiei financiare. Mobilier au adus de acasa, iar ca dotare tehnica aveau minimul necesar pentru derularea activitatii: computer, fax, imprimanta si telefon. Pentru a deveni cunoscuti au tiparit un pliant si un calendar pe care le-au impartit mai intai prietenilor si cunoscutilor, apoi au facut un site pe Internet, care le-a adus mai multi clienti decat se asteptau.
Ca dotari, au pornit cu minimul necesar pentru lansarea unei afaceri de acest gen: birou, computer conectat la Internet, fax. (Chiar daca nu este obligatoriu ca biroul sa fie situat intr-o zona centrala, ar fi bine ca el sa nu se afle totusi prea departe de centru. O distanta lunga pana la sediul firmei, in conditiile unui oras in care circulatia se desfasoara cu dificultate, cum este Bucurestiul, poate fi un motiv destul de solid pentru unii clienti sa renunte la a mai apela la serviciile agentiei.)
Pasul urmator a fost inceperea construirii unei baze de date proprii, cu colaboratori care urmau sa fie prezentati clientilor. Pentru selectarea lor, firma a dat anunturi, a folosit metode directe de cautare – in bazele de date sau prin contact direct. Avand in vedere ca pentru postul de babysitter este necesar un anumit profil, au fost stabilite criterii de selectie, obligatorii pentru cei care vor sa indeplineasca acest job.
Interviul are loc la sediul firmei, cu un psiholog care evalueaza fiecare solicitant in parte, iar investigarea se bazeaza pe teste aprobate de Ministerul Sanatatii si utilizate in selectarea persoanelor care se califica pentru profesia de asistent maternal. Astfel, este investigat mediul social din care provine solicitantul, are loc evaluarea experientei sale reale in domeniul ingrijirii copiilor; sunt verificate referintele si recomandarile.
Fiecarui candidat i se intocmeste un dosar ce contine copii dupa actele de identitate, diplome de studiu, atestate dupa cursuri si calificari obtinute, cazierul judiciar si adeverinta de la medicul de familie. De asemenea, este obligatorie efectuarea unui set de analize medicale standard pentru orice angajare.
Articole conexe
Afacere cu microplante. Cum poti obtine profit dintr-un spatiu mic
de Bianca TilaCum sa alegi senzorul de temperatura potrivit pentru afacerea ta - ghid complet
de Idei de afaceri3 recomandari pentru a-ti incepe cu dreptul propria afacere
de Bianca TilaDeschiderea unei berarii. Ce ai nevoie pentru o afacere profitabila?
de Idei de afaceriAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit