Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Cum pot afacerile mici sa se adapteze la efectele inflatiei
Inflatia a devenit un considerent urgent pe termen scurt pentru aproape toate afacerile in contextul in care, in martie 2022, inflatia a atins un nivel maxim al ultimilor 40 de ani in Germania si in Statele Unite si a depasit recorduri in toate celelalte tari din G7, cu exceptia Japoniei, conform datelor publicate de Organizatia pentru Cooperare si Dezvoltare Economica - OCDE.
Cu toate acestea, informatiile si instrumentele de care dispun managerii in ziua de astazi, ii pot ajuta sa abordeze inflatia ca pe o oportunitate strategica.
Cum sa faci bani din vanzarile pe Amazon
Cresterea prepelitelor japoneze
Ghid practic pentru realizarea de felicitari decupate
3 culturi profitabile - Goji Merisoare Aronia
Iata cum te poti adapta la efectele inflatiei pentru ca afacerea ta sa ramana competitiva si profitabila.
1. Alege o sursa de finantare flexibila, adresata afacerilor mici, pentru a iesi din impas
Presiunea inflatiei in continua crestere pune intreprinderile mici in situatia de a trebui sa-si planifice strategia pentru perioada urmatoare luand in calcul costuri mai mari. Pentru multe firme, acest lucru poate insemna ca acum este momentul sa contracteze un imprumut pentru intreprinderi mici, chiar daca nu exista o nevoie imediata de bani.
In timp ce solutia poate sa nu fie aceeasi pentru fiecare afacere, contractarea unui imprumut acum ar putea fi cea mai buna modalitate de a combate inflatia, mai ales pentru afacerile mici, precum PFA-urile sau intreprinderile individuale.
Presupunand ca inflatia continua, banii pe care ii ai astazi valoreaza mai mult decat vor valora in viitor, ceea ce inseamna ca investirea lor cat mai curand posibil ar putea fi modalitatea optima de a obtine un bun randament pentru afacerea ta. Astfel, poti accesa un credit pentru PFA, rapid si 100% online, pentru a cumpara echipamente, stocuri sau alte elemente necesare afacerii tale inainte ca preturile acestora sa creasca prea mult. In functie de nevoile tale, e bine sa stii ca poti lua un imprumut de pana la 115.000 RON, rambursabil in 12 pana la 36 de luni.
2. Planifica-ti cheltuielile cu atentie si evita sa te aprovizionezi in exces
In perioadele marcate de cresterea inflatiei, firmele se confrunta cu o crestere rapida a costurilor, care sunt transferate clientilor. Simpla majorare generala a preturilor este o optiune care poate afecta relatiile cu clientii, reduce vanzarile si afecta marjele de profit.
In lupta impotriva inflatiei este important sa iti analizezi cheltuielile. Fa diferenta intre cheltuielile strategice si cele non-strategice. Astfel poti lua decizii in cunostinta de cauza, stiind impactul deplin asupra contului de profit si pierdere.
In ce priveste abordarea problemelor legate de aprovizionare, in aceasta perioada este recomandat sa eviti stocarea unei cantitati prea mari de materiale sau materii prime, deoarece vei avea nevoie de lichiditati. In schimb, ar fi un moment bun sa iei in considerare renegocierea contractelor cu furnizorii.
Pentru a putea lua decizii mai bune cu privire la alocarea resurselor din ce in ce mai limitate si a revigora strategia pentru perioada urmatoare, ia in considerare urmatoarele masuri:
-
foloseste date financiare coerente si accesibile pentru a prioritiza investitiile cu un randament mai mare;
-
identifica unde ar trebui sa retragi investitiile si sa faci economii;
-
Identifica unde se pot reduce costurile pentru a imbunatati randamentul cheltuielilor
-
Identifica unde se poate stimula cresterea prin investitii mai mari in capacitatile strategice necesare pentru a obtine rezultate.
3. Gaseste metode de a reduce, temporar, cheltuielile
Daca situatia impune masuri de ajustare a costurilor, incearca sa faci tot ce poti pentru a reduce cheltuielile generale. Daca actualele masuri de reducere a cheltuielilor nu sunt suficient de eficiente, este posibil sa trebuiasca sa cauti noi metode:
-
Invata cum sa gasesti furnizori;
-
implica-te in gestionarea relatiilor cu furnizorii;
-
redu cheltuielile acolo unde este posibil.
S-ar putea sa nu poti concura la preturi, dar ceea ce poti face este sa oferi valoare adaugata pentru care clientii tai sunt dispusi sa plateasca.
O modalitate de a adauga valoare este de a oferi o experienta unica pe care concurenta nu o poate egala. De exemplu, daca vinzi produse, ai putea oferi transport gratuit sau o garantie mai lunga. Daca vinzi servicii, ai putea oferi caracteristici suplimentare pentru servicii. Orice ar fi, asigura-te ca este ceva ce va fi pe placul clientilor si iti va asigura un atuu smart pe o piata concurentiala in continua schimbare.
Gandeste-te daca mutarea sediului intr-o cladire cu un cost mai mic al chiriei ti-ar permite sa economisesti bani si sa iti imbunatatesti profitabilitatea generala.
Inainte de a lua orice masura, analizeaza efectele diferitelor optiuni de reducere a costurilor. Acest lucru ar putea permite afacerii tale sa ramana profitabila pe termen lung.
4. Loializeaza clientii existenti
Acesta este momentul cheie pentru a te asigura ca toti clientii sunt multumiti de serviciile sau produsele tale. Modul in care clientii tai vor aprecia oferta unui concurent depinde de tine.
O modalitate inteleapta este sa realoci o parte din banii de vanzari si marketing pentru fidelizarea clientilor. Este mult mai rentabil sa pastrezi clientii existenti decat sa atragi altii noi.
Recompenseaza-ti clientii existenti, in special pe cei care te sprijina in aceasta perioada. Poti crea un program de fidelizare care sa le ofere o reducere dupa un anumit numar de achizitii, o mica reducere dupa o achizitie sau sa recompensezi clientii care te recomanda cu un produs sau un serviciu gratuit sau la pret redus.
5. Monitorizeaza atent preturile la produsele si serviciile oferite de tine
In astfel de perioade, este esential sa ai o vizibilitate completa asupra cheltuielilor pe categorii de costuri. Aceasta este baza pentru toate celelalte eforturi de adaptare.
Este important sa urmaresti schimbarile in comportamentul consumatorilor. In special, ar trebui sa urmaresti semnele care indica mutarea cheltuielilor catre alte categorii de produse. In cazul in care semnele arata o schimbare progresiva, este posibil sa fii nevoit sa iei in considerare modificari la nivelul produselor sau serviciilor pe care le oferi.
Asadar, analizeaza-ti produsele si preturile si vezi ce ai putea imbunatati, astfel incat sa te diferentiezi de concurenta. Acest lucru inseamna sa fii deschis in ceea ce priveste schimbarile de preturi, sa comunici cu empatie si sa te concentrezi pe valoarea pe care o ofera produsele sau serviciile tale in comparatie cu alternativele. Aceasta poate insemna sa vinzi catre noi clienti in moduri noi.
Este important sa iti optimizezi bunurile si serviciile pentru a obtine profitabilitate. Acest lucru poate fi realizat prin analizarea fluxurilor de produse si servicii si prin evaluarea performantelor pe diferite piete si canale de distributie. Astfel, vei putea sa te concentrezi asupra produselor si serviciilor cu marja mare de profit pentru a-ti spori profitul. Cu toate acestea, este intelept sa iei in considerare potentialele consecinte pe termen scurt si lung inainte de a face orice schimbare.
S-ar putea sa fii nevoit sa implementezi cresteri de preturi pentru a compensa cresterea costurilor. Este important sa fii transparent cu privire la motivele pentru care sunt necesare cresterile de preturi, ceea ce va ajuta clientii sa se adapteze si va creste posibilitatea ca afacerea ta sa continue sa se dezvolte.
In concluzie, inflatia este cel mai probabil temporara, desi nu s-a simtit astfel in ultimele luni. Facand unele ajustari, iti poti mentine afacerea pe linia de plutire si chiar poti continua sa cresti in aceasta perioada dificila.
Sursa foto: Shutterstock.com
Redactia Idei de afaceri este formata dintr-un colectiv de 3 autori cu experienta in domeniile care formeaza intreaga sfera a lumii afacerilor. Ei va livreaza cele mai importante si relevante noutati.
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit