Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Cum raspunzi la critica neloiala a unui coleg
Prezinti, intr-una din sedintele de la locul de munca, un draft de prezentare pentru un nou produs. Toata lumea te sustine din priviri si gesturi, doar unul dintre colegi isi manifesta dezaprobarea, iar la sfarsitul prezentarii tale iti critica toata prezentarea intr-un mod neloial.
Cum reactionezi? Ai grija, s-ar putea ca uneori sa depinda intreaga ta cariera de atitudinea avuta intr-o astfel de situatie.
Cum sa faci bani din vanzarile pe Amazon
Criptomonede Ghid practic pentru incepatori
Cresterea prepelitelor japoneze
Pentru a avea o reactie cat mai potrivita incearca sa urmezi urmatorii pasi:
• Ramai calm
Primul lucru pe care trebuie sa faci este sa incerci sa ramai calm, mai ales daca "palma" vine din partea unui coleg sau a sefului tau. Criticile negative pot starni sentimente de furie sau de nepotrivire fata de mediul in care te afli. Daca vei da curs sentimentelor create, nu vei reusi decat sa iti sapi singur groapa cat mai adanc. Cel mai bine sa respiri adanc si sa mentii un ton calm.
• Incearca sa iti repeti critica primita
Nu incerca sa cauti cat mai repede un raspuns pentru critica primita. Incearca sa reiei cuvintele ce ti s-au spus si sa vezi daca ai inteles bine punctul de vedere al nemultumitului. Priveste-l in ochi si repeta critica primita "Deci, ceea ce vrei sa spui este….?". Scopul este sa nu mai fii concentrat pe sentimentele create, ci pe rezolvarea criticii.
• Incearca sa descoperi perspectiva lui
E posibil ca tehnica de mai devreme sa-l fi facut pe interlocutorul tau sa se retraga din discutie. Intreaba-l ce l-a facut sa iti aduca o critica, poate nu ai reusit sa comunici foarte bine. In felul acesta va vedea ca iti doresti intr-adevar sa inteleaga toti si ca iti pasa de opinia lui.
• Mergi mai departe politicos
Se poate ca tu sa fi incercat toti pasii de mai devreme si totusi interlocutorul tau sa nu renunte. Daca el nu da dovada de diplomatie si nici nu incearca sa te ajute in rezolvarea problemei, atunci cea mai buna metoda este sa iti vezi in continuare de treaba. Ii poti raspunde ca apreciezi feedback-ul primit si ca incerci ca data viitoare sa fii mult mai atent in prezentarile facute.
Sunt sanse ca, in cazul in care astfel de experiente, in care esti des supus la critici neloiale, se repeta, sa ramai cu sechele emotionale. Este foarte important sa incerci totusi sa rezolvi problema ridicata, sa observi daca este o problema reala sau doar rea vointa din partea interlocutorului.
Nu trebuie sa iti pierzi increderea in tine sau stima de sine.
Articole conexe
10+ idei de afaceri pentru pasionatii de calatorii
de Bianca TilaCum sa incepi o afacere. Etape si sfaturi
de Bianca TilaAfacere cu microplante. Cum poti obtine profit dintr-un spatiu mic
de Bianca TilaRentabilitatea intreprinderii. Cum pot masura succesul afacerii mele
de Bianca TilaAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2025
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit