de Florin Amariei
03 Aug. 2020
3685
Un tanar a reusit imposibilul: a pornit o afacere si are succes chiar si-n pandemie. Iata ce a facut acesta.
"In perioada ei de glorie, palaria facea diferenta intre clasele sociale, dar in acelasi timp aducea si un plus de eleganta, de rebeliune, de curaj si de incredere. Palaria trebuie purtata cu incredere, altfel iti va dezvalui exact opusul, neincrederea de sine”, spune Octavian Sapovalov, cel care la a pus bazele brandului The Hat Butcher.
Sapovalov este originar din Rimnicu Sarat, judetul Buzau, si vine dintr-o familie cu traditie in artizanat si cu inclinatii artistice. Bunicul sau a fost cizmar, iar tatal lucreaza in domeniul auto – in trecut a cochetat cu designul auto, iar acum reconditioneaza masini clasice.
"Avand aceste repere in familie si fiind de mic atras de latura artistica si de cea a mestesugului, mi-a fost mult mai usor sa asimilez anumite cunostinte si deprinderi pentru a-mi asuma meseria de palarier”, spune el.
Buzoianul in varsta de 35 de ani spune ca proiectul a fost hranit de vechea sa pasiune pentru filmele western, cultura nativ americana si perioada anilor 1930-1940.
Marturiseste insa ca in momentul de fata criza cauzata de pandemia de COVID-19 ii afecteaza activitatea si ii pune in pericol proiectul. „Stiu ca e o perioada critica, dar am incredere in mine si in proiect si imi cultiv perseverenta si optimismul (nu pe cel prostesc). In momentul de fata am o activitate constanta, cu comenzi regulate de la clienti noi si de la cei «de-ai casei», care deja simt nevoia sa-si creeze colectii si palarii pentru diverse stari si ocazii. Cu exceptia acestei perioade care ne ingreuneaza traiul tuturor. Sa speram ca nu iesim prea tavaliti din situatia asta. Oricum, va trebui sa tinem capul sus orice s-ar intampla. Eventual si palaria pe cap. Cu speranta ca vom trece cu totii cu bine de aceasta perioada, le transmit pe aceasta cale un mesaj colegilor de breasla si nu numai: tinem capul si spiritul sus, strangem din dinti, nu ucidem visul, ne adaptam si vom supravietui, pe plan psihic, fizic si economic. Si, in cazul in care simtiti ca o puteti face, sustineti artizanii/artistii mestesugari locali."
Procesul de creatie a unei palarii este format din mai multe etape si este integral manual. Spre deosebire de firmele care produc palarii in serie si dispun de linii automatizate de productie, Octavian foloseste tehnici si unelte care isi au originea la inceputul anilor 1800. Totul incepe prin discutia cu clientul si prin stabilirea stilului, materialului, a marimii si a culorii palariei.
Materialul de baza al palariei este fetrul, un produs obtinut din par de animal (oaie, iepure, castor sau nutrie). Fetrul se obtine prin aplicarea de apa fierbinte pe straturile de par, care apoi sunt agitate si comprimate rezultand astfel un material dens si compact. Ulterior, este expus la abur, pentru a relaxa fibra, devenind astfel maleabil si potrivit pentru prelucrare. Imediat dupa aceea este tras peste un calapod de lemn care creeaza forma de baza si face delimitarea dintre partea de sus a palariei, denumita coroana, si partea de jos, denumita bor.
Dupa ce materialul a fost tras pe calapod, se lasa o zi-doua la uscat pentru a capata forma dorita, dupa care suprafata materialului este prelucrata cu smirghel fin pentru un finisaj placut si uniform.
de
Florin AmarieiPasionat de extinderea orizontului serviciilor financiare si de schimb alternative, el lucreaza in cadrul IdeiDeAfaceri.ro inca din 2018 pentru a furniza cititorilor numai informatiile care conteaza cu adevarat.
Tags: succesafacere nisatapalariecovid