De ce are nevoie un startup pentru a avea un succes rasunator

de Redactia Ideideafaceri
3437 0 06 Mar. 2020
Start in afaceri


28% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
56% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 4 voturi
RATING UTILIZATORI
De ce are nevoie un startup pentru a avea un succes rasunator

Punerea pe picioare a unei afaceri inseamna multa munca, strategie si planificare in avans, insa nu este imposibila. De multe or,i insa, antreprenorii sunt descurajati atunci cand aud ca 90% dintre startup-uri esueaza in primii ani de dupa lansare. Adevarul este ca de cele mai multe ori esecul apare atunci cand factori importanti pentru succesul unui business sunt fie trecuti cu vederea, fie considerati nesemnificativi. De aceea, antreprenorii ar trebui sa stie de la bun inceput care sunt factorii care influenteaza cel mai frecvent succesul unui startup, astfel incat sa se concentreze asupra lor inca dinainte de lansarea afacerii pe piata:

Un fler pentru a simti momentul oportun

Alegerea momentului ideal pentru a intra pe piata poate fi cruciala si presupune o buna cunoastere a pietei, a competitiei si a fluctuatiilor din domeniul in care activezi, dar si factori personali. Spre exemplu, daca urmeaza o schimbare majora in viata ta, s-ar putea ca toata atentia ta sa nu mai fie concentrata asupra businessului pe care vrei sa il lansezi. Decizia asupra intrarii pe piata trebuie luata doar dupa o analiza exhaustiva a concurentei - ce alte companii care produc servicii sau produse similare exista, ce venituri au, ce fluctuatii ale profitului lor au existat in ultimii ani, o analiza a mediului economic, care sa includa si eventualele riscuri, spre exemplu posibilitatea intrarii intr-o criza economica, dar si a dezirabilitatii pentru produsele pe care intentionezi sa le vinzi.

 

O echipa mica, dar hotarata

Chiar daca dispui de un buget rezonabil pentru a-ti pune afacerea pe picioare, nu te grabi sa recrutezi multi oameni de la bun inceput. Fiecare pozitie din compania ta ar trebui sa aiba roluri si obiective bine definite si va trebui sa cantaresti daca este mai rentabil sa ai un om in interiorul companiei sau sa recurgi la servicii externe. Atunci cand deschizi o noua pozitie, ia in considerare rolul omului respectiv pe termen lung, cum poate el contribui la succesul firmei, ce oportunitati ii vei putea oferi si dupa cat timp, precum si costurile necesare recrutarii.

 

Unele companii prefera sa lucreze fie cu freelanceri, fie cu angajati part-time sau temporari. Daca optezi pentru a doua varianta, atunci va trebui sa te asiguri ca angajatii au la dispozitie suficiente resurse pentru a-si face treaba cat mai bine. Accesul remote la solutii de software, la servere, construirea si consolidarea unui mod de lucru cu ei sunt detalii de care poate depinde eficienta si productivitatea angajatilor tai. In acest scenariu, va trebui doar sa investesti in achizitionarea unor laptopuri pe care oamenii sa le poata utiliza in scop de munca si eventual pentru implementarea unor solutii software pentru eficientizarea muncii. Orice laptop pe care il cumperi pentru businessul tau va ramane in firma, iar, pentru solutiile de software, poti opta pentru o perioada de testare sau pentru un contract pe termen scurt, care sa iti permita sa renunti daca observi ca rezultatele nu sunt cele la care te asteptai.

 

Un buget organizat ca la carte

O greseala pe care o comit multe startup-uri este ca nu au o vedere de ansamblu asupra veniturilor si cheltuielilor, asa ca, atunci cand reusesc sa obtina o finantare sau un client important, banii intrati in companie sunt cheltuiti ineficient. Este crucial sa ai un buget cat mai bine detaliat inainte de a incepe sa cheltui bani, iar, daca nu ai experienta in crearea lui, atunci este indicat sa angajezi pe cineva care se pricepe.

 

Abilitati de comunicare si relationare

Networkingul este cheia succesului pentru multe businessuri, intrucat este, pentru multi antreprenori, cea mai la indemana solutie pentru a atrage clienti sau investitori. Un antreprenor sau o echipa care au deja conexiuni in piata pornesc cu un avantaj in fata altor competitori care trebuie sa porneasca de la zero si sa isi creeze o retea de cunostiinte. Participarea la conferinte si evenimente este o buna ocazie pentru un business sa se faca cunoscut in piata, sa isi promoveze serviciile sau produsele si sa impresioneze publicul. Iar, in aceasta situatie, abilitatile antreprenorului sau echipei de a comunica usor, de a se face placuti si se a relationa cu cei din jur sunt esentiale pentru a creste notorietatea businessului, a strange clienti si a-si creste sansele de succes.

 

Flexibilitate si putere de adaptare

Atunci cand lansezi un nou business pe piata, pui la punct o strategie, un plan de atac, ai o viziune de ansamblu asupra proiectului si stii deja care va fi urmatorul tau pas. Insa, asa cum multi antreprenori au aflat, lucrurile nu se intampla niciodata exact asa cum ai planuit. Atunci cand strategia ta nu functioneaza cum te-ai fi asteptat sau cand apar factori noi in ecuatie, este important sa ai capacitatea de a te redresa rapid si a te adapta. In plus, orice startup trebuie sa fie in permanenta in cautarea unor noi modalitati de a-si imbunatati produsele sau serviciile, de a-si crea noi oportunitati si de a face ajustarile necesare pentru a-si maximiza eficienta si productivitatea.




Tags: afaceristartlansareplan

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 4 voturi.

Articole conexe

Idei de afaceri care iti aduc bani chiar si acum

de Florin P. Amariei
27 Aug 2020
Da, poti porni la drum in antreprenoriat chiar si acum, in pandemie. Desigur, va trebui sa fii foarte atent/a, dar avem cateva idei de afaceri pe...

4 idei de afaceri online in care te poti lansa acum

de Redactia Ideideafaceri
24 Aug 2020
spune ca, in viata, exista persoane care, cand vad ca vine un tren, fac totul pentru a urca in el, fara sa stie cu adevarat ce le asteapta,...

3 idei de afaceri profitabile care tin cont de nevoile de baza ale potentialilor clienti

de Redactia Ideideafaceri
14 Aug 2020
Chiar daca in Romania, dar si pe plan international, majoritatea businessurilor au fost afectate de pandemie, in anumite domenii s-au inregistrat...

6 idei de afaceri mici care pot fi pornite acum

de Florin P. Amariei
11 Aug 2020
Daca vrei sa obtii un venit suplimentar, atunci avem 6 idei de afaceri mici care pot fi pornite acum drept sugestii pentru tine. Inspira-te, creeaza...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
5 Idei de Afaceri cu investitie MINIMA si profit MAXIM + Model de Plan de Afaceri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

5 Idei de Afaceri cu investitie MINIMA si profit MAXIM + Model de Plan de Afaceri

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Rentrop ∧ Straton
Citeste Raportul Special GRATUIT
5 Idei de Afaceri cu investitie MINIMA si profit MAXIM + Model de Plan de Afaceri
5 Idei de Afaceri cu investitie MINIMA si profit MAXIM + Model de Plan de Afaceri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2020







Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"5 Idei de Afaceri cu investitie MINIMA si profit MAXIM + Model de Plan de Afaceri"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016