Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

De ce are nevoie un startup pentru a avea un succes rasunator

de Idei de afaceri 06 Mar. 2020 4251
39% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
52% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Punerea pe picioare a unei afaceri inseamna multa munca, strategie si planificare in avans, insa nu este imposibila. De multe or,i insa, antreprenorii sunt descurajati atunci cand aud ca 90% dintre startup-uri esueaza in primii ani de dupa lansare. Adevarul este ca de cele mai multe ori esecul apare atunci cand factori importanti pentru succesul unui business sunt fie trecuti cu vederea, fie considerati nesemnificativi. De aceea, antreprenorii ar trebui sa stie de la bun inceput care sunt factorii care influenteaza cel mai frecvent succesul unui startup, astfel incat sa se concentreze asupra lor inca dinainte de lansarea afacerii pe piata:

Un fler pentru a simti momentul oportun

Alegerea momentului ideal pentru a intra pe piata poate fi cruciala si presupune o buna cunoastere a pietei, a competitiei si a fluctuatiilor din domeniul in care activezi, dar si factori personali. Spre exemplu, daca urmeaza o schimbare majora in viata ta, s-ar putea ca toata atentia ta sa nu mai fie concentrata asupra businessului pe care vrei sa il lansezi. Decizia asupra intrarii pe piata trebuie luata doar dupa o analiza exhaustiva a concurentei - ce alte companii care produc servicii sau produse similare exista, ce venituri au, ce fluctuatii ale profitului lor au existat in ultimii ani, o analiza a mediului economic, care sa includa si eventualele riscuri, spre exemplu posibilitatea intrarii intr-o criza economica, dar si a dezirabilitatii pentru produsele pe care intentionezi sa le vinzi.

 

O echipa mica, dar hotarata

Chiar daca dispui de un buget rezonabil pentru a-ti pune afacerea pe picioare, nu te grabi sa recrutezi multi oameni de la bun inceput. Fiecare pozitie din compania ta ar trebui sa aiba roluri si obiective bine definite si va trebui sa cantaresti daca este mai rentabil sa ai un om in interiorul companiei sau sa recurgi la servicii externe. Atunci cand deschizi o noua pozitie, ia in considerare rolul omului respectiv pe termen lung, cum poate el contribui la succesul firmei, ce oportunitati ii vei putea oferi si dupa cat timp, precum si costurile necesare recrutarii.

 

Unele companii prefera sa lucreze fie cu freelanceri, fie cu angajati part-time sau temporari. Daca optezi pentru a doua varianta, atunci va trebui sa te asiguri ca angajatii au la dispozitie suficiente resurse pentru a-si face treaba cat mai bine. Accesul remote la solutii de software, la servere, construirea si consolidarea unui mod de lucru cu ei sunt detalii de care poate depinde eficienta si productivitatea angajatilor tai. In acest scenariu, va trebui doar sa investesti in achizitionarea unor laptopuri pe care oamenii sa le poata utiliza in scop de munca si eventual pentru implementarea unor solutii software pentru eficientizarea muncii. Orice laptop pe care il cumperi pentru businessul tau va ramane in firma, iar, pentru solutiile de software, poti opta pentru o perioada de testare sau pentru un contract pe termen scurt, care sa iti permita sa renunti daca observi ca rezultatele nu sunt cele la care te asteptai.

 

Un buget organizat ca la carte

O greseala pe care o comit multe startup-uri este ca nu au o vedere de ansamblu asupra veniturilor si cheltuielilor, asa ca, atunci cand reusesc sa obtina o finantare sau un client important, banii intrati in companie sunt cheltuiti ineficient. Este crucial sa ai un buget cat mai bine detaliat inainte de a incepe sa cheltui bani, iar, daca nu ai experienta in crearea lui, atunci este indicat sa angajezi pe cineva care se pricepe.

 

Abilitati de comunicare si relationare

Networkingul este cheia succesului pentru multe businessuri, intrucat este, pentru multi antreprenori, cea mai la indemana solutie pentru a atrage clienti sau investitori. Un antreprenor sau o echipa care au deja conexiuni in piata pornesc cu un avantaj in fata altor competitori care trebuie sa porneasca de la zero si sa isi creeze o retea de cunostiinte. Participarea la conferinte si evenimente este o buna ocazie pentru un business sa se faca cunoscut in piata, sa isi promoveze serviciile sau produsele si sa impresioneze publicul. Iar, in aceasta situatie, abilitatile antreprenorului sau echipei de a comunica usor, de a se face placuti si se a relationa cu cei din jur sunt esentiale pentru a creste notorietatea businessului, a strange clienti si a-si creste sansele de succes.

 

Flexibilitate si putere de adaptare

Atunci cand lansezi un nou business pe piata, pui la punct o strategie, un plan de atac, ai o viziune de ansamblu asupra proiectului si stii deja care va fi urmatorul tau pas. Insa, asa cum multi antreprenori au aflat, lucrurile nu se intampla niciodata exact asa cum ai planuit. Atunci cand strategia ta nu functioneaza cum te-ai fi asteptat sau cand apar factori noi in ecuatie, este important sa ai capacitatea de a te redresa rapid si a te adapta. In plus, orice startup trebuie sa fie in permanenta in cautarea unor noi modalitati de a-si imbunatati produsele sau serviciile, de a-si crea noi oportunitati si de a face ajustarile necesare pentru a-si maximiza eficienta si productivitatea.




Idei de afaceride Idei de afaceri
Redactia Idei de afaceri este formata dintr-un colectiv de 3 autori cu experienta in domeniile care formeaza intreaga sfera a lumii afacerilor. Ei va livreaza cele mai importante si relevante noutati.

Tags: afaceristartlansareplan

Urmareste-ne pe Google News

Articole conexe

Afacere cu microplante. Cum poti obtine profit dintr-un spatiu mic

de Bianca Tila
05 Iul 2024
Cultivarea microplantelor este o afacere simpla, cu o piata imensa. De asemenea, puteti testa aceasta idee pe balconul apartamentului, veti obtine in...

Rentabilitatea intreprinderii. Cum pot masura succesul afacerii mele

de Bianca Tila
08 Mai 2024
Viata de business nu se refuza doar la a comercializa un produs, ci are in compozitia sa elemente cheie, strategii de marketing, evaluarea ideii de...

Cum trebuie sa arate un plan de afaceri pentru un salon de infrumusetare

de Bianca Tila
09 Iul 2024
Planul de afaceri nu este un simplu document pe care alegi sa-l faci sau nu in parcursul tau de antreprenor. Planul de afaceri traseaza directia pe...

Afaceri cu melci. Cum poti incepe acest business

de Idei de afaceri
08 Feb 2023
Dupa ce v-ati familiarizat cu notiunile despre viata melcilor, cu procedeele si procesele de crestere a acestora in mediu controlat, acum este...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Descarca GRATUIT
"Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim"
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]