Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
De ce statul la camin s-ar putea transforma intr-o idee de business de succes
Orice student care merge la facultate in alt oras decat cel de domiciliu se confrunta anual cu aceeasi intrebare: camin sau chirie? Si poate e cazul chiar si pentru studentii care invata in acelasi oras in care locuiesc cu parintii. Pentru ca nimic nu e mai atragator la 19-20 de ani decat sa fii independent.
De cele mai multe ori, decizia inclina pentru statul la camin, iar principalul motiv e de ordin economic. Indiferent ca vorbim de caminele de stat sau cele private, vor fi mereu mai ieftine decat o chirie. Iar pretul garsonierelor sau apartamentelor de inchiriat in marile orase centre universitare explodeaza intotdeauna in perioada inceperii anului universitar.
Cresterea prepelitelor japoneze
Afacere la cheie cu flori in ghiveci
Ghid practic pentru realizarea de felicitari decupate
Probabil stii si tu povestile si legendele tesute in jurul caminelor de studenti. Multe sunt adevarate, sau cel putin au fost. La fel de adevarat e insa faptul ca, in zilele noastre, conditiile s-au schimbat mult, iar aici vorbim in special de confort si conditiile de igiena. Mai sunt in continuare camine de stat unde curatenia generala si dezinsectia sunt primele lucruri ce trebuie facute odata cu instalarea intr-o camera. Dar, spre deosebire de anii studentiei parintilor tai, acum ai la dispozitie si campusuri private, precum cel construit de Liviu Tudor, care a plecat tot de la ideea unui plus atat de necesar de confort.
Economia de bani nu e singurul avantaj al unui camin. Amplasarea centrala, apropierea de facultate, posibilitatea de a lega prietenii mult mai usor, experienta de trait macar o data in viata si mai ales party-urile sunt motive puternice pentru care un camin poate fi alegerea fireasca pentru un student.
Insa poate cel mai neasteptat avantaj al caminelor este nivelul de interactiune cu cei de-o seama cu tine, cu colegii de facultate sau cu tineri cu pasiuni comune. Aceasta e si fundatia de la care poate porni o idee de afacere de succes. Modelul e verificat si dovedit in repetate randuri.
Exemplele sunt numeroase. De fapt, cele mai mari businessuri de tehnologie au luat nastere in camerele de camin, in timpul facultatii. Facebook, cea mai mare si mai de succes retea de socializare din lume, cu peste 2,4 miliarde de utilizatori in 2019, a fost lansata in februarie 2004, intr-o camera de camin de la Harvard, de Mark Zuckerberg, Dustin Moskovitz, Chris Hughes, Andrew McCollum si Eduardo Saverin. A fost nevoie de un mail trimis la 300 de studenti, iar restul e istorie.
Google nu mai are nevoie de nicio prezentare. Compania, care a implinit recent 231 de ani, a luat fiinta chiar in timpul turului de prezentare a campusului si caminelor studentesti de la Stanford, cand Larry Page si Sergey Brin s-au intalnit pentru prima data. Iar prima adresa a motorului de cautare nu a fost google.com ci google.stanford.edu.
Dell e deja un nume cu greutate in lumea computerelor. Mai putin stiut e ca gigantul tech de astazi a luat nastere in 1984, tot intr-o camera de camin. La 19 ani, Michael Dell a fondat compania cu doar 1.000 de dolari si o idee revolutionara: sa vanda PC-uri direct oamenilor obisnuiti.
Un exemplu mai recent este Dropbox. Evaluata in 2018 la peste 12 miliarde de dolari, compania a plecat de la o idee dezbatuta intens in camerele de camin de la MIT. Cei doi fondatori, Arash Ferdowski si Drew Houston se saturasera de imposibilitatea de a trimite fisiere de mari dimensiuni prin e-mail si au inventat o solutie folosita de milioane de utilizatori in zilele noastre.
Exemplele de mai sus sunt doar cateva, intr-o mare de companii si startup-uri pornite inca din timpul facultatii, de tineri pasionati, talentati sau manati de o idee de business. Spiritul de antreprenor de care dau dovada studentii e in floare, alimentat nu doar de entuziasmul varstei, ci mai ales de faptul ca tinerii din camine au posibilitatea de a cunoaste si interactiona cu numeroase alte persoane. Iar din aceste interactiuni se nasc idei valoroase.
Redactia Idei de afaceri este formata dintr-un colectiv de 3 autori cu experienta in domeniile care formeaza intreaga sfera a lumii afacerilor. Ei va livreaza cele mai importante si relevante noutati.
Articole conexe
Greseli pe care sa le eviti atunci cand incepi un business
de Bianca TilaMetoda Critical Path Method. Drumul critic in business
de Idei de afaceriAntreprenoriat la inceput de drum. Carti utile despre business
de Bianca TilaAfaceri cu melci. Cum poti incepe acest business
de Idei de afaceriAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit