Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Demararea afacerilor in sistem familial - avantaje si greseli de evitat

de Maria Nicutar 17 Mai. 2011 4270
61% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Cand un antreprenor pune bazele unei afaceri cauta de multe ori sa se asocieze cu alte persoane in care are incredere si a caror implicare in firma reprezinta un beneficiu din punct de vedere profesional sau financiar. De foarte multe ori, intreprinzatorii aleg membrii familiei pentru a-i ajuta in administrarea firmei sau pentru a-si intregi numarul necesar de angajati. Potrivit studiilor, mai mult de 80% dintre marile afaceri sunt afaceri de familie.

Un principiu foarte important de care orice antreprenor trebuie sa tina cont este delimitarea clara intre viata profesionala si cea de familie. Problemele si grijile din fiecare mediu trebuie pastrate separat pentru o eficienta si bunastare generala.

De aceea, firmele de familie prezinta cateva mari dezavantaje din momentul in care relatiile de rudenie incalca relatiile profesionale.  Deciziile luate fara consultarea rudelor implicate pot starni nemultumiri, iar divergentele din viata de familie pot provoca pagube in cadrul afacerii.

Promovarile se pot face preferential si nu in mod obiectiv, acest lucru afectand activitatea firmei din cauza nemultumirilor create in randul celorlalti angajati. Mai mult, numeroase angajari se pot face din obligatie, fapt ce nu aduce nici un beneficiu activitatii firmei.

Mediul de lucru profesionist si tratarea tuturor angajatilor in mod corect poate salva antreprenorul de acuzatiile de nepotism si favoritism. Rolurile trebuie impartite in functie de competente, iar atributiile si nivelul decizional al fiecarui angajat trebuie stabilite in mod clar de la inceputul afacerii. Mai mult, investitiile membrilor de familiei in afacere si cota de castig corespunzatoare fiecaruia trebuie discutate, astfel incat sa nu existe surse de divergenta.

In luarea deciziilor profesionale si in conducerea activitatilor din cadrul firmei trebuie procedat cu o mare transparenta si cu un simt marcant de obiectivitate. Acest lucru va spori increderea personalului, fie ca vorbim despre rude sau despre restul angajatilor.

Cel mai important factor motivational pentru pastrarea unitatii membrilor familiei in ceea ce priveste bunastarea firmei este existenta unui scop comun si neabaterea de la el. Interesul comun poate linisti apele tulburi si nemultumirile din viata familiala.


Tags: promovariangajatiadministrare firmaluarea deciziilor profesionale

Urmareste-ne pe Google News

Articole conexe

Afacere de familie vs afacere mica cu angajati noi

de Idei de afaceri
12 Mar 2024
In cazul in care este vorba despre o afacere mica, pentru a ajunge la concluzia potrivita ar fi bine sa te consulti cu familia. Se vor implica in...

Masurile de protectie sanitara la birou. Cat de importante sunt pentru bunastarea angajatilor

de Idei de afaceri
14 Dec 2021
Pandemia de Covid-19 a schimbat radical felul in care privim si abordam munca de la birou. Odata cu masurile de protectie, interactiunile dintre...

Romania va adopta programul Kurzarbeit. Firmele, sprijinite pentru a nu-si concedia angajatii

de Florin Amariei
22 Iun 2020
Conform declaratiilor facute luni de Ludovic Orban, Romania va adopta program Kurzarbeit prin care firmele vor fi sprijinite pentru a nu-si concedia...

Afacerile romanesti nu ofera dispozitive mobile angajatilor

de Florin Amariei
15 Ian 2020
Companiile autohtone se afla printre cele mai reticente din UE la capitolul echipare angajati. Angajatii romani nu primesc dispozitive cu care sa se...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]