Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Demararea afacerilor in sistem familial - avantaje si greseli de evitat
Cand un antreprenor pune bazele unei afaceri cauta de multe ori sa se asocieze cu alte persoane in care are incredere si a caror implicare in firma reprezinta un beneficiu din punct de vedere profesional sau financiar. De foarte multe ori, intreprinzatorii aleg membrii familiei pentru a-i ajuta in administrarea firmei sau pentru a-si intregi numarul necesar de angajati. Potrivit studiilor, mai mult de 80% dintre marile afaceri sunt afaceri de familie.
Un principiu foarte important de care orice antreprenor trebuie sa tina cont este delimitarea clara intre viata profesionala si cea de familie. Problemele si grijile din fiecare mediu trebuie pastrate separat pentru o eficienta si bunastare generala.3 culturi profitabile - Goji Merisoare Aronia
Ghid practic Realizarea de sapun natural
Ghid practic pentru realizat felicitari de lux
De aceea, firmele de familie prezinta cateva mari dezavantaje din momentul in care relatiile de rudenie incalca relatiile profesionale. Deciziile luate fara consultarea rudelor implicate pot starni nemultumiri, iar divergentele din viata de familie pot provoca pagube in cadrul afacerii.
Promovarile se pot face preferential si nu in mod obiectiv, acest lucru afectand activitatea firmei din cauza nemultumirilor create in randul celorlalti angajati. Mai mult, numeroase angajari se pot face din obligatie, fapt ce nu aduce nici un beneficiu activitatii firmei.
Mediul de lucru profesionist si tratarea tuturor angajatilor in mod corect poate salva antreprenorul de acuzatiile de nepotism si favoritism. Rolurile trebuie impartite in functie de competente, iar atributiile si nivelul decizional al fiecarui angajat trebuie stabilite in mod clar de la inceputul afacerii. Mai mult, investitiile membrilor de familiei in afacere si cota de castig corespunzatoare fiecaruia trebuie discutate, astfel incat sa nu existe surse de divergenta.
In luarea deciziilor profesionale si in conducerea activitatilor din cadrul firmei trebuie procedat cu o mare transparenta si cu un simt marcant de obiectivitate. Acest lucru va spori increderea personalului, fie ca vorbim despre rude sau despre restul angajatilor.
Cel mai important factor motivational pentru pastrarea unitatii membrilor familiei in ceea ce priveste bunastarea firmei este existenta unui scop comun si neabaterea de la el. Interesul comun poate linisti apele tulburi si nemultumirile din viata familiala.
Articole conexe
Afacere de familie vs afacere mica cu angajati noi
de Idei de afaceriMasurile de protectie sanitara la birou. Cat de importante sunt pentru bunastarea angajatilor
de Idei de afaceriRomania va adopta programul Kurzarbeit. Firmele, sprijinite pentru a nu-si concedia angajatii
de Florin AmarieiAfacerile romanesti nu ofera dispozitive mobile angajatilor
de Florin AmarieiAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit