Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Extinderea pe pietele externe - prioritara pentru afacerile de familie din Romania

de Stanciu Ioana 20 Mar. 2017 3676
67% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
35% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
47% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

In urmatorii trei ani, afacerile de familie din Romania vor investi prioritar in capitalul uman, in extinderea pe noi piete si in transformarea digitala, arata studiul EY - "Barometrul afacerilor de familie din Romania", editia 2017. Studiul are la baza raspunsurile la chestionar date de 247 de respondenti provenind din segmentul afacerilor de familie.

“Daca la editia din 2015 a barometrului nu se putea vorbi foarte mult despre tendintele din mediul digital, la editia de anul acesta, 66% dintre afacerile de familie cu o cifra de afaceri mai mare de 1 milion EUR au un angajat care are ca rol urmarirea acestor tendinte. 6% dintre firme intentioneaza sa recruteze pentru aceasta pozitie, in timp ce doar 28% nu au inca un Chief Information Officer sau un echivalent,” spune Alexandru Lupea, Partener si Strategic Growth Markets Leader, EY Romania.

Intrebati ce ar face in situatia in care resursele financiare nu ar fi suficiente pentru a acoperi in totalitate nevoile familiei si ale afacerii, 42% din antreprenori afirma ca ar pune afacerea pe primul plan. Cei mai multi dintre antreprenorii romani care conduc afaceri de familie (57%) ar ajusta atat nevoile familiei, cat si pe cele ale afacerii, in asa fel incat ambele sa aiba parte de resurse pentru sustinere si crestere.

Afacerile de familie de succes raspund acestei provocari prin crearea unor structuri de guvernanta care stabilesc ce masuri sa fie luate in momentul in care apar neintelegeri sau conflicte intre familie si business; e important ca aceste structuri sa existe inainte ca situatiile de mai sus sa aiba loc. Cu toate acestea, 73% dintre afacerile de familie cu peste 1 milion de euro cifra de afaceri nu au inca implementate structuri de guvernanta familiala si nici nu au in plan crearea unei astfel de structuri. Tendinta este una pozitiva, in comparatie cu prima editie a studiului, 27% dintre respondenti intentionand sa reglementeze astfel de structuri, fata de doar 19% in 2015.

De asemenea, 85% dintre afacerile de familie cu peste 1 milion de euro cifra de afaceri organizeaza intalniri regulate pentru a discuta probleme de business, iar cele mai multe (80%) se intalnesc mai des de trei ori pe an in acest scop.

Planificarea succesiunii

100% dintre antreprenorii romani cu afaceri de familie cu venituri de peste 1 milion de euro au identificat responsabilul sau responsabilii pentru succesiune, fata de 87% la nivel global, ceea ce demonstreaza ca proprietarii acestor afaceri sunt proactivi in acest proces.

Daca la nivel global, Consiliul de Administratie este cel mai des responsabil pentru realizarea succesiunii (44%), urmat de proprietari si CEO, in Romania proprietarii sunt responsabili in 78% dintre cazuri, urmati de CEO (15%) si Consiliul de Administratie (5%).

Planificarea succesiunii nu are un efect major daca aceasta nu este dublata de un proces continuu de actualizare a informatiilor in conversatia din cadrul familiei, in timp ce toate partile interesante sprijina ferm acest proces. De asemenea, succesorii trebuie sa fie pregatiti continuu pentru aceasta trecere.

20% dintre afacerile romanesti de familie cu peste 1 milion de euro cifra de afaceri au realizat cu succes trecerea la a doua generatie de antreprenori, in timp ce 73% dintre acestea sunt inca conduse de fondatori si se pregatesc pentru succesiune. La nivel global, 50% dintre afacerile de familie reusesc succesiunea la a doua generatie, doar 20% realizeaza cu succes trecerea la a treia generatie.

“Pe de o parte, aproape trei sferturi dintre respondenti nu au o structura de guvernanta familiala, iar, pe de alta parte, mai putin de 10% dintre ei si-au organizat afacerea printr-o structura de tip holding. Aceste realitati nu fac decat sa imi confirme faptul ca afacerile de familie din Romania sunt inca la etapa «cautarilor de sine», a pionieratului, unde lucrurile sunt mai putin formalizate si structurate, fara o viziune clara asupra viitorului. Acest lucru se va schimba cu siguranta in anii care urmeaza, cand ne asteptam la coagularea unor afaceri de familie solide, cu potential de dezvoltare internationala, care sa puna Romania pe orbita afacerilor de familie la nivel mondial,” spune Gabriel Sincu, Director Executiv, Departamentul de asistenta fiscala, EY Romania.

Construirea brandului companiei in jurul ideii de afacere de familie

66% dintre business-urile de familie cu afaceri de peste 1 milion EUR comunica public faptul ca sunt afaceri de familie, fata de 76% dintre cele mai mari afaceri de familie la nivel global.

Cele mai importante motive pentru construirea branding-ulului in jurul ideii de afacere de familie (utilizarea identitatii de business de familie in publicitate, in comunicarea online, inclusiv social media, comunicate de presa si alte materiale promotionale) sunt urmatoarele: familia se identifica puternic cu afacerea (68%), ajuta in diferentierea in piata fata de competitori (64%) si creste reputatia firmei in randul clientilor (64%).


Tags: afacere de familiecifra de afaceribrandantreprenoriat

Urmareste-ne pe Google News

Articole conexe

Antreprenoriat la inceput de drum. Carti utile despre business

de Bianca Tila
17 Feb 2023
Suntem in 2023, iar acum modul de lucru s-a schimbat. Multi tineri doresc sa-si schimbe viata sau locul de munca incepand o mica afacere. Viitorul...

Afacere de familie vs afacere mica cu angajati noi

de Idei de afaceri
12 Mar 2024
In cazul in care este vorba despre o afacere mica, pentru a ajunge la concluzia potrivita ar fi bine sa te consulti cu familia. Se vor implica in...

Protectia Brand-ului - Cum iti protejezi brand-ul afacerii tale

de Camelia Diaconu
30 Ian 2019
Crearea unui brand, dar si sustinerea si protejarea acestuia nu este deloc o misiune usoare pentru niciun antreprenor. Iata ce trebuie sa stii pentru...

Proiectul Critbiz ofera programe gratuite de antreprenoriat si fonduri nerambursabile

de Florin Amariei
27 Iul 2018
Circa 400 de participanti vor putea accesa cursuri gratuite de antreprenoriat si o finantare nerambursabila de pana la 40.000 de euro prin programul...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]