Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Forta stakeholderilor si influenta lor in afacerea ta

67% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
35% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
47% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Dupa ce ai identificat principalii stakeholderi ai afacerii tale, un aspect important este sa determini cat de multa influenta are fiecare dintre acestia pentru afacerea ta.

Un instrument util de identificare a fortei stakeholderilor este matricea „Cine vrea si cine poate”. Matricea are patru cadrane in care poti incadra stakeholderii in functie de dispozitia lor si de capacitatea lor de a-ti sustine afacerea.

Cadranul I. Vrea si poate

Sunt acei stakeholderi care isi doresc sa sustina afacerea si care au resursele necesare pentru a face acest lucru. De exemplu, primaria unui oras iti poate sustine afacerea pentru a crea noi locuri de munca. Este cea mai importanta categorie de factori interesati cu care este bine sa cultivi relatii stranse.

Cadranul II. Nu vrea, dar poate

Unii stakeholderi au capacitatea de a te ajuta, dar nu vor sa faca acest lucru. Astfel de situatii apar frecvent atunci cand interesele afacerii tale sunt opuse cu cele ale stakeholderilor. De exemplu, comunitatea locala poate sprijini o afacere, insa nu face acest lucru pentru ca nu vrea sa piarda anumite avantaje. in astfel de situatii, sarcina ta este sa atragi aceste grupuri de partea ta.

Cadranul III. Vrea, dar nu poate
Unii stakeholderi isi doresc sa iti sustina afacerea, insa nu dispun de resursele potrivite. De exemplu, un ONG care se intersecteaza cu afacere ta isi doreste sa te sus tina, dar nu are resursele financiare sau reputatia suficient de puternica pentru a te ajuta. Este indicat sa mentii o relatie buna cu aceasta categorie de stakeholderi pentru ca in viitor, cand acestia obtin resurse noi, te pot sustine.

Cadranul IV. Nu vrea si nu poate
O alta categorie de factori interesati este cea ai caror reprezentati nu vor si nici nu pot sa te ajute. Este indicat sa nu pierzi din vedere acesti stakehoderi pentru a evita situatia in care acestia sa te impiedice in anumite actiuni.


Tags: afacereafaceristakeholderimanagement

Urmareste-ne pe Google News

Ghiduri practice


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2025








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]