Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Forta stakeholderilor si influenta lor in afacerea ta
Dupa ce ai identificat principalii stakeholderi ai afacerii tale, un aspect important este sa determini cat de multa influenta are fiecare dintre acestia pentru afacerea ta.
Un instrument util de identificare a fortei stakeholderilor este matricea „Cine vrea si cine poate”. Matricea are patru cadrane in care poti incadra stakeholderii in functie de dispozitia lor si de capacitatea lor de a-ti sustine afacerea.Ghid practic pentru realizat felicitari de lux
3 culturi profitabile - Goji Merisoare Aronia
Ghid practic Realizarea de sapun natural
Cadranul I. Vrea si poate
Sunt acei stakeholderi care isi doresc sa sustina afacerea si care au resursele necesare pentru a face acest lucru. De exemplu, primaria unui oras iti poate sustine afacerea pentru a crea noi locuri de munca. Este cea mai importanta categorie de factori interesati cu care este bine sa cultivi relatii stranse.
Cadranul II. Nu vrea, dar poate
Unii stakeholderi au capacitatea de a te ajuta, dar nu vor sa faca acest lucru. Astfel de situatii apar frecvent atunci cand interesele afacerii tale sunt opuse cu cele ale stakeholderilor. De exemplu, comunitatea locala poate sprijini o afacere, insa nu face acest lucru pentru ca nu vrea sa piarda anumite avantaje. in astfel de situatii, sarcina ta este sa atragi aceste grupuri de partea ta.
Cadranul III. Vrea, dar nu poate
Unii stakeholderi isi doresc sa iti sustina afacerea, insa nu dispun de resursele potrivite. De exemplu, un ONG care se intersecteaza cu afacere ta isi doreste sa te sus tina, dar nu are resursele financiare sau reputatia suficient de puternica pentru a te ajuta. Este indicat sa mentii o relatie buna cu aceasta categorie de stakeholderi pentru ca in viitor, cand acestia obtin resurse noi, te pot sustine.
Cadranul IV. Nu vrea si nu poate
O alta categorie de factori interesati este cea ai caror reprezentati nu vor si nici nu pot sa te ajute. Este indicat sa nu pierzi din vedere acesti stakehoderi pentru a evita situatia in care acestia sa te impiedice in anumite actiuni.
Articole conexe
Afacere cu microplante. Cum poti obtine profit dintr-un spatiu mic
de Bianca TilaRentabilitatea intreprinderii. Cum pot masura succesul afacerii mele
de Bianca TilaCum sa alegi senzorul de temperatura potrivit pentru afacerea ta - ghid complet
de Idei de afaceri3 recomandari pentru a-ti incepe cu dreptul propria afacere
de Bianca TilaAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit