de Bianca Tila
17 Iul. 2024
162
Demararea unui business este provocatoare, insa la inceput de drum esti predispus multor greseli. Stim cu totii ca un lucru nou nu iese perfect din prima, iar cu ajutorul acestui articol vreau sa te indrum spre directia corecta.
Stiu ca multi dau indicatii despre cum ar functiona o afacere, insa incearca sa vezi acest articol ca pe un ghid la care sa te poti intoarce mereu cand ai nevoie.
Acestea fiind spuse, iti prezint mai jos cateva greseli pe care sa le eviti atunci cand incepi un business.
Greseli pe care sa le eviti atunci cand incepi un business
Frica de esec
"Cea mai mare greseala este frica de esec. Esecul este cheia succesului tau, iar daca frica este invinsa va aduce numai roade afacerii tale. Modul in care reusesti dupa esec si inveti din greselile tale reprezinta cheia unui mare succes" - Audrey Darrow, CEO Earth Source Organics.
"Prea multe afaceri incep fara un plan de baza, iar daca nu reusesti sa planifici, in esenta planuiesti sa esuezi. O afacere trebuie sa elaboreze un plan de afaceri, chiar daca este doar o pagina. Planul trebuie sa includa cat costa operarea, cat anticipeaza sa vanda, cine si-ar cumpara produsul si de ce" - Deacon Hayes, fondator Well Kept Wallet.
Dezorganizarea
"A fi organizat este cheia. Conducerea unei afaceri este asemanatoare cu organizarea unui circ. Este normal sa se intample zeci de lucruri deodata. Deci, am o lista zilnica de sarcini, lucruri pe care trebuie sa le fac si le enumerez dupa prioritate. Suna simplu, dar functioneaza si ma face mult mai productiv" – Tara Langdale-Schmidt, fondatoarea VuVatech.
Lipsa definirii elementelor cheie - piata si publicul tinta
"O greseala obisnuita a startup-ului este ca nu va faceti timp pentru a intelege piata sau clientii pentru care va construiti. Pentru fondatorii tehnici, scrierea codului poate parea mai usoara decat a vorbi cu clientii, dar nu exista nicio modalitate de a sti daca sunteti pe drumul cel bun decat daca primiti in mod constant feedback de la clientii actuali sau potentiali.
Este important sa recunoastem ca materializarea unui produs grozav de multe ori nu se traduce intr-o afacere de succes. Multe companii se concentreaza pe o piata care este pur si simplu prea mica pentru a construi o afacere mare" – George Deglin, co-fondator si CEO OneSignal.
Nedepunerea pentru structura juridica corespunzatoare
"Cele mai mari greseli pe care le fac startup-urile sunt ca nu stiu sa-si inregistreze afacerea, sa aleaga entitatea potrivita sau sa-si protejeze proprietatea intelectuala. Aceste trei domenii sunt esentiale pentru demararea unei afaceri, unde, daca nu sunt facute corect, va costa timp si bani pretiosi" – Heather Green Miller, proprietara HGM Law Office.
Munca fara echipa
"O mare greseala pe care o fac antreprenorii este sa creada ca sunt cu totii singuri si incearca sa opereze independent, fara a se inconjura cu sfaturi intelepte. Nu incercati sa conduceti singur o noua afacere. Gasiti si includeti consilieri experimentati de incredere pentru a discuta despre ideile, strategia, provocarile si progresul vostru de afaceri.
Intelepciunea si puterea exista in multiplicitatea sfaturilor. Stimulati patru persoane sa se alature companiei voastre ca si consilieri pentru a primi feedback continuu, astfel incat sa apara mai putine greseli" – James Zimbardi, CEO Rent Items.
Parteneriat cu investitorii gresiti
"Un sfat important pe care antreprenorii ar trebui sa il stie inainte de a incepe o afacere este ca investitorii lor sunt mai mult decat niste sustinatori financiari. Acesti indivizi isi pun increderea in potentialul afacerii fara a li se prezenta o dovada a conceptului. Odata ce companiile au fost supuse finantarii lor de inceput, antreprenorii vor interactiona cu investitorii care se uita la cresterea si sustenabilitatea afacerii" – Krish Subramanian, co-fondator si CEO Chargebee.
Evitarea contractelor
"Una dintre cele mai mari greseli pe care le poate face un antreprenor atunci cand incepe o afacere este evitarea conditiilor din contracte. Indiferent cat de bune ar fi relatiile, ele se pot opri cand sistemele si acordurile nu sunt puse in aplicare" – Michelle Colon-Johnson, fondatoare 2 Dream Productions.
Angajarea prea devreme
"De departe, cea mai mare greseala pe care o poate face un start-up este angajarea prea devreme a angajatilor, cum ar fi angajarea cu norma intreaga cand un om cu norma partiala ar putea avea mai mult sens sau angajarea unui angajat cand un subcontractant ar fi putut face aceeasi munca/functie. Este foarte usor sa conduci o afacere mica cu persoane cu norma partiala, subcontractanti si cu serviciile altor profesionisti" – Joseph C. Kunz Jr., CEO Dickson Keanaghan.
Subestimarea cerintelor de capital
"Majoritatea antreprenorilor cred ca pot ajunge mai departe cu mai putini bani. Intr-un efort de a minimiza diluarea capitalului propriu, ei uita sa ia in considerare necunoscutele, provocarile sau intarzierile. Liderii start-up-urilor tind sa planifice pentru cel mai bun scenariu, dar asta nu se intampla aproape niciodata. Aceasta mentalitate poate fi atribuita pozitivitatii liderilor si ca au baut propriul Kool-Aid" – Wayne Schepens, fondator si director general LaunchTech Communications.
Risipirea banilor
"Manevrarea incorecta a banilor si a fi iresponsabil cu fluxul de numerar este o condamnare la moarte pentru start-up-urile cu acces limitat la capital. Am facut greseala de a angaja prea multi oameni in loc de oamenii potriviti si de a cheltui bani pentru a umple partea de sus a palniei fara a avea un proces bine definit pentru a gestiona partea de jos a palniei.
Folosirea proasta a banilor si incercarea de a fi totul pentru toata lumea in loc sa fii concentrat pe nisa ta este o modalitate sigura de a pierde timp si bani valorosi, care sunt sangele vital pentru orice start-up" – Thomas Aronica, fondator si CEO Biller Genie.
Sa-ti dai un salariu gresit
"A te plati prea putin sau prea mult este o greseala. Adesea este mai usor sa determinati salariul pentru o noua angajare decat sa stabiliti salariul unui proprietar sau partener. Luati in considerare sa va platiti un procent din venit. Indiferent ce alegeti, faceti din determinarea salariului vostru si a partenerilor o practica si o baza pentru asteptarile sanatoase ale managementului" – Diana Santaguida, fondator Agency Undone.
Subevaluarea produsului sau serviciului
"Nu pune un pret prea mare sau un pret prea mic doar pentru a castiga cota de piata. Daca esti bun, pret la fel! Multi antreprenori incep cu cele mai bune intentii si ofera lucruri gratis sau fac lucruri gratuite pentru caritate, comunitate sau vizibilitate. Fii foarte atent cu asta pentru ca nu vrei sa fii cunoscut ca o sursa de gratuitati. Suna mai intai la casa de marcat" – James Chittenden, fondator OneClickAdvisor.
Lansarea rapida
"Una dintre cele mai mari greseli pe care le fac start-up-urile este sa lanseze inainte de a fi gata. Odata ce v-ati lansat in public si incepeti sa obtineti clienti, asigurati-va ca sistemele si procesele voastre sunt in vigoare - cum ar fi termenii si procesele de plata, contractele, comunicarile - putand, in acelasi timp, sa va mentineti strategia de marketing. Procesele back-end trebuie sa fie etanse inainte de a incepe sa luati clienti; daca nu sunt, acestea sunt fisurile care se vor arata si vor parea neprofesioniste" – Gems Collins, antrenor de afaceri, Gems Collins LLC.
Se extinde prea repede
"Cand incepi sa vezi succesul, poate fi usor sa presupunem ca va continua si cel mai bun mod de a profita la maximum de crestere este sa copiati si sa lipiti pur si simplu formula de lucru. Cu toate acestea, daca... extindeti afacerea prea rapid, aceasta ar putea avea consecinte grave. S-ar putea sa descoperi ca perioada ta de crestere a fost doar temporara si sa ajungi blocat cu o gramada de personal nou, dar fara munca si fara fonduri pentru a-i acoperi. De aceea, este important sa adoptam o abordare lenta si constanta a expansiunii si sa nu actionam niciodata pe baza rezultatelor bune" – Mark Webster, co-fondator Authority Hacker.
Neimplementarea unui proces adecvat de contabilitate
"Multi fondatori de start-up-uri incep fara un proces de contabilitate. Obiceiurile excelente de contabilitate va ajuta sa luati decizii de afaceri mai inteligente, sa identificati oportunitatile de la inceput si sa eliminati problemele inainte ca acestea sa devina imposibil de gestionat. Intelegerea situatiei financiare va ajuta sa tineti pulsul asupra sanatatii financiare a afacerii. Practicile bune de contabilitate va asigura, de asemenea, ca sunteti la curent cu probleme precum platile de impozite si asigurari, care pot duce la necazuri" – Paola Garcia, vicepresedinte Pursuit.
Lipsa unui plan de marketing
"Daca ati validat cu succes problema, piata si ideea pentru start-up, atunci trebuie sa aveti un plan pentru cum veti obtine primul utilizator, primii 10 utilizatori, primii 100 de utilizatori si asa mai departe. Aici aveti nevoie de o strategie de marketing detaliata, care sa cuprinda achizitia initiala a utilizatorilor, conversia acelor utilizatori in clienti platitori si sa-i faca pe acesti clienti atat de multumiti de produs incat sa va ajute sa obtineti mai multi utilizatori (prin recenzii, cuvant in gura, recomandari, etc.)" – Sam Sheppard, co-fondator Cabana.
Angajarea persoanelor nepotrivite
"Sunt necesare seturi de abilitati si medii diferite pentru diferitele pozitii pe care veti dori sa le ocupati. Cand incepeti, asigurati-va ca aveti generalisti muncitori, care pot face tot ce aveti nevoie. Cand incepeti sa cresteti, uitati-va la angajarea celor care sunt specializati pentru rolurile respective. Nu angajati un generalist atunci cand aveti nevoie de cineva specializat si nu angajati un specialist cand ati putea angaja un generalist pentru a face asta" – Devin Miller, fondator Miller IP Law.
Promitator excesiv sau lipsit de viata
"Nu exagera in cautarea veniturilor. Este mult mai bine sa-i spuneti unui potential client ca puteti prelua proiectul sau luna viitoare, de exemplu, decat sa va ocupati prea mult. Acest lucru nu numai ca va va scuti de a nu indeplini obiectivele din cauza unui volum de munca crescut, dar va va face si sa aratati ca si cum ati fi la mare cautare. Si asta e intotdeauna bine" – Zhen Tang, director de operatiuni AILaw.
Subestimarea cerintelor afacerilor
"Cea mai mare greseala pe care o fac start-up-urile este subestimarea cerintelor afacerii. Documentarele si blog-urile despre start-up-uri ii fac pe oameni sa gandeasca optimist; acest lucru se datoreaza faptului ca informatiile disponibile nu evidentiaza greutatile de a incepe o afacere, ci sfarsitul glorios. Din aceasta cauza, oamenii cred ca un start-up este usor si distractiv, cand, in realitate, este exact invers. Start-up-urile va iau cea mai mare parte din timp si bani. Poate chiar distruge relatiile" – Esther Meyer, manager de marketing GroomsShop.
de
Bianca Tila Pasionata de zona business, Bianca Tila aduce zilnic in fata cititorilor starea afacerilor de pe piata nationala si internationala. Ofera idei de afaceri rentabile potrivite situatiei actuale, strategii de marketing si modele de afaceri in diverse zone.
Tags: greseli in businessantreprenorisucces in afaceri