Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Idei de afaceri - Afaceri cu anunturi de mica publicitate in ziare
Atat timp cat cineva are ceva de vandut, iar altcineva are ceva de cumparat, trebuie sa existe un intermediar (ziare), care sa puna in legatura cele doua persoane. Un astfel de intermediar il constituie publicatiile specializate pe reclama.
3 culturi profitabile - Goji Merisoare Aronia
Ghid practic pentru realizat felicitari de lux
Cultura de sofran
Primele ziare de mica publicitate au aparut in Romania in 1990, cand s-a simtit nevoia gruparii anunturilor intr-un ziar de sine statator. Initiativa au avut-o cei care lucrasera mai inainte in presa si aveau cunostinte si experienta in domeniu.
Mircea Vlad a lansat primul numar al ziarului de publicitate “Anunt de la A la Z” la 23 martie 1990: “Mi-am dorit o agentie de publicitate, dar nu aveam destule fonduri. Prin urmare, am decis sa realizez un ziar de anunturi, care sa furnizeze resursele necesare pentru infiintarea agentiei.”
Ideea s-a dovedit a fi una foarte buna deoarece numai dupa sapte saptamani ziarul inregistra deja profit. Titlul initial, “Anunt”, a fost transformat in “Anunt de la A la Z”, dar formula sa grafica a ramas aceeasi: doua culori, pentru a putea fi cu usurinta remarcat pe taraba difuzorilor de ziare. Continutul era structurat in urmatoarele domenii: oferte si cereri de munca, afaceri, inchirieri, vanzari si cumparari auto si imobiliare, matrimoniale si altele.
“Pentru a lansa un asemenea ziar erau necesare dotari tehnice minime – un computer mediu din punct de vedere al performantei, eventual o imprimanta, un scaner, un telefon, un fax – si un capital suficient pentru acoperirea costurilor de tiparire pe o perioada de cel putin doua luni de zile.”
De profesie grafician, Mircea Vlad lucra deja de ani buni in presa la momentul lansarii ziarului. Contactele pe care le-a avut in tot acest timp cu furnizorii de hartie si tipografiile l-au ajutat foarte mult in dezvoltarea afacerii sale, mai ales ca, asa cum se intampla de cele mai multe ori, banii sunt intotdeauna prea putini la inceput.
“Ideal pentru un ziar de anunturi era sa aiba doua aparitii pe saptamana si sa acopere o arie restransa a teritoriului, formata din cateva judete, astfel incat cititorii sa fie interesati de subiectele prezentate”, este de parere intreprinzatorul.
Pentru a veni in ajutorul celor care doreau sa publice in ziarul sau, Mircea Vlad a amenajat sediul redactiei intr-un loc cu vad, chiar in centrul Capitalei, iar mai tarziu a amplasat puncte de colectare a anunturilor in majoritatea cartierelor Bucurestiului. Aceasta strategie a oferit un avantaj fata de alte ziare care aveau rubrici de mica publicitate la momentul respectiv si care practicau tarife de zece ori mai mari.
“Cotidianele sunt potrivite pentru anunturile care se refera la lucruri scumpe. Pentru cele ieftine, ziarele de publicitate sunt mai bune”, este de parere acest intreprinzator. In ziarul sau, “Anunt de la A la Z”, anunturile au fost initial gratuite, dupa care au inceput sa fie publicate contra cost. Tarifele s-au marit pe parcurs, in functie de inflatie.
Idei de afaceri - Afaceri cu anunturi de mica publicitate in ziare
Structura potrivita pentru ziare cu anunturi
In afaceri, retetele deja verificate nu conduc de fiecare data la obtinerea de rezultate bune. Dar Florin Costinas a creat un ziar de publicitate dupa un model deja existent si a reusit. Chiar mai bine.
Ziarul sau, “Piata de la A la Z” a aparut in Cluj, iar dupa numai doua luni aria sa de difuzare s-a extins si in judetele limitrofe. “Ne-am gandit la un format A4, deoarece am vazut un model asemanator in Timisoara. Initial au fost 16 pagini, iar ulterior afacerea s-a dezvoltat, ziarul ajungand apoi la 160 de pagini de anunturi clasificate pe domenii, pentru a usura lectura: oferte imobiliare, tranzactii de actiuni, locuri de munca, prestari servicii, vanzari si cumparari auto, vanzari piese de schimb si lista continua.”
Nu orice ziar de anunturi are, insa, traiectoria publicatiei lui Florin Costinas. “Informatia Brasovului” a aparut in 1995, ca supliment al cotidianului de mare succes “Transilvania Expres”, care acaparase deja piata micii publicitati din localitate. “Trebuia sa existe un ziar de anunturi si in Brasov, asa ca ne-am gandit sa-l facem noi, inainte sa se gandeasca si altcineva la acest segment de piata”, explica Luigi Brasoveanu, director de marketing si publicitate la trustul de presa “Transilvania Expres”.
“Informatia Brasovului” a demarat activitatea difuzand anunturi gratuite pentru persoanele fizice si practicand tarife de publicitate mici, care apoi au crescut treptat. “Important intr-o asemenea afacere este sa fii eficient. Cu cat oamenii gasesc mai usor ceea ce au nevoie, cu atat publicatia va fi mai apreciata. Este evident, insa, ca nu poti stabili niste rubrici daca nu ai decat 2-3 anunturi de genul respectiv. Profitabilitatea incepe sa se vada de la 500 de anunturi in sus”, afirma Luigi Brasoveanu.
“In plus, trebuie respectata limita regionala, deoarece anunturile obisnuite nu intereseaza decat populatia din imediata vecinatate. Daca cineva din Brasov doreste sa achizitioneze o masina, va cauta un vanzator din oras sau cel mult din judet. Nu va merge in nici un caz pana la Satu-Mare, decat daca vrea un model deosebit, eventual unicat. Pentru acest tip de anunturi, insa, exista publicatii specializate, care nu se adreseaza publicului larg”.
Idei de afaceri - Afaceri cu anunturi de mica publicitate in ziare
Ziare specializate
“Anunt Auto” a aparut pe piata in februarie 1993, in conditiile in care publicul nu intrase inca in contact cu oferta de anunturi din ziare de specialitate. Reclamele si informatiile din domeniul auto erau destul de putine, deoarece nimeni nu se gandise inca la gruparea lor intr-o publicatie de sine statatoare. “Cu toate acestea, am reusit sa ne facem cunoscuti si sa acoperim intreg teritoriul national”, afirma Eftimia Negri, director al ziarului. Lipsa concurentei directe a permis o dezvoltare continua a publicatiei, de la patru pagini, alb-negru, format mic, la opt pagini, format mare, dintre care patru color.
Preferintele clientilor au determinat si aparitia suplimentului “Patru Roti”, care prezenta noutati din domeniul auto, legislatia rutiera actualizata, campionatul mondial de Formula 1, o scurta prezentare a ultimelor modele de masini si interviuri cu directorii de societati comerciale.
“Multi dintre clienti doreau ca, pe langa reclama, sa publice o prezentare a firmei, pentru ca potentialii cumparatori sa-i cunoasca mai bine si sa se familiarizeze cu gama de produse oferite”, explica Eftimia Negri. Astfel, detinatorii de parcuri de masini, transportatorii auto, importatorii de piese de schimb apareau periodic in ziarul “Anunt Auto”.
Articole conexe
10+ idei de afaceri pentru pasionatii de calatorii
de Bianca TilaIdei de afaceri pentru 2022
de Idei de afaceri4 idei de afaceri inca potrivite pentru 2021
de Florin AmarieiCele mai profitabile 5 idei de afaceri in 2021
de Florin AmarieiAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit