Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Identificarea riscurilor potentiale in afacere prin analiza stakeholderilor
Managerii trebuie sa fie mereu atenti la riscurile ce pot afecta afacerea. De aceea, identificarea acestora este o activitate continua.
Astfel, trebuie acordata atentie riscurilor care nu s-au mai manifestat anterior, a schimbarilor survenite asupra riscurilor existente sau a celor care au existat, dar nu mai prezinta importanta.Ghid practic Realizarea de sapun natural
Pasii catre o afacere de succes Berea Artizanala
Cultura castravetelui anti-diabet
Magazin Online - cum sa pornesti propria ta afacere online
Pentru multe afaceri, riscurile vin de la persoanele ce au un interes in activitatile desfasurate, stakeholderii. Puterea de influenta pe care o au diferite grupuri difera. Unele grupuri au forta de a incetini sau chiar de a opri obtinerea unor rezultate propuse de
firma.
Pentru a intampina aceste riscuri, se utilizeaza o tehnica numita „analiza stakeholderilor“ ce permite identificarea riscurilor potentiale venite de la stakeholderi si actionarea in consecinta:
– identificati stakeholderii;
– descoperiti nevoile si dorintele acestora;
– identificati cai prin care ar putea impiedica obtinerea rezultatelor dumneavoastra;
– decideti cum trebuie sa actionati cu privire la fiecare stakeholder: opriti, permiteti, facilitati unui stakeholder in favoarea dumneavoastra.
De exemplu, o comunitate se poate impotrivi construirii unui centru comercial din cauza zgomotului si a traficului.
Totusi, comunitatea poate fi atrasa de partea proiectui prin crearea de spatii verzi, construirea de noi artere de circulatie si prin crearea de locuri de munca.
Una dintre cele mai des utilizate metode de identificare a riscurilor este lista de control sau checklist-ul.
Pentru a nu pierde din vedere riscuri potentiale trebuie sa luati in considerare dimensiunile principale ale afacerii: produse, tehnologii, clienti, furnizori, angajati, parteneri si alte persoane sau grupuri implicate. Pentru fiecare dintre dimensiuni, trebuie sa identificati care sunt cele mai importante riscuri.
Acestea contin o serie de intrebari la care trebuie sa raspundeti cu da sau nu. Intrebarile va ajuta in structurarea ideilor. Toate intrebarile la care raspunsul este da reprezinta pericole care trebuie luate in considerare.
Articole conexe
Afacere cu microplante. Cum poti obtine profit dintr-un spatiu mic
de Bianca TilaRentabilitatea intreprinderii. Cum pot masura succesul afacerii mele
de Bianca TilaCum sa alegi senzorul de temperatura potrivit pentru afacerea ta - ghid complet
de Idei de afaceri3 recomandari pentru a-ti incepe cu dreptul propria afacere
de Bianca TilaAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit