de Alexandra Popescu
05 Iul. 2014
2276
Marile companii se confrunta de-a lungul timpului cu diverse probleme, poate mai mari decat problemele intampinate de companiile mici. In lumea afacerilor, in prezent, exista o tema recurenta.
Marile companii se impotmolesc, la un moment dat, in privinta proceselor, fiind ingrijorate de increderea investitorilor si a sistemului de management, ceea ce face ca ideile lor inovatoare sa se lase asteptate. Asa ca se intampla altceva, inghit companii mai mici.
Un exemplu in acest sens este gigantul motor de cautare Google. Una din persoanele care a devenit seful operatiunilor Google Fiber a spus, la un moment dat, pentru site-ul entrepreneur.com, ca se simte ca si cum ar lucra in cel mai mare start-up din lume. Dar Google este o companie cu o valoare mai mare de 250 miliarde de dolari, deci nu este sub nicio forma un start-up. Si nu actioneaza ca unul. De fapt, se comporta ca o companie-gigant care inghite companiile mai mici pentru a obtine inovatiile lor.
Asa ca, pentru antreprenorii care gandesc despre afacerea lor ca ea trebuie sa isi urmeze cursul si se asaza comod in scaunul de la birou, linistiti, am cateva motive pentru care ar trebui sa se gandeasca constant la inovatie si sa o ia in considerare tot timpul.
Este necesara pentru supravietuire
Intreprinderile mici si start-up-urile sunt motivele de reproducere pentru inovare. Nestingherite de aceleasi funii care tin jos marile companii, acestea sunt capabile sa inoveze in modurile in care cele mari nu pot. De fapt, inovatia este o necesitate pentru afacerile mici. Ele nu au mijloace financiare pentru a realiza multe dintre obiectivele lor, asa ca, pentru a supravietui, trebuie sa gaseasca mijloace creative.
Are semnul dolarului peste tot
Proprietarii afacerilor mici si antreprenorii de serie care inteleg ca relatia dintre afacerile mari si inovatie este capabila sa o exploateze pentru a atinge un anumit succes financiar. Intelegerea punctelor slabe ale intreprinderilor mari, crearea unei solutii de inovare si mai apoi dezvoltarea solutiei intr-un produs scalabil atrage, fara indoiala, atentia companiilor mari. Acest lucru poate duce la preluari de companii, contracte de leasing, contracte de licenta sau parteneriate care ofera castiguri financiare pentru afacerile mici.
Ar putea duce la achizitii
Daca ar fi sa ne concentram exclusiv pe cele mai recente achizitii Google, vom gasi o serie de companii mai mici care au fost achizitionate pentru produsele lor inovatoare.
Acestea sunt:
- Nest: Home automation
- Spider.io: Click fraud
- RedwoodRobotics: arme robotizate
- Meebo: mesaje instant
Marile corporatii sunt tot timpul la vanatoare de start-up-uri mici, care pot umple un gol. Putem spune ca aceste intreprinderi, care sunt inghitite de catre gigantii lumii sau de catre companiile mari, sunt ca o inima care bate constant pentru ele. Asa ca, trebuie sa tii minte ca inovatia este punctul forte al unei companii, deci acorda-i atentie ca antreprenor.
Sursa: entrepreneur.com
Tags: afacericompanii micicompanii mariinovatiistart-upgoogle